Gå til innhold

Tenker dere på kostholdet?


Reese

Anbefalte innlegg

Vanlig vektøkning hos meg er 6-8 kg bare i 1 trimester  :o Har gått opp 3 nå, 6+1....


 


Til vanlig er jeg ei flis, med magert ansikt :P Hehe, bikker noen ganger 50 kilo, men som oftest mellom 46-48.. Greia er at jeg legger vanvittig på meg i svangerskapet, fra 31-36 kilo har jeg vært ekstra i mine 3 fullgåtte svangerskap.


Ikke at jeg bryr meg så enormt, men kan ikke snakke med folk om det og kosthold fordi jeg ikke blir trodd. Så rådføringen jeg gjerne er ute etter går over til "næ?" "du?" "nå tuller du?" "det er jo ikke mulig!" osv, så jeg spør dere jeg, hva skal dere gjøre for å unngå den kjempestore vektøkningen? Hva spiser man for å holde kaloriene innafor?


 


Kan det være en ide å bruke en app som teller kalorier for meg? Erfaringer?


Greia er jo at med den benbygningen jeg har og all den ekstra vekta har forårsaket en god del belastning skader både i ankler, hæler, knær, sete, hofter, rygg og skuldre.


 


Jeg er i god fysisk form, fødte i sep i fjor og veide 31 kilo ekstra den dagen fødselen startet, men alt var borte 13 uker etter fødsel.


 


Hva spiser dere? Eller hva tenker dere?


Absolutt alle tips mottas med stor takk, da det ikke nødvendigvis er selvdisiplinen min som er problemet, men at når min kropp er gravid, beholder den alt som går inn :P


 


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og gikk opp 30 kg forrige gang. Og har akkurat blitt kvitt dem. Men jeg hadde mye vann i kroppen. Så 20 av dem var borte en uke etter fødsel. 10 kg bare på fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært prøvere i 10 måneder før det klaffet, og vekta har tikket oppover fra før i de månedene, så jeg vil jo helst ikke gå opp altfor mye i svangerskapet og få kilo jeg skal slite med resten av livet. Men så har jeg hatt veksling mellom mer matlyst og kvalme, som fører til en del småspising, og ikke alltid det er så sunt (jeg synes feks surt godteri hjelper så godt mot kvalmen. 
Men jeg prøver å spise mine 5 om dagen. Det som jeg synes er lurt da, er å lage en smoothie med frosne bær, litt juice og grønnsaker som spinat, grønnkål og tomater: da får man i seg mye nyttig, og det syrlige hjelper på kvalmen. Ellers tar jeg omega 3 og prøver å spise fisk i hvertfall 2 ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye på det! Hva jeg i praksis putter i meg handler blir derimot fortrengt.. Er litt redd for den vekta ja :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok opptatt av å spise sunt og trene, ja :)

Blir så mye lettere etter svangerskapet da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok opptatt av å spise sunt og trene, ja :)

Blir så mye lettere etter svangerskapet da! :P

Hvilken trening holder du på med? Trener du slik som du trena før svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...