Gå til innhold

Når begynner jenter å barbere bein etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stedatter som går i 8.klasse. Hun vil ikke gå i shorts og jeg kom plutselig til å tenke på at hun kanskje eeegentlig ville ha barbert beina, men ikke tør å be om en høvel. Eller er det altfor tidlig? Kan jeg og bør jeg lage en liten toalettmappe med barbersaker, små ob, skrubbekrem (har hun ønsket seg) og evnt noe annet stæsj som hun kanskje vil ha eller prøve å bruke det nærmeste halvåret? Eller er det å tråkke over streken? Jeg er i utgangspunktet en person som er ganske imot "skjønnhetstyranniet", men visse ting tenker jeg at man ikke kommer unna. Jeg vil dog ikke være den som forteller stedatteren at hun "bør" barbere ben etc. Så vanskelig å trå riktig da 😛

Anonymous poster hash: d03d5...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres lurt ut. :) Begynte å barbere leggene i 6. eller 7. klasse selv.

Anonymous poster hash: 58e4f...e2c

Skrevet

Lag en skuffe med de diverse tingene, si til henne at om hun noen gang trenger noe så finner hun det i den skuffen, og om det mangler noe så kan hun spørre deg eller far.

Skrevet

Jeg begynte når jeg var 14 år etter at min 2 år eldre venninne sa : på tide å lære seg høvelen kjære deg.

Så hun var med meg å handlet inn det jeg trengte og fikk praktiske råd 😀

Jeg burde nok begynt Før men visste ikke hvordan jeg skulle gjøre det.

Anonymous poster hash: 62d52...b82

Skrevet

Datteren min på 13 år har begynt å snakke om å barbere seg på leggene. Jeg rådet henne til epilering eller voks grunnet hårvekst/kvalitet/mengde.

Anonymous poster hash: aec22...089

Skrevet

Ja det høres kjempelurt ut. Moren min skaffet meg aldri sånt og viste meg heller ikke hvordan man bruker det. Høvel og diverse koster jo litt, så ikke sikkert et barn har penger til det.

Skrevet

Jeg var 11-12 da jeg begynte å fjerne hår. Først var det armhuler så ble det legger. Bikinilinjen ble tatt litt senere. Synes å huske det var jeg selv som spurte om jeg kunne prøve hårfjerningskremen til mamma da jeg så hun holdt på på badet. Også hjalp hun meg med det når jeg ba om det. Synes et tips over her om å ha en skuff med diverse slike ting til stedatteren din var en god idè! 👍🏼

Skrevet

Jeg stjal pappa sine barberhøvler når jeg var 12 år. Han så seg lei på det og kjøpte en egen Venus til meg. Og jeg som trodde han ikkr hadde merka det. Flaut. Synes du har en god plan. Er jo frivillig å bruke den;)

Skrevet

God plan! Hvis barna skulle arve min grusomme hårvekst vil jeg nok vurdere å ta henne med til voksing..

Anonymous poster hash: b3607...2b2

Skrevet

Jeg var 12-13 år da jeg kjøpte sånne billige håpløse engangshøvler på billigbutikker som Nille o.l. Skrapte jo av like mye hud som hår.... Ingen hjalp meg med sånt, og jeg syntes det var altfor klient å spørre.

Nå er min datter bare 9 år så litt tidlig enda, men jeg tenkte jeg skulle rydde den ene skuffen på badet og la den være hennes. Kjøpe en skikkelig høvel til henne og div annet hun trenger etterhvert. Synes absolutt du skulle gjøre som du har tenkt å hjelpe henne litt med dette.

Anonymous poster hash: 7ca76...dfe
Skrevet

Datteren min på 13 år har begynt å snakke om å barbere seg på leggene. Jeg rådet henne til epilering eller voks grunnet hårvekst/kvalitet/mengde.

Anonymous poster hash: aec22...089

Bare vær obs på eksfoliering ved epilering. Jeg endte med leggene fulle av hår som vokste ut som vanlig, bare bak et tynt hudlag! Hvert eneste hårstrå måtte pelles løs med pinsett.

For øvrig, Hva mer kan tenkes at jenta ønsker eller trenger?

Anonymous poster hash: d03d5...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...