Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Ei jente i klassen til datteren min sendte meg akkurat en venneforespørsel på Facebook. Hun er 8 år. Er det jeg som ikke henger helt med her? Eller er det litt tidlig? Blir nok fort mas fra de andre jentene nå da. Anonymous poster hash: cbbfd...4ab
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Min sønn på 11 år får ikke være på Facebook. Han godtar det fint, tror det kun er noen få i klassen som er innpå. Anonymous poster hash: dcfe4...0a5
Love my kidz Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Galskap! Ville ignorert forespørselen, og sagt blankt nei hvis min egen unge vil det samme.
februarprins2013 Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best Hun kan vel stille et spørsmål om det er greit???? Anonymous poster hash: 2f74d...6cb
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best Oj... Det var en usedvanlig lite reflektert kommentar.. HI - det er all grunn til å reagere, jeg skjønner deg godt. Enig i at du for all del må ignorere forespørselen (som fremstår som noe absurd - FB er ikke et medium påtenkt barn), og være et godt forbilde for egne barn. Anonymous poster hash: 8c671...a40
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 https://m.facebook.com/help/contact/209046679279097 Link til siden hvor en rapporterer barn under 13. Vær så snill å gjør det, for barnets skyld. Anonymous poster hash: f4770...0ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best Jo, det har hun noe med ja. Det er aldersgrense på fb. 8 åringer har ingenting innpå der å gjøre. Nei, ikke alle foreldrene vet best for sine barn nei. Enkelte foreldre er sløve, uvitende og rett og slett dumme. Anonymous poster hash: ae8a6...77e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Hahh, det fikk faren til en gutt i klassen til sønnen min i fjor, fra sin egen sønn som da var 8. Gutten hadde klart å lage seg en konto på pc'n på skolen. Faren fortalte det på foreldremøte for å gjøre oss obs på at barnas pc-kunnskaper ikke må undervurderes. Så det er ikke sikkert ungens foreldre vet at han er på fb engang Anonymous poster hash: 0f1b4...cdb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Jeg håper du du gjør jobben din som voksen. Ignorer den forespørselen og rapporter kontoen. Anonymous poster hash: 0f581...711
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Hahh, det fikk faren til en gutt i klassen til sønnen min i fjor, fra sin egen sønn som da var 8. Gutten hadde klart å lage seg en konto på pc'n på skolen. Faren fortalte det på foreldremøte for å gjøre oss obs på at barnas pc-kunnskaper ikke må undervurderes. Så det er ikke sikkert ungens foreldre vet at han er på fb engang Anonymous poster hash: 0f1b4...cdb Hun er venn med begge foreldrene på Facebook, så de vet det absolutt. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om hva andre foreldre velger å gjøre med sine barn, jeg lurte bare på om dette er noe flere 8-åringer har. Lurte på om jeg var helt ute... Men ser jo på svarene deres at jeg ikke var helt fjern likevel 😊 Hi Anonymous poster hash: cbbfd...4ab
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Noen sånne het også og jeg synes ikke noe om det. Jeg godtar ikke venneforespørsler fra personer som ikke er gamle nok.
savvy Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best Wow, PMS much eller ?
Marriet Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 har du egentlig noe med det? la foreldrene gjøre hva de mener er best Kunne ikke vært mer uenig. Selvom foreldrene gjør det DE mener er best for barnet er det ikke nødvendigvis det. En åtteåring har ingenting på fb å gjøre. Dessuten er aldersgrensen der av en grunn. Som foreldre bør man være en god rollemodell og respektere det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Skremmende. Rapporter det inn! Anonymous poster hash: 40403...555
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 Dritlurt å lære ungene at man bare kan drite i lover og regler, og bare velge å følge dem man gidder. Blir flott ungdom av slikt. Anonymous poster hash: e0f95...878
februarprins2013 Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 jeg mener det, og dere noe annet. bryr meg ikke om hva alle andre gjør og ikke jeg
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 jeg mener det, og dere noe annet. bryr meg ikke om hva alle andre gjør og ikke jeg Du burde kanskje revurdere og bry deg litt likevel - vi lever nemlig ikke i et anarki og for at mennesker skal kunne leve godt sammen bør man strekke seg for å tilpasse seg og respektere normer og regler. Du har mange ubehagelige overraskelser i vente når du oppdrar barnet ditt med et slikt verdigrunnlag.. Og, PS - er du biltyven? Du ordlegger deg på samme måte som hun gjorde. Anonymous poster hash: 8c671...a40
Yellow Brick Road Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 Jeg hadde rapportert det, barn på åtte år har ingenting på FB å gjøre, uansett hva foreldrene måtte mene. Det er ikke foreldrene som bestemmer aldersgrensa på FB, det er det FB som gjør, og det med god grunn. Har barnet fått en konto, så må det bety at den som har opprettet den har løyet på alderen og satt en alder som er minst 5 år eldre enn det barnet er. Barn / tenåringer mellom 13 og 18 år har spesielle sikkerhetsinnstillinger på Facebook for å beskytte dem. Når denne ungen er 13 år, vil kontoen automatisk bli en "over 18" konto, og da håper jeg virkelig at foreldrene sørger for å sjekke sikkerhetsinnstillingene og sørger for at de er på de strengeste.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 Jeg må innrømme at jeg er en av dem som synes det kanskje kunne vært greit for en 8-åring å ha Facebookkonto. Jeg tror det å slippe dem løs som nybegynnere når de er 13 og full av hormoner og skal finne ut av en hel masse andre ting er en dårlig idé. Da tenker jeg at det er bedre at de enten får vokse opp med sosiale medier og prøve seg gjennom hele barndommen (under voksenkontroll selvfølgelig), slik at de kan øve seg med uskyldige poster og prøve og feile på mer uskyldige vis, eller at de får vente til de er voksne og kan tenke mer langsiktig. Men hvilke andre kontoer en 8-åring skal ha tilgang på og hvem de skal være venner med og hva de skal få se der, det er er spørsmål for seg. Jeg kunne godt hatt barnas venner på fb. Det er jo en kjempefin måte for meg å få et lite innblikk i relasjonen dem imellom. Da kan barnet mitt og vennen prate gjennom min konto og jeg som voksen får ja, en naturlig plass som mellomledd og et innblikk i deres relasjon. Tenker ikke det er så ille jeg da. Men nå er jeg også restriktiv med hva jeg deler på min konto, så det er ingenting der en 8-åring ikke kan se. Anonymous poster hash: 23335...9f7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #21 Skrevet 10. mai 2016 Jeg må innrømme at jeg er en av dem som synes det kanskje kunne vært greit for en 8-åring å ha Facebookkonto. Jeg tror det å slippe dem løs som nybegynnere når de er 13 og full av hormoner og skal finne ut av en hel masse andre ting er en dårlig idé. Da tenker jeg at det er bedre at de enten får vokse opp med sosiale medier og prøve seg gjennom hele barndommen (under voksenkontroll selvfølgelig), slik at de kan øve seg med uskyldige poster og prøve og feile på mer uskyldige vis, eller at de får vente til de er voksne og kan tenke mer langsiktig. Men hvilke andre kontoer en 8-åring skal ha tilgang på og hvem de skal være venner med og hva de skal få se der, det er er spørsmål for seg. Jeg kunne godt hatt barnas venner på fb. Det er jo en kjempefin måte for meg å få et lite innblikk i relasjonen dem imellom. Da kan barnet mitt og vennen prate gjennom min konto og jeg som voksen får ja, en naturlig plass som mellomledd og et innblikk i deres relasjon. Tenker ikke det er så ille jeg da. Men nå er jeg også restriktiv med hva jeg deler på min konto, så det er ingenting der en 8-åring ikke kan se. Anonymous poster hash: 23335...9f7 En 13 åring er ikke voksen, så en 13 åring burde og ha voksenkontroll på fb Anonymous poster hash: e7618...e27
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #22 Skrevet 10. mai 2016 En 13 åring er ikke voksen, så en 13 åring burde og ha voksenkontroll på fb Anonymous poster hash: e7618...e27 Hehe, jeg er vel en av dem som synes barns Facebookkontoer burde være under voksenkontroll til de er minst 21 ☺️ Anonymous poster hash: 23335...9f7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #23 Skrevet 10. mai 2016 og så må vi jo også huske på, synes jeg, at grensen på 13 år ikke nødvendigvis er satt med hovedvekt på barnets beste. Facebook er en kommersiell aktør og drives av kommersielle hensyn, så den 13-års grensen kan være satt av mange grunner. Det kan være mange gode grunner til at barn får prøve seg på fb før de fyller 13. Heller det enn å slippe de løs i samme periode som de også utforsker sex, kropp, grenser, forelskelse, hormoner, relasjoner utenom familien, identitet, osv osv. Dét tenker jeg ikke er helt forsvarlig... Anonymous poster hash: 23335...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå