Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 I år er jo 17. mai i forbindelse med langhelg. Er det "greit" å feire på hytta? Ta flagget med i tursekken, og gå på fjellet? Synes liksom det forventes at alle stiller på skolen... Anonymous poster hash: 14d1e...d2c
Optatium Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Jeg ville aldri gjort det, men du gjør som du vil.
LivetErEnLek Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Hvis du har barn, så synes jeg ikke det er greit nei.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Dere kan gjøre som dere vil. Mange drar på hytter. Men har du barn som er store nok til å skjønne noe av 17. mai, ville jeg nok latt dem få et ord med i laget før dere bestemmer dere for det. Har du skolebarn, er det synd å droppe 17. mai-tog synes jeg. Anonymous poster hash: b8ee8...e64
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Så lenge familien er enig, så er jo det helt i orden det Vi var på 17 mai feiring i fjor, med bhg tog, ungene på 4 og 5 år gledet seg mest til å komme seg hjem igjen, tenkte det kanskje var været som gjorde det, så vi gjør et nytt forsøk i år, men er det samme mangel på entusiasme i år som i fjor, finner vi på noe annet neste år, har ikke noe til overs for det å tvinge ungene til å gå i 17-mai tog, da får vi heller prøve igjen når eldste starter på skola, se om han opplever det annerledes da. Jeg likte det ikke som barn selv, men gledet meg til å se/gå i bhg toget til ungene, men de likte det ikke, de gledet seg mest til da vi kunne gå hjemover igjen. Anonymous poster hash: 14b29...654
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Har skolebarn ja, de vil helst på hytta. Er egentlig alle andre sine forventninger som er "problemet". HI Anonymous poster hash: 14d1e...d2c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Ingen andre enn familien kan jo hindre deg i å dra på hytta, men jeg synes det er å snike seg unna ansvar for å lage fest for hele folket. Etter min mening er alle som ikke gidder å være med på å markere nasjonaldagen med på å undergrave Norge som nasjon og er medskyldig i en eventuelt redusert nasjonalfølelse i folket generelt. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48
mamma_bergen Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg gjort det uten å nøle! Det må være drømmen, slippe stresse med å reise til byn, skole, tivoli, familiebesøk og mas. Dette er vel som å banne i kirken, men jeg hadde gladelig droppet hele dagen og jeg er faktisk fornøyd de årene datteren er med faren😂
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Jeg skal på hytta (har barnehagebarn) Anonymous poster hash: a21c9...61c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 Så klart er det greit hvis barna også vil det. Jeg hadde aldri noe særlig lyst til å gå i tog osv, og pleide å dra på tusenfryd med noen venninner. Synes folk kan få feire som de selv ønsker. Anonymous poster hash: ff113...80f
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 Her forventes det at man stiller, ungene får en halv dag fri senere for tiden de er i toget. Jeg ville aldri reist bort, men så elsker jeg 17.mai da!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #13 Skrevet 8. mai 2016 Er dere ikke satt opp på en haug med 17-mai greier. Her er det dugnad for å få til alt? Kiosk, baking, leker osv. Er det innafor å snike seg unna det? Hilsen fristet😜 Anonymous poster hash: 8b03f...375
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #14 Skrevet 8. mai 2016 Så klart er det greit hvis barna også vil det. Jeg hadde aldri noe særlig lyst til å gå i tog osv, og pleide å dra på tusenfryd med noen venninner. Synes folk kan få feire som de selv ønsker. Anonymous poster hash: ff113...80f Er tusenfryd oppe på 17 mai😵 Anonymous poster hash: 8b03f...375
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #15 Skrevet 8. mai 2016 Er dere ikke satt opp på en haug med 17-mai greier. Her er det dugnad for å få til alt? Kiosk, baking, leker osv. Er det innafor å snike seg unna det? Hilsen fristetAnonymous poster hash: 8b03f...375 Nei, det er ikke greit å stikke av fra slike fellesoppgaver. Noen ganger bør man faktisk tenke på fellesskapet og ikke bare for seg selv. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #16 Skrevet 8. mai 2016 Ingen andre enn familien kan jo hindre deg i å dra på hytta, men jeg synes det er å snike seg unna ansvar for å lage fest for hele folket. Etter min mening er alle som ikke gidder å være med på å markere nasjonaldagen med på å undergrave Norge som nasjon og er medskyldig i en eventuelt redusert nasjonalfølelse i folket generelt. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48 Mannen min er offiser i Forsvaret og ville gitt livet for Norge. Likevel avskyr han 17.mai feiring og jeg er enig, det er 364 dager til i året uten markering som betyr noe. Anonymous poster hash: 41d3d...0da
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #17 Skrevet 8. mai 2016 Vi har en på straks 3 år og kunne glatt dratt på hytta. Vi reiste på hytta 2 år på rad før han kom til. Og vi feirer 17 mai der med grilling og kake. Min far har feiret 17 mai i snart 20 år ved å gå til en hytte i marka og så spiser han middag med oss. Hvis barna vil og dere ikke har noen oppgaver på 17 mai så reis i vei:-) Anonymous poster hash: 908b4...b7b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Skrevet 8. mai 2016 Mannen min er offiser i Forsvaret og ville gitt livet for Norge. Likevel avskyr han 17.mai feiring og jeg er enig, det er 364 dager til i året uten markering som betyr noe. Anonymous poster hash: 41d3d...0da Poenget er ikke hva du, jeg eller mannen din liker, poenget er at det er viktig for mange andre mennesker og at det er med på å skape fellesskapsfølelse både lokalt og nasjonalt. 17. Mai-feiringen er en felles dugnad der alle har sin oppgave. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #19 Skrevet 8. mai 2016 Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg vært på hytta!! Anonymous poster hash: c919a...636
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #20 Skrevet 8. mai 2016 her har ungene fått velge, vi skal ta båten oslo-kiel. ungene her hater 17 mai,s å her skal vi kose oss veldig på tur :-) Anonymous poster hash: 182b1...0b4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #21 Skrevet 8. mai 2016 Er dere ikke satt opp på en haug med 17-mai greier. Her er det dugnad for å få til alt? Kiosk, baking, leker osv. Er det innafor å snike seg unna det? Hilsen fristet😜 Anonymous poster hash: 8b03f...375 Ville selvfølgelig ikke reist hvis vi skulle hatt dugnad. Her er det et klassetrinn som har ansvar for 17. mai, og det er ikke vår tur i år. HI Anonymous poster hash: 14d1e...d2c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #22 Skrevet 8. mai 2016 Har skolebarn ja, de vil helst på hytta. Er egentlig alle andre sine forventninger som er "problemet". HI Anonymous poster hash: 14d1e...d2c Hvis barna vil på hytta, så drar dere og blåser i hva andre mener. Har selv blitt skjelt ut fordi vi pleier å reise til barnas besteforeldre på 17. mai, for den dagen var det visst uhørt å feire med andre enn skolen. Men da jeg foreslo for ungene å bli hjemme 17. mai begynte de å gråte, for de gledet seg sånn til å feire med besteforeldrene, på den måten de alltid har gjort. Så vi drar. Anonymous poster hash: 481e2...2c9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #23 Skrevet 8. mai 2016 Er dere ikke satt opp på en haug med 17-mai greier. Her er det dugnad for å få til alt? Kiosk, baking, leker osv. Er det innafor å snike seg unna det? Hilsen fristet Anonymous poster hash: 8b03f...375 Jeg mener det kommer litt ann på hvordan dugnaden er organisert hos dere. Hos oss er det et klassetrinn som har ansvar for feiringen, det året barna går pådet trinnet syns jeg ikke det er greit at man sniker seg unna, med mindre man har en god grunn. Men hvis det er sånn at man blir satt opp på noe hvert år, så mener jeg at det må være greit noen gange å velge å si beklager, men i år har vi andre planer. Likevel syns jeg ikke du burde gjøre det i år, fordi det er så kort tidtil 17.mai, og jeg mener det vil være dårlig gjort ovenfor de som planlegger å gi beskjed om at man ikke stiller så nært opptil arrangementet. Anonymous poster hash: 4151f...ff1
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #24 Skrevet 8. mai 2016 Ville selvfølgelig ikke reist hvis vi skulle hatt dugnad. Her er det et klassetrinn som har ansvar for 17. mai, og det er ikke vår tur i år. HIAnonymous poster hash: 14d1e...d2c Selve dugnaden er en ting, men det trengs også folk til å gå i tog, vinke fra siden, høre på talene osv. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48
mamma_bergen Skrevet 8. mai 2016 #25 Skrevet 8. mai 2016 Selve dugnaden er en ting, men det trengs også folk til å gå i tog, vinke fra siden, høre på talene osv. Anonymous poster hash: 4d5d3...c48 Hehe, seriøst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå