Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg syns det er noe dritt.Jeg vurdere å gjøre oppgavene mine før dugnaden .Så jeg slipper fellesdugnad. Anonymous poster hash: 01e00...d5f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Glad jeg har en mann som tar seg av dugnadene for oss. Han liker å holde på ute så det passer meg veldig bra :-) Anonymous poster hash: 5a92c...353
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Ja. Og elsker det! Hos oss er det så sosialt og trivelig. Ungene leker og har det gøy og "hjelper til", de voksne skravler og jobber. Etterpå griller vi. Men så skal det sies at vi bor i verdens beste blokk i verdens beste borettslag, da. Anonymous poster hash: f3521...078
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Ja. Og elsker det! Hos oss er det så sosialt og trivelig. Ungene leker og har det gøy og "hjelper til", de voksne skravler og jobber. Etterpå griller vi. Men så skal det sies at vi bor i verdens beste blokk i verdens beste borettslag, da. Anonymous poster hash: f3521...078 😂 Verdens beste blokk faktisk 🙊 Godt noen trives oppå hverandre 😉 Men bra dere liker dugnadene . Dugnad er gøy, pga det gjør det så fint rundt der en bor og skaper trivsel ☺️ Anonymous poster hash: 749d8...85e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Ja mrn mange som ikke gjør det og det blir mye mer på oss som stiller Anonymous poster hash: 0eb61...f94
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Selvfølgelig, og irriterer meg over alle "kjerringene" (mannfolk) som står og skravler mens jeg jobber.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Verdens beste blokk faktisk Godt noen trives oppå hverandre Men bra dere liker dugnadene . Dugnad er gøy, pga det gjør det så fint rundt der en bor og skaper trivsel ☺ Anonymous poster hash: 749d8...85e Jepps. Jeg er oppvokst på bygda, så jeg har prøvd alternativet, kan du si. Oppå hverandre er fantastisk gøy når det funker! Unger overalt som løper inn og ut hos hverandre, trivelige voksne, ekstremt lite stress med vedlikehold. Også bor vi bydel Grünerløkka, så det er kort vei å gå til alt som er gøy. Anonymous poster hash: f3521...078
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Stiller om vi kan. Kan vi ikke det aktuelle tidspunktet (jobber turnus) tar jeg kontakt md arrangøren og ber om oppgaver jeg kan gjøren utenom tidspunktet. Som oftes er det feiing av gangvei og lempe grusen opp i gruskassene. Anonymous poster hash: bc715...f4a
Tipptopp Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Ja, stilte opp haltende med kraftig bekkenløsning og mage som var ganske i veien. Fikk de enkle oppgavene, men deltok og gjorde alt jeg fikk utdelt. Kjempe koselig var det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Sålenge vi har mulighet så stiller vi. Med nyfødt baby var det ikke fullt så lett i år, ble mye til og fra på meg men jeg gjorde et par oppgaver i forkant av dugnaden (tok litt og litt i flere dager) også.. Var lagt opp til en del fysisk tungt arbeid også i år, og et par eldre damer som ikke hadde helse til de tingene stilte opp med kaffi og kaker til alle mann. Kjempekoselig :-) Anonymous poster hash: 595d8...65b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Verdens beste blokk faktisk Godt noen trives oppå hverandre Men bra dere liker dugnadene . Dugnad er gøy, pga det gjør det så fint rundt der en bor og skaper trivsel ☺ Anonymous poster hash: 749d8...85e "Faktisk" og ler så jeg griner-smiley. Antakelig de to dummeste tingene jeg ser i et innlegg. Anonymous poster hash: 7f3f7...fda
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Ja, selvsagt. Vi har dugnad med grilling og kaffe, så det blir en sosial sammenkomst i tillegg til arbeidet. Dugnaden er frivillig, vi har innbakt dugnadspenger i fellesutgiftene. De som deltar, får beløpet tilbakebetalt. Så helt greit om man ikke ønsker eller har mulighet til å delta. Anonymous poster hash: 0559c...ccd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 Bor ikke i borettslag, men vi har veilag. Da jeg flyttet hit var jeg med på det jeg kunne, men etter å ha blitt grundig høvlet over da jeg prøvde å løse et felles problem langs veien har jeg helt sluttet å møte opp. Snakker minimalt med naboene og de snakker til meg når de ønsker noe fra oss eller eiendommen vår. Anonymous poster hash: 18fe3...900
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Hver gang jeg kan. Men hver eneste dugnad i feks barnehagen er mannen min på jobb eller reise og heg er alene med ungene. Og de ønsker ikke at vi har med unger. Så de har ikke sett oss der for ofte, dessverre... 😏 Anonymous poster hash: eb347...68f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 Har nettopp flyttet, og skal være dugnad her i morgen. Jeg er høygravid og har mer enn nok med å få på meg skoa. Tror jeg sender min bedre halvdel, gitt. Anonymous poster hash: 9f46b...3be
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 Jeg syns det er noe dritt.Jeg vurdere å gjøre oppgavene mine før dugnaden .Så jeg slipper fellesdugnad. Anonymous poster hash: 01e00...d5f Med den innstillingen til fellesskap er sikkert de andre beboerne glad til for å slippe ditt mugne åsyn.... Anonymous poster hash: b0560...aec
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 Jeg er ikke glad i dugnad. I år er første året vi bor slik til at det er dugnad og ingen av oss stilte. Jeg måtte på en aktivitet med det ene barnet mens mannen var hjemme med de fire andre inkl en som var syk. Da jeg kom hjem måtte mannen sove siden han skulle på nattevakt. Det passet altså uhyre dårlig ganske enkelt. Anonymous poster hash: 920a4...30b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 Forøvrig misliker jeg dugnad dels pga det sosiale, der jeg periodevis føler at jeg kommer til kort og dels pga jeg er redd jeg ikke skal klare oppgavene 😛 det høres sikkert ganske fjernt ut, men hvis noen sier "beskjær de buskene du", så aner jeg ikke hvordan man vanligvis gjør det. Etc. Er redd for å få oppgaver som er allmennkunnskap, men som jeg ikke forstår. Anonymous poster hash: 920a4...30b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 "Faktisk" og ler så jeg griner-smiley. Antakelig de to dummeste tingene jeg ser i et innlegg. Anonymous poster hash: 7f3f7...fda Enig. Utrolig nedlatende samtidig som det er veldig barnslig. Driter ut seg selv mest men likevel provoserende. Anonymous poster hash: 47b22...f6e
Luksusdyret Skrevet 10. mai 2016 #21 Skrevet 10. mai 2016 Hver gang jeg kan. Men hver eneste dugnad i feks barnehagen er mannen min på jobb eller reise og heg er alene med ungene. Og de ønsker ikke at vi har med unger. Så de har ikke sett oss der for ofte, dessverre... Anonymous poster hash: eb347...68f De legger jo opp til det selv ved å nekte å ha med barn. Hos oss har man med barn som da blir passet av de ansatte mens foreldrene jobber.
Luksusdyret Skrevet 10. mai 2016 #22 Skrevet 10. mai 2016 Med den innstillingen til fellesskap er sikkert de andre beboerne glad til for å slippe ditt mugne åsyn.... Anonymous poster hash: b0560...aec Hvorfor det, så lenge oppgavene blir gjort? Man har plikt til å bidra, ikke plikt til sosialt dilldall i tillegg til oppgavene. Ikke alle føler seg vel i sosiale settinger eller ønsker å omgås naboer på dugnadene. Ei venninne av meg bor i borettslag der hun er den siste som flyttet inn, og hun blir utestengt. Hun har aldri blitt invitert på nabofest, da hun møtte opp på dugnadene satt folk i "klikker" og pratet så hun gikk alene hele tiden, så hun sluttet å møte opp, og gjør oppgavene utenom dugnadene. Arbeidet blir gjort, hun bidrar og samtidig beskytter seg selv mot å bli frosset ut. Vinn-vinn.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #23 Skrevet 10. mai 2016 "Faktisk" og ler så jeg griner-smiley. Antakelig de to dummeste tingene jeg ser i et innlegg. Anonymous poster hash: 7f3f7...fda Ok 😏😉 Anonymous poster hash: 749d8...85e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #24 Skrevet 10. mai 2016 Enig. Utrolig nedlatende samtidig som det er veldig barnslig. Driter ut seg selv mest men likevel provoserende. Anonymous poster hash: 47b22...f6e Driter meg ut? Haha 😂👍🏼 Anonymous poster hash: 749d8...85e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #25 Skrevet 10. mai 2016 Du synes ikke at du var bittelitt nedlatende da du svarte på mitt nokså entusiastiske innlegg? Anonymous poster hash: f3521...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå