Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Har slitt i mange år med angst. Går på Dps og på medisin. Matlysten er helt borte, den kommer og går. Har også økt dosen og det hjelper ikke. Jeg føler meg som en dass. Har vært hos lege nylig, alle blodprøver var i orden. Jeg føler meg mett hele tiden. Et par dager har jeg bra matlyst og energi, mens det alltid vender tilbake, den metthetsfølelsen. I morges kokte jeg egg og fordelte det på to brødskiver og jeg føler meg så full.  Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.  Anonymous poster hash: c3b6b...617
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Har du muligheten til å gå til privat lege for utredning? I så fall, gjør det.  Jeg har gått i flere år i utredning i helsevesenet, måtte gå privat før jeg fikk vite hva som feilet meg. Jeg har hele tiden sagt at det er fysisk at de psykiske plagene (lett depresjon) er kommet av noe fysisk, men alt ble bortforklart som psykisk - selv etter at helsevesenet omsider fant de manglene. Viste seg at jeg hadde rett, jeg har både mangler som kan forårsake psykiske plager og infeksjoner som gir masse fysiske problemer. Hos meg gir det også mageproblemer, jeg har alltid hatt god matlyst og veldig sunt forhold til mat, men har måttet spise på trass de siste par-tre årene fordi jeg vet at det jeg har også øker risiko for bl.a. anorexia. Jeg har også følt meg konstant full i magen, jeg har fått mer og mer matintoleranser og blåser opp i magen nesten uansett hva jeg spiser.  Men nå har jeg omsider begynt å nøste opp i det, og alle symptomer kan forklares med det jeg fikk påvist privat nå.  Ikke gi opp. At "alle blodprøver var i orden" trenger ikke bety annet enn at de prøvene legen tok var i orden. Det betyr ikke at det ikke er noe annet galt. Og om det "bare" er angsten som forårsaker plagene dine, da synes jeg du skal snakke med dps og se om du kan få mer/annen oppfølging der.  Klem og lykke til videre - ikke gi opp!! <3 Anonymous poster hash: 66b5f...577
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016  Har du muligheten til å gå til privat lege for utredning? I så fall, gjør det.  Jeg har gått i flere år i utredning i helsevesenet, måtte gå privat før jeg fikk vite hva som feilet meg. Jeg har hele tiden sagt at det er fysisk at de psykiske plagene (lett depresjon) er kommet av noe fysisk, men alt ble bortforklart som psykisk - selv etter at helsevesenet omsider fant de manglene. Viste seg at jeg hadde rett, jeg har både mangler som kan forårsake psykiske plager og infeksjoner som gir masse fysiske problemer. Hos meg gir det også mageproblemer, jeg har alltid hatt god matlyst og veldig sunt forhold til mat, men har måttet spise på trass de siste par-tre årene fordi jeg vet at det jeg har også øker risiko for bl.a. anorexia. Jeg har også følt meg konstant full i magen, jeg har fått mer og mer matintoleranser og blåser opp i magen nesten uansett hva jeg spiser.  Men nå har jeg omsider begynt å nøste opp i det, og alle symptomer kan forklares med det jeg fikk påvist privat nå.  Ikke gi opp. At "alle blodprøver var i orden" trenger ikke bety annet enn at de prøvene legen tok var i orden. Det betyr ikke at det ikke er noe annet galt. Og om det "bare" er angsten som forårsaker plagene dine, da synes jeg du skal snakke med dps og se om du kan få mer/annen oppfølging der.  Klem og lykke til videre - ikke gi opp!! <3  Anonymous poster hash: 66b5f...577 Hvordan privat? Jeg tar til og med btonin og den har hjulpet på matlysten litt. Men jeg som alltid har hatt god matlyst og grei forhold til mat, har ikke lyst engang å lage mat. Har ikke matlyst og heller ikke lyst å lage mat, orker ikke tenke på mat.  Jeg føler at jeg "forsvinner" liksom, det synes i ansiktet også, føles når jeg ser meg selv i speilet at jeg er blitt eldre på kort tid.  Hi   Anonymous poster hash: c3b6b...617
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Seroquel øker matlysten veldig hvertfall  Anonymous poster hash: f2153...f03
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Seroquel øker matlysten veldig hvertfall  Anonymous poster hash: f2153...f03 Det er den jeg går på.  Ts   Anonymous poster hash: c3b6b...617
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Kjære deg. Ikke gi opp. Har du prøvd samtaleterapi med andre som sliter med det samme som deg? Hvilken type hjelp får du på dps? Jobber du med årsaken bak hvorfor du har det slik? Sender deg en styrke klem. Du skal komme deg gjennom dette også.  Anonymous poster hash: 95c5c...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå