Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Når kan man begynne med smokk? Jeg har to barn fra før som aldri har godtatt smokk, og bare har lagt på puppen ekstremt mye de første mnd. Nå vil jeg virkelig prøve å få minstemann til å ta smokk. Er det greit å introdusere den allerede på barsel? Så lenge han tar brystet, og ammingen ser ut til å gå greit altså. Vil jeg få stygge blikk og kommentarer fra de ansatte? Anonymous poster hash: 64023...3f3
Hjertefru Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Da jeg fikk siste fikk jeg beskjed av en barnepleier om å kjøpe smokk. Mens vi lå på barsel altså. Brukte litt smokk i begynnelsen, men ingen av mine barn har blitt de store smokkebrukerne. Samme hvor mange smokker de har hatt....
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Vi brukte smokk første natten, fikk ingen blikk pga det. Han tok den da, men aldri siden, så det hjalp ikke stort. Anonymous poster hash: cea39...466
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Bare å starte. Jeg fødte en prematur sønn som var sugesvak. Sykepleiere sa det bare var en myte om at de blir forvirra av smokk Anonymous poster hash: 6cd03...24a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Fikk beskjed på barsel at det er en myte at barn må lære å amme først. Friste barn forstår veldig godt forskjell på smokk og pupp. Anonymous poster hash: 73840...296
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Jeg droppa smokken til førstemann på barsel siden "alle" sa at babyen måtte lære seg å amme først. Er litt glad for at han aldri tok smokk egentlig... Han ville nemlig aldri godta den når han først fikk taket på ammingen. Slapp styret med avvenning av slutten hvertfall. Men nå med nestemann tar jeg altså med smokk på barsel:) Tror ikke det blir noen problem med ammingen, så om baby vil ha sutt skal han virkelig få det! Anonymous poster hash: 8c7ad...c96
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Vi ga smokk på dag 2 på barsel. Og godt var det. Kommer til å gjøre det samme neste gang. Hun hadde ekstremt sugebehov og brystvortene mine blødde og blødde. Anonymous poster hash: 9af29...e08
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Fikk beskjed på barsel at det er en myte at barn må lære å amme først. Friste barn forstår veldig godt forskjell på smokk og pupp. Anonymous poster hash: 73840...296 Ikke skriv at barn må lære å amme, det er så ekkelt. Det er den som gir melk som ammer. Den som får melk dier. Anonymous poster hash: fdad6...381
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Pga komplikasjoner under fødselen ble sønnen min "tatt" fra meg. Da jeg så han for første gang dagen etter lå han med smokken i munnen. Iom at det var sykepleierne som gav han den og ikke far, tenker jeg at det er ok å gi nyfødte smokk. Jeg regner med de vet hva de driver med. Anonymous poster hash: 1e813...811
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Gir dere smokk for det det er enkelt? Til deres beste eller til barnets beste? Føler mange putter inn en smokk for å få fred for sutring osv Anonymous poster hash: d083d...ee8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Gir dere smokk for det det er enkelt? Til deres beste eller til barnets beste? Føler mange putter inn en smokk for å få fred for sutring osv Anonymous poster hash: d083d...ee8 For alles beste.Smokk er en fin trøst og nedroing. Smokk lar barnet få utløp for sitt sugebehov (utover mat) slik at man slipper maltrakterte brystvorter fordi babyen konstant vil suge (ikke snakk om økedøgn etc selvsagt). Smokk reduserer faren for krybbedød. Smokk er selvsagt også fint for sutring, men det gir barnet en mulighet til å roe seg uten å konstant være i armene på mor. Med konstant melkelukt fra mor kan det gjøre vondt verre. Jeg skal også ta med smokk på barselavdelingen denne gangen. Jeg priser meg lykkelig over alt smokken har gjort opp gjennom. Mye verre om ungen begynner med tommelen- den kan du ikke akkurat gi til Kaptein Sabeltann eller gjemme bort. Anonymous poster hash: 6ce65...49d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg har fått to barn på Ringerike sykehus. Der var det ikke "lov" med smokk. Mange som har fått kjeft for å dra frem smokken der. Fikk siste i 2013, så mulig det er endret nå. Hang oppslag om at det var " mor og barn" fødested eller noe sånt, husker ikke ordlyd. Anonymous poster hash: a11fb...fbd
Mostly Harmless Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Gir dere smokk for det det er enkelt? Til deres beste eller til barnets beste? Føler mange putter inn en smokk for å få fred for sutring osv Anonymous poster hash: d083d...ee8 Heller smokk enn tommel. Sugd blir her uansett. Smokken er lett nok å ta bort, tommelen må man potensielt amputere!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Ikke skriv at barn må lære å amme, det er så ekkelt. Det er den som gir melk som ammer. Den som får melk dier. Anonymous poster hash: fdad6...381 Skriver hva jeg vil. De ekle tankene er det du som står for. Grisejenta. Anonymous poster hash: bef26...213
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Fikk smukk på barsel til begge mine. Men det var fordi de putta begge tommelen i munn fra så og si første minutt. Bedre med smukk enn tommel fikk jeg beskjed om. Minste har akkurat fylt 2. Får smukken bare når ho skal sove og er veldog sliten. Eldste han slutta da han var 3. Vi var på nordens ark og der har de smukketre hvor det står at vi kan gi suttene til tigerungene. Han ga fra seg sutten han hadde med seg. Ba oss sende resten til dem da vi kom hjem Anonymous poster hash: cde9f...e77
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Førstemann nektet smokk og det førte til at jeg var det i nesten et år. Andremann fikk smokk dag to på barsel, men jeg fikk "kjeft" av en jordmor og turte ikke mer. Strever med å få han til å ta smokken nå (2mnd), ammingen derimot har aldri vært noe problem... Anonymous poster hash: 76175...9a8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 Ja... her kommer kjerringa mot strømmen (selv om jeg vet at flere og flere oppdager dette). Du vil ikke kunne etablere en god melkeproduksjon om du erstatter en del av ammingen med smokk de første ukene. Det er en naturlig GRUNN til at babyer vil sutte så mye; all suging bidrar nemlig til etablering av god melkeproduksjon. Ikke bare den effektive ammingen, men absolutt ALL suging. Så la babyen ligge ved brystet. Så ofte det vil. Du gjør deg selv en skikkelig stor bjørnetjeneste ved å tro at alle får 'fred' om baby har smokk. Du vil da slite med ammingen og aldri kunne lese babyens behov på samme måte om du hele tiden stikker smokken inn når baby lager lyd. Så mange venninner jeg har hatt som har vært slitne og forvirrede av 'sutrete' barn, de styrer på med smokken hele kveldene og natta og har sånn tro på at dette skal være redningen. Når den stakkars lille babyen, på pur overlevelsesinstinkt, egentlig kun vil ligge ved puppen, få ut den tjukke melka og stimulere til mer produksjon! Hvorfor klusse med dette de første ukene? Hvorfor gå imot babyens natur? Dette forutsetter selvsagt at du ønsker å fullamme. De som skal gi flaske har vel andre behov. Det gjelder heller ikke de som får blødende sår. Men det å ha en baby som suger mye og ofte, uten andre problemer enn at du føler deg forulempet... den babyen bør få puppen. Ikke en gummidings stappet i munnen så fort den kommer ut av mammas mage. Anonymous poster hash: f3f08...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå