Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Hva synes dere? Venter jente. Dette blir vårt siste barn. Min manns pappa døde for en stund siden og vi ønsker å kalle opp. Han het Oliver. Olivia er opptatt i familien. Litt sært å ha en Olia og Olivia kanskje selvom vi ikke omgås så ofte? Vi elsket svigerfar, bestefar og far svært høyt. En hjertevarm hedersmann som vi alle savner. Det føles så viktig å kalle opp. Forslag til andre navn? Anonymous poster hash: 1497a...239
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Beklager, men Olia er ikke fint! Selv om det er oppkalling.. Anonymous poster hash: 22b6e...28b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Oline, kanskje heller? Anonymous poster hash: 22b6e...28b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Hvis dere ikke omgås mye ville jeg valgt Olivia, jeg:) Olia var litt rart for meg, men sikkert bare fordi jeg ikke ha hørt det før. Lyden i seg selv er fin. Hvis dere liker det, gå for det:) Og overhodet ikke rart med en Olivia og en Olia i samme familie. Synes uansett man ikke skal være så opptatt av om navnene er like eller likner.. Det er så viktig at man velger det navnet man virkelig ønsker. Mine forslag: 1. Olivia 2. Olivie 3. Olive 4. Oliva 5. Oline 6. Olea 7. Olava Jeg synes alle disse er nydelige:) Har selv en Olivia og var innom tanken på alle disse. Men Olivia var det riktige for oss. Synes de fire første er "mest oppkalling", da de er "samme navn". Men de andre kan også gå Ellers har jeg også hørt Olise, det kan jo tenkes på. Håper dere velger det dere liker best, og som føles mest riktig som oppkalling. Og husk på "hverdagen" i forhold til om noen i familien heter det samme: hvor mye gjør det? Eventuelt kan dere ha et navn til for å gjøre det mer "unikt". Vi har et navn bak Olivia. Anonymous poster hash: 88438...0bf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Olia høres i mine ører ut som olja.. Altså olivenolja osv.. Oline som noen foreslo er fint, det er også Olava. Men Olivia kan jo også brukes selv om noen andre i familien heter det, mener jeg. Om ikke dere omgås dem HELE tida og det blir forvirring Anonymous poster hash: 6c745...f57
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Oline, kanskje heller? Anonymous poster hash: 22b6e...28b Støtter! Fin tanke med oppkalling, men Olia høres ikke ut som et navn. Oline er pent. Anonymous poster hash: 11a14...342
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Hvis dere ikke omgås mye ville jeg valgt Olivia, jeg:) Olia var litt rart for meg, men sikkert bare fordi jeg ikke ha hørt det før. Lyden i seg selv er fin. Hvis dere liker det, gå for det:) Og overhodet ikke rart med en Olivia og en Olia i samme familie. Synes uansett man ikke skal være så opptatt av om navnene er like eller likner.. Det er så viktig at man velger det navnet man virkelig ønsker. Mine forslag: 1. Olivia 2. Olivie 3. Olive 4. Oliva 5. Oline 6. Olea 7. Olava Jeg synes alle disse er nydelige:) Har selv en Olivia og var innom tanken på alle disse. Men Olivia var det riktige for oss. Synes de fire første er "mest oppkalling", da de er "samme navn". Men de andre kan også gå Ellers har jeg også hørt Olise, det kan jo tenkes på. Håper dere velger det dere liker best, og som føles mest riktig som oppkalling. Og husk på "hverdagen" i forhold til om noen i familien heter det samme: hvor mye gjør det? Eventuelt kan dere ha et navn til for å gjøre det mer "unikt". Vi har et navn bak Olivia. Anonymous poster hash: 88438...0bf Fant også denne listen. En del som fungerer dårlig på norsk, da;) Olanda Olar Olea Oleana Oleanna Olecia Oleishia Olena Olene Olenka Olesha Olesia Oleska Olessha Olesya Oleta Olevia Olexa Olga Olia Oliana Olianna Olice Olicia Olie Oliff Oliffe Olimpe Olimpia Olimpiada Olimpiana Olina Olinda Oline Olisha Olishia Oliva Olive Olivea Oliveea Oliveia Oliveria Olivet Olivetta Olivette Olivi Olivia Olivia-Grace Olivia-Mae Olivia-Rose Oliviane Olivianne Olivija Olivine Olivya Oliwa Oliwia Olja Olka Olla Olli Ollicia Ollie Olly Ollya Oluchi Olunka Oluska Olva Olwen Olwenn Olwin Olwyn Olwynne Oly Olya Olympe Olympia Olympiad Olympie Olympienne Olyusha Olyvia Anonymous poster hash: 88438...0bf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Må være så ærlig å si at jeg ikke syns Olia var pent. Høres ikke ut som et navn, men kanskje fordi jeg ikke har hørt det før. Syns dere kan kalle jenta Olivia jeg. Iallfall hvis dere ikke har så mye omgang. Selv har jeg tre søskenbarn som heter det samme som meg, vi er alle oppkalt etter bestemor. Aldri vært noe problem. Og jeg er en eneste som ikke bor på samme sted som de andre, og dermed ikke omgås ofte. Anonymous poster hash: 151c2...02a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Beklager, det var ikke pent. Hadde funnet noe annet, flere gode forslag over her! Anonymous poster hash: 6ef1b...e8e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Oline eller Olava! Anonymous poster hash: 4bfa6...c02
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 Live er jo navnet som står igjen dersom dere tar bort første og siste bokstav i Oliver, men dere føler kanskje at det ikke kommer så godt frem at det er oppkalling. Anonymous poster hash: 4bfa6...c02
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 Ovidie er også fint!! Anonymous poster hash: 22b6e...28b
februarprins2013 Skrevet 8. mai 2016 #13 Skrevet 8. mai 2016 det var ikke noe pent, hadde gått for Oline,Olivia,Oda eller Olga
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #14 Skrevet 8. mai 2016 Kjenner en russisk dame. Hun skriver navnet sitt Olga, men det uttales Olia. Så: Olga? Neh.... Anonymous poster hash: e1373...2bb
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #15 Skrevet 8. mai 2016 Olia, bolia, olja hoff nei. Høres ut som en butikk eller noe olje. Grusomt. Anonymous poster hash: 6ba37...3b0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #16 Skrevet 8. mai 2016 Olia en hårfarge? Anonymous poster hash: b758c...a92
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #17 Skrevet 8. mai 2016 Støtter! Fin tanke med oppkalling, men Olia høres ikke ut som et navn. Oline er pent. Anonymous poster hash: 11a14...342 Enig. Olia høres skikkelig hjemmesnekret ut. Anonymous poster hash: 61fc1...442
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Skrevet 8. mai 2016 Olia var ikke fint. Live er midten av Oliver. Anonymous poster hash: 79a48...cfc
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #19 Skrevet 8. mai 2016 Hva med dobbeltnavn og ha olivia som navn nr 2 dersom navnet er brukt fra før? Evt Olivia Sofie Olivia Elise Olivia Emilie Ida olivia Mia olivia Anonymous poster hash: 337ff...bc3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #20 Skrevet 8. mai 2016 Olia fremstår litt underlig for min del... Hvordan skal det uttales? Ooolia eller Oliiia? Støtter forslaget om dobbeltnavn; Mia Olivia som foreslått over er jo veldig pent! Anonymous poster hash: 8fece...a2e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #21 Skrevet 8. mai 2016 Olia, bolia, olja hoff nei. Høres ut som en butikk eller noe olje. Grusomt. Anonymous poster hash: 6ba37...3b0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #22 Skrevet 9. mai 2016 Hva med Olina? Det het bestemoren min Anonymous poster hash: c72af...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #23 Skrevet 9. mai 2016 Olia synes jeg høres hjemmesnekret ut, og det er ikke spesielt intuitivt mtp uttale. Oooolia? Oliiiiia? Olja? Ållia? Det finnes massevis av nydelige jentenavn på O som er listet tidligere i tråden. Hvorfor ikke velge det i stedet for noe som høres hjemmelaget ut - om man i det hele tatt uttaler det riktig? Olivia er vel også en mer troverdig jenteform av Oliver? Anonymous poster hash: 8fa35...a0c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #24 Skrevet 9. mai 2016 Online og Olava blir og oppkalling Anonymous poster hash: ee46a...8dd
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #25 Skrevet 9. mai 2016 Online og Olava blir og oppkalling Anonymous poster hash: ee46a...8dd Online? 😅 Anonymous poster hash: a7eb9...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå