Gå til innhold

Mobil til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken mobil (smarttelefon) anbefaler du å kjøpe til et barn på 9 år?

Anonymous poster hash: 90414...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har hatt både appel og samsung hun foretrekker samsung den er enkel i menyen og lett i bruk.

Skrevet

Jeg har stilt samme spørsmål mange steder, har en sønn som skal ha sin første mobil til 9-årsdagen neste uke.

Svaret jeg har fått er at man bør velge en telefon til mellom 1.500 og 2.000 kroner, da varer de en stund. De billigste telefonene som koster mellom 700 og 1.000 kroner er det så gammel programvare i at når de har lastet ned noen apper og spill går det bare et par måneder for de går så treigt at telefonen blir et skikkelig irritasjonsmoment. Så om det er meningen de skal få ha litt musikk, apper og spill på den må du såpass opp i pris....

Vi har valgt en Samsung-telefon. Tegner det billigste abonnementet til telenor som har fri tale og fri sms og bandt telefonen til telenor i 1 år, da sponset telenor flere hundre kroner av prisen på telefonen. Hadde egentlig tenkt å tegne abonnement hos ice, de har jo abonnement til 99 kr i måneden, men når telenor sponset såpass mye av telefonprisen ble første året like billig der selv om man må betale mer i måneden. Fordelen med telenor for vår del er at vi har telenor selv og da får vi barnets regning på samme faktura og slipper fakturagebyr, og hos telenor kan de sperrer og foreldrekontroll du kan legge inn i abonnementet og det finnes ikke hos ice.

Anonymous poster hash: 27f3d...ad9
Skrevet

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 90414...b6c

Skrevet

Jenta mi på 9 fikk en samsung telefon, en mini som ikke var så dyr.

Kommer jo an på hva barnet skal bruke telefonen til. Mi har fått kun fordi det skal være mulig å få tak i henne når hun er alene etter skolen eller ute og flyr mellom husene rundt her. 

Ikke for å spille selv om den kan brukes til dette. Nettbrett og ipad dekker spillbehovet.

Anonymous poster hash: 0944b...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...