Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hvordan opplever dere det i forhold til støy? Vurderer kjøpe hus i byggefelt, med hovedvei litt nedenfor (liten skog imellom). Anonymous poster hash: 83dab...4fc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Legger ikke merke til det lenger etter de første par dagene. Synes det er mer forstyrrende med en bil i minuttet enn kontinuerlig bildur. Anonymous poster hash: 4e234...728
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Er hovedvei motorvei? I så fall: kanskje blir man vant til lyden, men det er vel studier som viser at slikt bakgrunnsstøy øker kortisolnivåene (altså er stressende). Jeg ville virkelig unngått å bo nær en støyende vei. Vi har en 50-sone-vei nært, og den er nokså trafikkert og noen kjører jo for fort. Sørlig noen motorsykler kjører der stadig og bråker vanvittig. Men er jo ikke veldig høyt generelt, sammenliknet med litt borti her hvor motorvei går rett ved. Men med skog mellom er det ikke sikkert det er så mye støy, man må nesten dra og sjekke. Jeg ville hatt med en desibelmåler og sjekket opp hvilke verdier som kan virke negativt inn på helsen. Anonymous poster hash: 60ff8...733
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Hadde ikke gjort det. Jeg tenker både på støy, men spesiellt svevestøv... Anonymous poster hash: 416c8...ac7
Fandens Oldemor Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Støy venner man seg til, støvet er det verre med. Når vinduskarmene på soverommene er brune på innsiden, og sanden ligger tykt på fingeren når du drar den over karmen, da er det ikke gøy lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå