Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Akkurat funnet ut at jeg er gravid, men vil ikke røpe noe for familie/venner enda. Hva kan jeg si hvis de byr på øl/vin? Jeg kjører ikke bil, så kan ikke skylde på det😜 Takk for svar💚 Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc
amandine Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Da sier du at du ikke har lyst på. Om det er et problem å si at du ikke har lyst på øl eller vin til stadighet kan du si det som det er. Det blir for dumt med løgner og dekkhistorier, det er da ingen verdenssensasjon. Du er gravid, hipp hurra og supert og gratulerer og hell og lykke, men verden går videre. Med eller uten mage og vin i glasset.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Jeg er ingen tilhenger av å lyve om hvorfor jeg ikke vil drikke. Men må du er det vel å si du skal kjøre etterpå. Lovet hente en venninne, skal hente noe du skulle få av en kollega. Det er mange grunner til å kjøre bil. Anonymous poster hash: b3eeb...e05
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Jeg er ingen tilhenger av å lyve om hvorfor jeg ikke vil drikke. Men må du er det vel å si du skal kjøre etterpå. Lovet hente en venninne, skal hente noe du skulle få av en kollega. Det er mange grunner til å kjøre bil. Anonymous poster hash: b3eeb...e05 Nå kjører ikke HI bil så tror det hadde blitt avslørende;-) Anonymous poster hash: 87705...163
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Har aldri helt forstått hvorfor man ikke bare kan si det når man står i en posisjon der man må lyve. Er jo bare å si det som det er, med en beskjed om å ikke si noe. Galt kan det går hele svangerskapet. Men om du absolutt må lyve kan du jo si at dere prøver å bli gravid og da vil du ikke risikere noe. Dersom det er noen som reagerer på at du takker nei. Har flere venner venninner der jeg ikke hadde reagert på at de takket nei til vin. Anonymous poster hash: 62853...b61
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Skjønner godt at du vil holde det for deg selv en stund jeg Kanskje du kan holde deg unna situasjoner der man blir tilbudt alkohol? Anonymous poster hash: 32d41...e73
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Har aldri helt forstått hvorfor man ikke bare kan si det når man står i en posisjon der man må lyve. Er jo bare å si det som det er, med en beskjed om å ikke si noe. Galt kan det går hele svangerskapet. Men om du absolutt må lyve kan du jo si at dere prøver å bli gravid og da vil du ikke risikere noe. Dersom det er noen som reagerer på at du takker nei. Har flere venner venninner der jeg ikke hadde reagert på at de takket nei til vin. Anonymous poster hash: 62853...b61 Masse gratulerer med graviditeten forresten 😁😁 og masse lykke til på ferden videre 😁 Anonymous poster hash: 62853...b61
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Gratulerer! Si du går på antibiotika eller andre medisiner som ikke bør kombineres med alkohol. Føles det slemt å lyve kan du alltid fortelle sannheten senere. Tror de aller fleste vil skjønne hvorfor du løy. Anonymous poster hash: 4af44...dad
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Gratulerer! Si du går på antibiotika eller andre medisiner som ikke bør kombineres med alkohol. Føles det slemt å lyve kan du alltid fortelle sannheten senere. Tror de aller fleste vil skjønne hvorfor du løy. Anonymous poster hash: 4af44...dad Nå er det en myte. Alkohol påvirker ikke affekten av antibiotika. det er bare tull. Anonymous poster hash: 87705...163
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Nå er det en myte. Alkohol påvirker ikke affekten av antibiotika. det er bare tull. Anonymous poster hash: 87705...163 Å nei? Godt å vite! Men det er en del andre medisiner man ikke skal kombinere alkohol med. Blant annet (sterke) smertestillende. Dessuten er det en såpass sterk myte at hun nok vil komme unna med den uansett Anonymous poster hash: 4af44...dad
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Nå kjører ikke HI bil så tror det hadde blitt avslørende;-) Anonymous poster hash: 87705...163 Ja det hadde igrunn vært veldig mistenksomt hvis jeg plutselig måtte kjøre, også uten lappen da gitt! Haha Hi Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Skjønner godt at du vil holde det for deg selv en stund jeg Kanskje du kan holde deg unna situasjoner der man blir tilbudt alkohol? Anonymous poster hash: 32d41...e73 Ja pleier egentlig ikke å være noe problem å holde seg unna, men når 17.mai er her så blir det fort til at de tilbyr vin/øl ved middag etc og jeg har da som regel alltid sagt ja til et glass vin før🙈 Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Masse gratulerer med graviditeten forresten 😁😁 og masse lykke til på ferden videre 😁 Anonymous poster hash: 62853...b61 Takk takk!😃😃😃 Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 Si ja takk, og bytt glass med kjæresten underveis, eller bare hell det over i hans. Jeg sitter ikke og følger med på om/hvor mye andre drikker i hvertfall. Anonymous poster hash: 16af0...880
Luksusdyret Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Akkurat funnet ut at jeg er gravid, men vil ikke røpe noe for familie/venner enda. Hva kan jeg si hvis de byr på øl/vin? Jeg kjører ikke bil, så kan ikke skylde på det Takk for svar Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc Har aldri forstått det drikkepresset man har i Norge. Med en gang man takker nei til øl, vin eller annet med alkohol i, så får man spørsmål om hvorfor, er du gravid, syk osv. Så kommer noen med "morsomme" kommentarer a la "er du ikke voksen enda?", "kjedelig å ikke drikke" og så videre. Patetisk. Si at du ikke har lyst på, ferdig med det. Å late som man drikker, bytte glass osv er bare fjortis.
Luksusdyret Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 Gratulerer! Si du går på antibiotika eller andre medisiner som ikke bør kombineres med alkohol. Føles det slemt å lyve kan du alltid fortelle sannheten senere. Tror de aller fleste vil skjønne hvorfor du løy. Anonymous poster hash: 4af44...dad Det er neste bare antibiotika mot klamydia som ikke kan kombineres med alkohol. Veldig artig hvis HI sier hun går på antibiotika...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 Om du er i selskap etc og tar imot glasset, men bare later som du drikker av det, er det ingen som legger merke til det. Husker jeg sto og holdt i velkomstdrinken på et julebord uten å ta en slurk. Folk har som regel nok med seg selv. Skal du i bryllup e.l, gir du serveringspersonalet beskjed om at du skal ha alkoholfritt. Anonymous poster hash: 208c1...aef
Luksusdyret Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 Om du er i selskap etc og tar imot glasset, men bare later som du drikker av det, er det ingen som legger merke til det. Husker jeg sto og holdt i velkomstdrinken på et julebord uten å ta en slurk. Folk har som regel nok med seg selv. Skal du i bryllup e.l, gir du serveringspersonalet beskjed om at du skal ha alkoholfritt. Anonymous poster hash: 208c1...aef Jepp, og etterpå vil folk se stygt på henne fordi hun "drakk" da hun var gravid. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Jeg vil ikke ha alkohol i dag, punktum?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 Si at du har fått /mistenker at du har gallestein og at det blir verre når du drikker alkohol, så du vil avstå til du blir bedre. Eller si du skal ta blodprøver for du har vært litt slapp i det siste, legen sa du ikke burde drikke alkohol i dagene før... Du kan skylde på hodepine... Alkohol gjør det bare verre... Fyll en vinflaske med druejuice eller alkoholfri vin. Eller drikk alkoholfritt øl, bare bytt om etikettene. Anonymous poster hash: 067cb...e6c
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 Det er neste bare antibiotika mot klamydia som ikke kan kombineres med alkohol. Veldig artig hvis HI sier hun går på antibiotika... Azitromax kan da kombineres med alkohol, hva er det du prater om? Mulig du blander med Metronidazol mot bakteriell vaginose? Men det kan like gjerne gis mot infeksjoner i munnen, eller andre anaerobe bakterier.
savvy Skrevet 10. mai 2016 #21 Skrevet 10. mai 2016 Forstår heller ikke dette poenget med å lyve. Jeg forstår desverre hvorfor deg er behov for det. Fordi i Norge så blir man omtrent sett ned på om man ikke drikker alkohol. Men si bare nei du, og spør de hvorfor så får du velge å si sannheten - eller så sier du, fordi jeg ikke vil. Noe som også er sant. Det får de respektere. Gratulerer så mye med graviditeten
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #22 Skrevet 10. mai 2016 Si ja takk, lat som du drikker. Det gjorde jeg nyttårsaften. Tømte ut noe, og byttet glass med kjæresten. Ingen som legger merke til det. Sjønner godt du vil skjule det. Enkelte ting er privat. Anonymous poster hash: dbdf6...989
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #23 Skrevet 10. mai 2016 Takk for tips alle sammen!😃 Anonymous poster hash: 8cb7b...7fc
3 i april Skrevet 10. mai 2016 #24 Skrevet 10. mai 2016 Kjøp alkoholfritt enten øl eller vin og tøm det oppi vanlige vin eller ølflaske. Eller ha en vodkafkaske hvor du kun har vann oppi 😉 drikk vanlig brus og tøm en dæsj med "vodka" oppi brusen din om noen står og henger og niglor når du mixer deg en "drink ".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå