Gå til innhold

Mannen har invitert folk her til 17.mai


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, etter barnetoget, før vi går til skolen for å spise lapskaus. Han hadde tenkt å ha en kake og vafler. Er det innafor før maten? Jeg orker ikke å legge så mye i det siden jeg skal på nattevakt og får sovet fint lite før jeg skal på jobb. Han hadde selvfølgelig glemt det 😏

 

Anonymous poster hash: 655aa...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer han folk og forventer at du skal stå for bevertningen? Bortskjemte mannfolk ass, her er det mor mi som ikke takler at mannen min er vert. Menn skal sitte i selskap og det er flaut om jeg sitter mens han rydder, selv om jeg har laget all maten etc. 



Anonymous poster hash: 76fa3...911
Skrevet

Kaker og vafler er helt fint, Hi. Trenger ikke være noe annet, blir nok den dagen likevel. Bra at mannen din har planlagt litt selv da :) Du får sette ham i arbeid ;)



Anonymous poster hash: 923fa...143
Skrevet

La mannen styre og planlegge. Syntes det hørtes supert ut med kake og vafler! :)



Anonymous poster hash: 9737b...50c
Skrevet

Jeg ville ha satt på en kjele med pølser i tillegg. Koster ikke stort og er heller ikke noe jobb. Kan bli lenge å gå uten mat. Kaker får du gjestene til å ta med og huset, det shiner mannen 😊

 

Anonymous poster hash: 81134...c30

Skrevet

Jeg ville ha satt på en kjele med pølser i tillegg. Koster ikke stort og er heller ikke noe jobb. Kan bli lenge å gå uten mat. Kaker får du gjestene til å ta med og huset, det shiner mannen 😊

 

Anonymous poster hash: 81134...c30

De skal jo dra å spise lapskaus etterpå...?

 

Anonymous poster hash: cadc8...9ee

Skrevet

De skal jo dra å spise lapskaus etterpå...?

 

Anonymous poster hash: cadc8...9ee

Spørs jo når det er. Hos oss begynner barnetoget kl ti, oppstilling 9.30, dvs frokost senest 8.00. Så starter det på skolen kl 14.00, dvs mat tidligst 14.30. For oss, blir det alt for lenge å gå kun på is og kaker 😉

 

 

 

Anonymous poster hash: 81134...c30

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for at mannen vil bake kake og lage vafler..

Så kan du legge deg nedpå litt før gjestene kommer og før dere skal spise på Skola, siden du skal på nattevakt..

 

Anonymous poster hash: 0383b...7dc

Skrevet

Spørs jo når det er. Hos oss begynner barnetoget kl ti, oppstilling 9.30, dvs frokost senest 8.00. Så starter det på skolen kl 14.00, dvs mat tidligst 14.30. For oss, blir det alt for lenge å gå kun på is og kaker 😉

 

 

 

Anonymous poster hash: 81134...c30

Sånn er det her også. Vi er hjemom og spiser en lett lunsj mellom barnetog og aktiviteter på skolen.

 

 

Anonymous poster hash: 26d6d...a65

Skrevet

Sånn er det her også. Vi er hjemom og spiser en lett lunsj mellom barnetog og aktiviteter på skolen.

 

 

Anonymous poster hash: 26d6d...a65

Jeg ville handlet noen sånne halvstekte rundstykker som jeg kunne varmet etter toget og hatt litt enkelt pålegg som syltetøy og ost så kunne gjestene smurt seg egne rundstykker.

 

Eller jeg ville bakt pizzasnurrer denne uken og puttet i frysa. På 17.mai kan de tas opp på morgenen, så er de tint til etter toget og krever bare 5 min i ovnen før servering

 

Anonymous poster hash: 26d6d...a65

Skrevet

Her er dette så tidlig at rundstykker og eggerøre eller annen frokost hadde passet best. Barnetoget starter 07.30 og opplegget på skolen ca 10.00.

 

Anonymous poster hash: d5ffd...a2e

Skrevet

Jeg ville servert noe som jeg slapp å lage den dagen. Å steke vafler til mange tar evig lang tid. Hva med boller? De kan du bake i dag og ta de opp fra fryseren 17.mai morgen. Servert rørt syltetøy og ost til, da får folk litt søtt og også mat i magen om de har behov for litt påfyll. Jeg vet ikke tidsskjemaet deres, men er det tre timer til lapskaus, så ville sikkert en panne med varme pølser vært kjærkomment for mange også.

 

Gjør det enkelt :)

 

Anonymous poster hash: 97177...58a

Skrevet

Hadde kokt en panne med pølser og servert boller og en kake.

Skrevet

Og kommer det barn hadde jeg kjøpt en sånn 10 pakning med vann is eller pin up

Skrevet

Jeg ville ikke ha satset på vafler, det tar altfor lang tid å lage.  Jeg ville ha servert kake, for den kan bakes dagen før eller gjærbakst og en kjele med pølser.  Det må være noe av det enkleste som går an.

Skrevet

Jeg ville ikke ha satset på vafler, det tar altfor lang tid å lage.  Jeg ville ha servert kake, for den kan bakes dagen før eller gjærbakst og en kjele med pølser.  Det må være noe av det enkleste som går an.

Pølser og is må da holde i massevis på en sånn dag. Men ikke for det, vaffelrøre står seg fint i kjøleskapet så det kan klargjøres kvelden før.

For øvrig høres det litt 1950 ut for meg hvis mannen inviterer til selskap og tar det for gitt at kona tar seg av bevertninga.

Skrevet

Han kan lage selv, med litt hjelp :-) Han er flink, men jeg synes det er litt stress da huset må være strøkent etter oss 3 jenter har styrtet inn i bunaden på morgenen. Så er jeg kanskje litt folkesky også når jeg er inne i nattjobbingen. Lager en kake dagen før og har en kjele med pølser som foreslått her i tilfelle :)

HI

 

Anonymous poster hash: 655aa...1d5

Skrevet

Her er dette så tidlig at rundstykker og eggerøre eller annen frokost hadde passet best. Barnetoget starter 07.30 og opplegget på skolen ca 10.00.

 

Anonymous poster hash: d5ffd...a2e

7.30?!? Her starter det kl 16...

 

Anonymous poster hash: 26db4...c7e

Skrevet

7.30?!? Her starter det kl 16...Anonymous poster hash: 26db4...c7e

Ja. Barnetoget går om Skaugum og de kongelige skal rekke barnetoget i Oslo etterpå. Da må vi starte tidlig.

 

Anonymous poster hash: d5ffd...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...