Gå til innhold

Hvor mye er mennene deres på dugnad vs. dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere har barn på idretter der det er mye dugnad? Her tar jeg alt alene, både barnehage, idretter og skole. Begynner å bli piss lei og lurer på om det er vanlig at mor tar alt?

Anonymous poster hash: e8642...ec7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler sånn ca 50/50. Og da inngår foreldremøter, styreverv, årsmøter, dugnad, velforening, idrettslag, korps, osv. Vi regner forsåvidt ikke så nøye på det, men det jevner seg nok ut i det lange løp. 

Anonymous poster hash: d83f7...150
Skrevet

Vi deler sånn ca 50/50. Og da inngår foreldremøter, styreverv, årsmøter, dugnad, velforening, idrettslag, korps, osv. Vi regner forsåvidt ikke så nøye på det, men det jevner seg nok ut i det lange løp. 

Anonymous poster hash: d83f7...150

Her tar jeg også alt av foreldremøter, foreldresamtaler og lignende.

Anonymous poster hash: e8642...ec7

Skrevet

Vi har ikke hatt noe dugnad enda. Men alt av foreldremøter og samtaler har jeg gjort alene. Tror han har vært med 2 ganger - og da var vi sammen. Kjenner litt på skrekken for at det skal bli mye dugnad når jenta begynner på skolen nå til høsten. Orker ikke og klarer ikke å ta alt alene, men er redd for at det er det som kommer til å skje for å bevare husfreden..

Anonymous poster hash: 514f6...ad0
Skrevet

Sjeldent han får deltatt, de legger inn det meste de tidene han er borte på jobb (jobber 4 dager i uka borte fra oss, sover på brakkerigg) men han håper de snart legger noe til tiden han er hjemme.

Anonymous poster hash: 679f4...f59
Skrevet

Vi er med på alt begge to, synes det er koselig. :) Men vi har bare ett barn så det blir jo ikke voldsomme mengder.

Anonymous poster hash: 4031a...eb6
Skrevet

Nå er han trener for fotballaget til ene barnet, og det går vel under dugnad. Annen dugnad deler vi på, så alt i alt tar han mest.

Anonymous poster hash: 50a5b...696

Skrevet

Den som har tid og anledning stiller! Har ikke telt hvem som stiller opp mest jeg.......

Av og til begge, av og til en av oss.

Anonymous poster hash: dff52...457
Skrevet

Vi har hvert vårt verv i korpset så der fordeler det seg ganske likt. Foreldremøter er det jeg som tar, mens konferansesamtaler går vi stort sett begge på.

Ellers er det visst mitt ansvar å holde i den ukentlige hente/bringetjenesten man har til trening, korps, bursdager og venner. der tar han det som en selvfølge at jeg har full kontroll, og jeg må aller nådigst avtale avlastning om jeg har behov for det. Har tatt det opp sånn ca en million ganger, men han har visst viktigere ting å ta seg av, så da så....

Skrevet

Den som har tid og anledning tar det.

er det slik at han sitter hjemme og slapper av mens du tar dugnad etter dugnad??? Det hadde jeg ikke gått med på akkurat..

Anonymous poster hash: e4baa...610

Skrevet

Her er det mannen som tar desidert flest dugnader. Han elsker dugnader,og oppsøker gjerne dugnader der han ikke er satt opp bare fordi han synes det er sosialt og morsomt. Han tar til og med mine dugnader på min fritidsaktivitet hvis det passer slik. Jeg deltar unntaksvis på dugnad hvis han ikke kan stille. Begge er veldig fornøyd med denne ordningen☺

Skrevet

Her tar mannen alt. Han er bedre enn meg på sosiale settinger som går på skole og fritidsaktiviteter.

Anonymous poster hash: 2db87...748

Skrevet

Ganske jevnt her. Vi er leder i hver vår forening, jeg er trener, han er leder i FAU, han tar foreldremøter, jeg konferansetimer, + at vi stiller på det vi blir satt opp på. Det er ganske likt fordelt..

Anonymous poster hash: 84861...919

Skrevet

Har foreløpig kun dugnad i bhg og da er vi begge med. Samboeren er med etter press fra meg...

Anonymous poster hash: 65365...0fe

Skrevet

Jeg tar all oppfølging på skolen og i barnehagen (foreldresamtaler, foreldremøter, konferansetimer osv.) + sitter i SU og er klassekontakt.

Mannen min tar alle fysiske dugnader.

Fungerer fint for oss begge.

Anonymous poster hash: 06d78...a40

Skrevet

Far er fotballtrener, så vi slipper all annen dugnad med fotballen.

Jeg følger opp det andre barnet sin idrett. Disse dugnadene og skoledugnadene deler vi på. Jeg liker å stå i kiosk evt rydde, han som parkeringsvakt evt tyngre arbeid.

Siden han er fotballtrener og har dugnad 2 x 1,5 timer trening + fotballkamp hver uke og eventuelle turneringer så gjør han mye mer dugnad enn meg.

Anonymous poster hash: e8090...a33

Skrevet

Mannen er trener for laget til ene gutten vår, så det er jo fast "dugnad" to ettermiddager i uken + kamper i seongen. Jeg tar det aller meste av foreldremøter, utviklingssamtaler osv, men det er fordi jeg vil det. Ellers tar jeg litt mer enn han på andre dugnader, så kanskje 40-60-deling? At du skal ta alt er bare tull, da må du snakke med mannen din.

Anonymous poster hash: 0d64d...8cc
Skrevet

Jeg gjør alt som har med barna å gjøre på dagtid. Mannen tar så mye som mulig på ettermiddager/kveld. Mannen sitter i flere styrer som FAU, idrettslaget, et bygdelag og to bedrifter. I tillegg er han trener for laget til det ene barnet. Jeg har musikkopplæring for ungdommer 1-2 timer i uka. Det er jeg som baker kaker til diverse arrangementer. Mannen gjør det meste av utedugnader som vedlikehold på skolens leke/idrettsområde og bygdas idrettsbane. Jeg er med på rydding og rundvask på bygdehuset, i tillegg er jeg av og til med på de årlige plantedugnaden i sentrum. Mannen stiller som vakt/bartender/kjøkkenhjelp når det er arrangement på bygdehuset.Så vi fordeler sånn noenlunde etter ferdigheter og interesser, men mannen bruker langt flere timer på dugnadsarbeid enn meg, mye av det er relatert til møter/organisering. Mye av det han gjør er uavhengig av barnas fritidsaktiviteter. Vi bor i en relativ liten bygd, med høy aktivitet, mye er dugnadsrelatert. Vi kunne nok gått på dugnader hele tiden om vi engasjerte oss i alt. Men det gjelder å velge, og bidra i det man føler seg nærmest eller er mest engasjert i. 

Skrevet

Han tar dugnader, og jeg tar foreldremøter.

Han er på de viktige møtene da, som for eksempel første i bhg og første på skolen..

Anonymous poster hash: 95188...6f2
Skrevet

Han tar alt av dugnader, mens jeg tar meg av kakebaking og møter.

Skrevet

Vi deltar mye, begge to, men jeg tar nok noe mer enn han, fordi jeg sitter i styret i idrettsgruppa og er med på "spesialoppdrag" ved en del arrangementer.

Anonymous poster hash: dde2c...7c4

Skrevet

Jeg tar alt. Alle møter, dugnader, følger på aktiviteter osv. Han spiller data.

Anonymous poster hash: 525ed...3b2

Skrevet

Mannen går på dugnader, jeg på foreldremøter o.l.

Anonymous poster hash: 1245c...5a8

Skrevet

Den som kan, så jevnt over er det ca 50/50.

Skrevet

Her går begge ungene på fotball og da må vi være med på dugnad fra tid til annen. Syns ikke det er kjempemye da. Kioskvakter inni mellom på hjemmekamper, dugnad i forbindelse med en årlig cup og kampvert som går på rundgang. Hos oss har nok mannen min tatt mer enn meg tidligere, men det var før yngste begynte på fotball. Mannen min har vært foreldrekontakt for eldste sitt lag, og da var det jo endel jobb. I tillegg er han ikke hard å be om vi blir satt opp på kioskvakt ol. Han er alltid med å ordne til kvelden før cupen, da går det som regel mange timer. I tillegg står han lett noen timer i kiosken el. Jeg var foreldrekontakt for yngste da hun begynte, og da falt det jo mer på meg der. I dag er ingen av oss foreldrekontakter, og vi deler dugnaden ganske så likt tror jeg. Da vi hadde cup her for noen helger siden delte vi både kioskvakt og parkeringsvakt helt likt mellom oss for eks. Hadde vært helt uaktuelt om jeg måtte tatt alt alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...