Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Gjøres det i narkose? Hvor vondt er det etterpå og hvor lenge er det vondt? Kan man kjøre bil osv med gipsen? Greier man ta seg av barna selv, kjøre og hente osv? De er 0,6 og 3. Blir det bra etterpå så det er verdt operasjonen? Anonymous poster hash: 8683f...d93
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kjenner en som gjorde det i forrige uke. Ikke narkose. Han slapp gips. Han opererte venstre fot nå og har automatgir, så han kunne få kjøre bil (han slapp også gips, men må gå med krykker i mange uker). Men fikk også beskjed om at når han skal ta høyre fot senere så får han ikke kjøre bil på mange uker. Du vil nok trenge hjelp. Jeg kjenner også ei som tok begge for noen år siden, hun har fått mye mindre smerter og synes det er verdt det i etterkant, men hun hadde mye smerter i etterkant og greide ikke gjøre så mye, så der måtte mannen ta det meste de første 2-3 ukene. Husk at det er viktig å ikke belaste foten mer enn legene sier du skal gjøre etterpå! Anonymous poster hash: 95a0f...77a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kjenner en som gjorde det i forrige uke. Ikke narkose. Han slapp gips. Han opererte venstre fot nå og har automatgir, så han kunne få kjøre bil (han slapp også gips, men må gå med krykker i mange uker). Men fikk også beskjed om at når han skal ta høyre fot senere så får han ikke kjøre bil på mange uker. Du vil nok trenge hjelp. Jeg kjenner også ei som tok begge for noen år siden, hun har fått mye mindre smerter og synes det er verdt det i etterkant, men hun hadde mye smerter i etterkant og greide ikke gjøre så mye, så der måtte mannen ta det meste de første 2-3 ukene. Husk at det er viktig å ikke belaste foten mer enn legene sier du skal gjøre etterpå! Anonymous poster hash: 95a0f...77a Hmmm... Er høyre foten min og legen sa 6-8 uker med gips! Men vet ikke om det lar seg gjøre siden vi har barn og mannen jobber mye rare tider og er mye borte så jeg er alene med barna... Han kan vel ikke være hjemme heller? Anonymous poster hash: 8683f...d93
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Hmmm... Er høyre foten min og legen sa 6-8 uker med gips! Men vet ikke om det lar seg gjøre siden vi har barn og mannen jobber mye rare tider og er mye borte så jeg er alene med barna... Han kan vel ikke være hjemme heller? Anonymous poster hash: 8683f...d93 Han jeg kjenner som ble operert i forrige uke hadde også fått beskjed om at han kom til å få gips, men det gikk de bort fra. Men det gjør jo ikke at han kan bruke foten noe mer, han må avlaste like mye med krykkene likevel. Tror ikke du kan være alene med tre så små barn de første ukene etter operasjonen. Snakk med legen din/sykehuset som skal operere deg. Dere må enten skaffe dere hjelp, eller så må mannen din jobbe anderledes. Om han er mye borte pga. fritidsinteresser så må han trolig legge disse på hyllen de første ukene etter du er operert. Ta kontakt med lege/sykehus. Anonymous poster hash: 95a0f...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå