Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Fødte på tirsdag og fikk 7 utvendige sting pga rifter. Har egentlig vært overrasket over hvor greit det har gått etter fødsel. Men.... i dag har jeg hatt mer vondt i underlivet enn tidligere. Det sprenger når jeg står og går, og er så klart vondt når jeg reiser meg opp. Det er også ømt foran i symfysen i dag. Jordmor på sykehuset kikka på sting tirsdag kveld og da så det vist veldig fint ut. Er det vanlig at det blir verre før det blir bedre? Når snur det før det begynner å bli bedre og bdere? Kan det bli verre ved at jeg går for mye? Anonymous poster hash: 2fe68...95b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Jeg var ganske nummen de første 4-5 dagene, deretter økte smertene på. Det går over tilslutt. Isbind hjalp meg mye. Grattis med beibi! 😊 Anonymous poster hash: 80c48...b02
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Blir stivt når det holder på å gro. Blir bedre😀 Anonymous poster hash: 0aea8...cfa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Isbind? Legger du bare bind pakka i fryse da eller? Men da kan jeg konkludere med at det er normalt at det er normalt at det blir verre etter noen dager før det blir bedre igjen? Takk for gratulasjon, koser meg veldig med den lille babyen min ☺ Anonymous poster hash: 2fe68...95b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Helt normalt, var sånn her også (ble mye verre noen dager-en uke etter fødsel, men etter to uker gikk det veldig bra.. Tre uker så var aøt helt fint når jeg gikk, vasket meg etc, men forsøk på sex ble vondt. Hadde 7 utvendige og 4 innvendige sting) Jeg syns det "myknet" og hjalp litt å skylle en stund med lunka vann etter dobesøk (gikk i dusjen - ønsket meg dog en sånn intimdusj de hadde på sykehuset på doen ), iallefall minst 3 ganger daglig. Blør jo gjerne en del også og størknet blod etc gjør det jo bare enda "strammere". Grønnsåpebad kan også hjelpe, fyll opp en bøtte etc og sitt på huk litt, eller bruk en skål og hold under når du sitter på do. Ksn kjøpe medisinsk grønnsåpe på apotek, men på barsel her sa de at jeg likegjerne kunne bruke vanlig grønnsåpe Gratulerer med den lille og hold ut, snart er du i fin form igjen - husk at du har lov til å HVILE Anonymous poster hash: 9dfe6...e1e
VictoriaS Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Gratulerer så mye med baby! Et tips kan være at du setter stumpen i grønnsåpebad en gang om dagen, dette hjelper helingsprosessen å gå raskere, motvirker evt infeksjoner i tillegg til at det lindrer den stivheten. Jeg brukte badebaljen til lillegutt, tok den med i dusjen, hadde i et par ss med original grønnsåpe og lunkent vann..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Isbind er rett og slett å ha litt vann på et bind og legge det i fryseren. Fikk det på barsel, livreddende! Anonymous poster hash: 80c48...b02
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Nettop derfor velger man keisersnitt Anonymous poster hash: 1b4a0...54f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Nettop derfor velger man keisersnitt Anonymous poster hash: 1b4a0...54f Keisersnitt skal ikke være et valg, men en nødvendig om ikke annet er fysisk mulig. Anonymous poster hash: 813b4...55d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Keisersnitt skal ikke være et valg, men en nødvendig om ikke annet er fysisk mulig. Anonymous poster hash: 813b4...55d Det er fullt mulig å velge keisersnitt Anonymous poster hash: 1b4a0...54f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 Nettop derfor velger man keisersnitt Anonymous poster hash: 1b4a0...54f Vel, jeg har hatt begge deler og hadde glatt valgt vaginal fødsel igjen. Man kan ikke velge bort alt ubehagelig her i verden. Anonymous poster hash: 80c48...b02
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #13 Skrevet 8. mai 2016 Takk dere ☺ da skal jeg prøve meg på å sette rompa i grønsåpe for å se om det kan hjelpe litt. Og til deg som sier at ks er løsningen, vil jeg si at det er det overhode ikke. Jeg hadde ks med førstemann, og til tross for smertene nedentil nå var smertene etter ks verre. Jeg hadde en smertefull fødsel uten smertelindring pga ting gikk så fort. Men den følelsen av å trykke ut babyen og få henne opp på brystet er helt uvurderlig. Jeg tar heller 10 normale fødsler enn ett ks til. Anonymous poster hash: 2fe68...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå