Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har lagt bak meg en veldig tung og stressende periode å nå sliter jeg med svimmelhet og hver andre/tredje dag svimer jeg rett å slett av. Først trodde jeg det var lavt blodsukker og ble nøye på å holde blodsukkeret stabilt, men det hjelper ikke. Har hvilt ekstra mye og sørger for å få i meg mat hver tredje/fjerde time, men svimmelheten går ikke over. Det kommer i forbindelse med aktivitet og bevegelser som eks når jeg reiser meg opp. Det er ikke noe mønster i måt jeg blir svimmel så plutselig må jeg bare holde meg fast, men så kan det gå veldig bra i flere timer. Jeg føler jeg og mine har vært så mye til legen i det siste at jeg ønsker ikke å gå dit før jeg føler jeg virkelig må derfor spør jeg her om dere har noen tips til meg eller mistanke om hva det kan være? Kan det bare komme av stresset som jeg har opplevd lenge? Kommer selvfølgelig til å gå til lege hvis jeg blir akutt verre eller set ikke går over ila de nesten 14 dagene. Anonymous poster hash: d2309...d24
TPK Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Du går selvsagt til legen hvis du svimer av hver tredje dag! Det kan skyldes så mangt, sikkert også stress, men det er jo viktig å sjekke det ut!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Jeg skal til legen hvis det ikke går over, men siden det ikke er konstant så er jeg litt redd for å "bry" legen med det hvis det bare er stress. Føler vi har klippekort der så ønsker å se om det er noe jeg kan gjøre først. Anonymous poster hash: d2309...d24
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Kan forstå at du kvier deg til å gå til legen, men jeg synes du skal gå til legen likevel. Du må ta din egen helse på alvor også. Det er et tydelig tegn på at noe ikke er som det skal når du svimer av så ofte, og det skylder du deg selv og dine barn å finne ut av. Tenk også på at det kan være ganske skremmende for omgivelsene om du stadig svimer av. Om du er alene når du svimer av kan du også risikerer å skade deg i fallet - hva om barna dine finner deg, eller du ikke får hjelp av skader du får av fallet? Hvis du ønsker å gjøre noe annet før du går til legen, så ta en tur til en kiropraktor eller naprapat. Noen ganger kan det være forhold i nakken som påvirker og gjør slik at man blir svimmel. Sammen med f.eks. lavt blodtrykk eller visse mangler så kan det føre til at man svimer av også. Jeg har noen mangler som har gjort meg svimmel i perioder og har også falt, men ikke svimet av. Fant ut etter en stund at også blodtrykket mitt ble lavt innimellom (fant heller ikke noe mønster i det), og for meg har det hjulpet mye å passe på å få i meg nok salt. Men du bør absolutt gå til legen og få sjekket dette, og du bør ikke utsette det! Det kan være så enkelt som at du har mangel på noe. Og om det er stresset som gjør det, da er det likevel et alvorlig tegn på at du trenger å roe helt ned! Ikke gå med dette, du risikerer å bli utmattet og gå på langvarig sykdom om du ikke tar din egen helse på alvor! Anonymous poster hash: 64d91...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå