Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Hei, Poster her siden det er så dødt på forumet for assistert befruktning. Jeg hadde egguttak på fredag, etter å ha satt EL-sprøyte på onsdag. Brukte Bemfola under stimuleringsperioden. Merket lite symptomer før uttaket, men nå i helgen har jeg vært skikkelig dårlig. Jeg er kjempetrøtt og føler meg helt utslitt. Har også en influendafølelse i kroppen, dvs. "vondt overalt", men tror ikke jeg har feber. I tillegg har jeg veldig vondt i magen, en slags ømhet i hele magen (ikke bare i nedre del av magen). Er ikke spesielt oppblåst. Dette er vel ikke typiske symptomer på overstimulering? Jeg lurer veldig på om dette er noe som har kommet pga ivf-behandlingen, eller om dette skyldes noe helt annet. Jeg hadde tenkt å dra på jobb etter innsett i morgen, men hvis dette fortsett, tror jeg rett og slett jeg må be om en sykemelding. Noen som vet om det er lett å få sykemelding for perioden etter innsett, og om klinikken kan gi dette eller om man må til fastlegen? Anonymous poster hash: 98f13...3e0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Jeg vet ikke hvordan det er vanlig å ha det etter ivf behandling hvor man ikke er overstimulert, for jeg har vært det begge gangene. Men jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du beskriver. Jeg hadde veldig (nesten uutholdelig) vondt i magen og ryggen, men ingenting i resten av kroppen. Det var ikke ømt, mer som om det sprengte (og det gjorde det jo også, siden buken var fylt med væske). Og hadde mage som om jeg var 6-7 mnd gravid. Jeg var innlagt i en uke. Mener klinikken kan gi sykemelding ja, det går nok rimelig greit å få det når du er plaget. Anonymous poster hash: 26553...38c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Jeg kjenner også igjen symptomene, ble veldig dårlig etter uttak, hadde mye smerter under selve uttaket og ble overstimulert. Fastlegen sykemeldte meg i en uke. Anonymous poster hash: 44d36...78b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Jeg kjenner ikke igjen symptomene.brukte bemfola. Ble ikke overstimulert, og kjente ingenting egentlig. Jeg hadde få egg da. Hadde du mange egg, er sjansen større for overstimulering. Krysser fingrene for deg. Anonymous poster hash: 48a0c...c45
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Jeg hadde mer smerter første gangen, men jeg tror det har noe med at jeg lå som en spent klokkestreng under hele uttaket og var støl i hver en muskel etterpå. Andre gangen var jeg på grensen til overstimulering, men da hadde jeg vært roligere under uttaket. Kan ikke huske at jeg hadde så mye vondt etterpå. Sårt er det jo selvsagt, det er jo et inngrep. Hvor mange egg fikk de ut? Husk også at det kan bli infeksjon, den vil du ikke skal utvikle seg der nede, så det er bedre du ringer klinikken og hører for å være sikker. Lykke til forresten, håper dere sitter med en nyfødt liten en om 9mnd. Anonymous poster hash: abded...e9a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Man kan få veldig vondt i magen etter eggutak. Om du hadde vært overstimulert hadde du nok fått beskjed fra sykehuset. Anonymous poster hash: a0457...7e0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 De fikk ut 12 egg, som vel er et normalt antall. Jeg har PCO og er derfor i risikoen for overstimulering. De sa ikke noe om tegn til overstimulering på uttaket, og symptomene mine er kanskje litt merkelige til å være dette? Jeg føler meg helt knust i kroppen, og magesmertene er over hele magen. Samme dag som uttaket hadde jeg smerter i eggstokkområdet, men det hatmr jeg ikke nå. Jeg tror ikke jeg er mer oppblåst enn jeg pleier å være. Jeg trodde først jeg kom til å få influensa, men da burde det vel snart bryte ut for fullt. HI Anonymous poster hash: 98f13...3e0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Mulig plagene mine skyldes noe helt annet enn IVF, men bare så påfallende at det kom rett etter uttaket. HI Anonymous poster hash: 98f13...3e0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 De fikk ut 12 egg, som vel er et normalt antall. Jeg har PCO og er derfor i risikoen for overstimulering. De sa ikke noe om tegn til overstimulering på uttaket, og symptomene mine er kanskje litt merkelige til å være dette? Jeg føler meg helt knust i kroppen, og magesmertene er over hele magen. Samme dag som uttaket hadde jeg smerter i eggstokkområdet, men det hatmr jeg ikke nå. Jeg tror ikke jeg er mer oppblåst enn jeg pleier å være. Jeg trodde først jeg kom til å få influensa, men da burde det vel snart bryte ut for fullt. HI Anonymous poster hash: 98f13...3e0 Det har jeg også, var nok derfor jeg ble overstimulert. Fikk ut 26 egg, men det ble totalfrys fordi jeg var for dårlig til at de ville sette inn. Med "normalt" antall egg og uten smerter i eggstokkområdet og oppblåsthet så høres det ikke ut som overstimulering, spesielt når de ikke har sagt noe om det. Men jeg ville spurt om disse plagene du har ved innsett da. Anonymous poster hash: 26553...38c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Hørtes ikke ut som overstimulering da du fikk ut normalt med egg. Smerter etter uttaket er normalt. Her var det fint samme dagen for så å bli verre på dag nr tre ca. Ble så støl at jeg følte meg skikkelig banket opp. Vondt overalt. Men er du usikker ring klinikken 😊. Lykke til. Anonymous poster hash: 66312...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå