Gå til innhold

når er man edru igjen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut neste helg for første gang etter jeg fikk baby. Jeg ammer, så må bruke ammekalkulatoren. Men der oppgir man jo bare når man begynner å drikke, har det ikke noe å si om man drikker ei flaske på en time , eller fem timer liksom?

Når kan man egentlig amme igjen etter å ha drukket en flaske med hvitvin?.. Jeg skjønner ikke greia!

Anonymous poster hash: dcc7e...62d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er babyen over 6 uker?

I såfall kan du drikke og amme uten å gjøre noe.

Om du drikker en flaske vin når det er lenge siden du har drukket ville jeg ikke håndtert babyen i "fylla", men latt noen gi flaske isteden.

Om du drikker moderat er det ikke noe problem å kombinere alkohol og amming. Melken får samme promille som blodet ditt..

Anonymous poster hash: 55e55...54f

Skrevet

Selvfølgelig har mengden noe å si. Man ammer ikke 3-4 timer etter en flaske vin. Ville beregnet at et glass vin går ut av blodet etter ca 2-2,5 time (1,25 dl). Beregn på vanlig promillekalkulator. Så ville ventet minimum 13-14 timer etter en flaske!

Anonymous poster hash: 3dbf5...1af

Skrevet

Selvfølgelig har mengden noe å si. Man ammer ikke 3-4 timer etter en flaske vin. Ville beregnet at et glass vin går ut av blodet etter ca 2-2,5 time (1,25 dl). Beregn på vanlig promillekalkulator. Så ville ventet minimum 13-14 timer etter en flaske!

Disse tallene var da voldsomme! Har du kommet frem til dette ved at "Edru er bra, så da er dobbelt så edru dobbelt så bra"?

Anonymous poster hash: 04684...fbf

Skrevet

Disse tallene var da voldsomme! Har du kommet frem til dette ved at "Edru er bra, så da er dobbelt så edru dobbelt så bra"?

Anonymous poster hash: 04684...fbf

Bedre det enn at babyen får snev av promille i seg. To timer ammefri eller avstårlse fra bilkjøring etter et glass vin er ikke å overdrive.

Skrevet

Hvorfor skal ikke babyen ha et snev av promille? Hvor farlig tror du det er å drikke morsmelk med tusendeler alkohol i? Og fordøyer tusendeler gjennom sitt fordøyelsessystem..

Det betyr at ungen heller ikke kan spise brød eller at gummene i munnen kan smøres med dentinox når det kommer tenner..

Anonymous poster hash: 55e55...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...