Gå til innhold

Føler meg så stygg i bunad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg feit, ekkel og uvel i bunad. Jada, vet at jeg sikkert er utakknemlig nå, men dæven så deilig det hadde vært å ha på seg kjole på 17. Mai for en gangs skyld! Må man bruke den hvert eneste år hvis man har en bunad?

Anonymous poster hash: 843ab...8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar feil! Alle kvinner er flotte i bunad, så lenge bunaden er tilpasset kroppen. Og husk; det er bunaden som skal tilpasses, ikke kroppen.

Anonymous poster hash: b7b23...a0f

Skrevet

17-mai er ikke dagen man skal se sexy ut i en kort tettsittende kjole;) Sikker på du er kjempefin i bunaden din!

Anonymous poster hash: 2896c...d80
Skrevet

Rett deg opp i ryggen, gå med stil og verdighet, så føler du deg fin. Men hvorfor ikke skifte til noe lettere utover dagen? :)

Skrevet

Problemet ligger vel i at vesten har blitt for stor, pluss st det ser ut som om jeg har brede hofter, forkleet tyter ut og gjør meg mye bredere. Prater ikke om sexy kjole, en knelang marineblå feks hadde passet meg fint😉

Skrevet

Det er frivillig å bruke bunaden. Hvis jeg hadde hatt samme problem hadde jeg valgt å få bunaden tilpasset. Mulig du ikke rekker det nå før 17. mai, men da kan du jo bruke en pen kjole i år. Og så kan du se om du føler deg annerledes med bunad på når den faktisk passer deg.

Skrevet

Hadde ikke brukt et plagg som gjør meg uvel. Det er ikke bunadplikt i Norge, man ser like mange i kjole/buksedress eller andre tekkelige penklær som i bunad i Oslo på 17. mai. Jeg går ikke i bunad, selv om jeg er gift med en nordmann. Har komplekser for kroppen min og ønsker ikke å bruke et plagg som gjør meg firkantet. Bunad er flott for dem som har kropp til å bære det. Jeg har det ikke.

Skrevet

Jeg brukte ikke bunaden i fjor, da den ikke gikk på når jeg var gravid. I år gidder jeg ikke å styre med det, da jeg har nok med å bære og amme osv. Både varm og ting og klønete. Tenker at jeg får nok av muligheter til å bruke den senere.

På svært fine, varme dager har jeg tidligere også et par ganger skiftet fra bunad til noe lettere for grilling og kos på ettermiddagen.

Null problem om du har lyst til å ha på noe annet i år:)

Anonymous poster hash: 73190...808

Skrevet

Jeg brukte ikke bunaden i fjor, da den ikke gikk på når jeg var gravid. I år gidder jeg ikke å styre med det, da jeg har nok med å bære og amme osv. Både varm og ting og klønete. Tenker at jeg får nok av muligheter til å bruke den senere.

På svært fine, varme dager har jeg tidligere også et par ganger skiftet fra bunad til noe lettere for grilling og kos på ettermiddagen.

Null problem om du har lyst til å ha på noe annet i år:)

Ting=tung

Skrevet

Du bestemmer selv hva du vil gå med. Jeg går med verdens bløteste og komfortable kjole i både konfirmasjon og på 17.mai. Da jeg tidligere brukte bunad, var det eneste jeg tenkte på å få komme hjem og ta den av.

Anonymous poster hash: df28b...35a

Skrevet

Få sydd inn vesten så den passer til neste 17.mai og ta på deg noe annet i år!

Jeg skal ikke ha bunad i år, skal ha den på i to konfirmasjoner og da syns jeg det holder.

Anonymous poster hash: bed21...e23

Skrevet

Kle deg i det som DU føler deg bra i, ikke det andre mener du må kle deg i. Bunad er et heslig og stygt plagg. Selv den vakreste i verden ser ut som en kjærring i bunad. Selv om du eventuelt er stygg i bunad er du nok flott ellers :) Så da kler du deg i noe som gjør at du føler deg like flott som du er :)

Anonymous poster hash: 41175...50b

Skrevet

Det finnes ikke bunadsplikt! Du går med det du føler deg vel i. Jeg ville spandert på meg å få bunaden tilpasset sånn at jeg følte meg vel i den (om du ikke klarer å sy det selv), men det rekker du nok ikke før 17. mai i år.

Anonymous poster hash: abd7a...d7d

Skrevet

Føler meg stygg hele tiden

Anonymous poster hash: ac9b6...59a

Skrevet

Problemet ligger vel i at vesten har blitt for stor, pluss st det ser ut som om jeg har brede hofter, forkleet tyter ut og gjør meg mye bredere. Prater ikke om sexy kjole, en knelang marineblå feks hadde passet meg fint😉

En bunad skal være skreddersydd og sitte perfekt, ikke rart du føler deg klumpete i en bunad som ikke er tilpasset deg.

Anonymous poster hash: cf800...4a7

Skrevet

Ta deg et års pause fra den du, det ER lov å la den henge og bruke noe annet innimellom ☺

Skrevet

Var i konfirmasjon i helgen og jeg følte meg for første gang tykk og bumsete i bunaden min. Sannsynligvis fordi den ble sydd litt raust til meg når jeg selv var konfirmant, og jeg fortsatt er like slank og puppeløs!

Jeg må få den sydd inn, men det koster så mye! Alt stoffet rundt midjen og den store vesten og skjorteermene..følte meg ikke "nett"

Men tidligere år har jeg alltid følt meg vel i bunad!

Anonymous poster hash: b3736...417

Skrevet

Bruker min sånn av og til når jeg føler for det. Har bodd her bi kor nå i 9 år, og brukt bunad 3 ganger på 17. Mai. Graviditeter har ikke spillet inn.

Gjør som du vil 😀

Anonymous poster hash: 47752...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...