Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Jeg har ingen finklær, bare noen skift med klær jeg bruker til hverdags. Hvor ille er det egentlig å gå å se på sønnen min i 17mai tog uten å pynte meg? Anonymous poster hash: 99b3d...b08
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 17. mai er en høytidsdag. Det er vanlig å pynte seg på høytidsdager! Har du ingenting, og du IKKE er i stand til eller absolutt ikke vil skaffe deg noen finere klær så er det selvfølgelig viktigere at du ser sønnen din i toget enn at du sitter hjemme. Men du vil garantert være i mindretall. Hva bruker du på julaften, nyttårsaften, på bursdager, juletrefester, julebord, sommerfester osv? Anonymous poster hash: 3fbfe...901
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Det er ikke ille i det hele tatt. Så lenge du er ren og noenlunde velstelt er det ingen som kommer til å registrere hva du har på deg. Det som er viktig er at barnet ditt ser at mamma ser når han går i tog.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Ingen pene klær? Trenger ikke være super-pyntet, men ikke engang en dressbukse/nøytral bukse og en litt fin topp? Eller bare en fin topp? Dressjakke? Sette på en 17. mai-sløyfe-pin? Har du ingen skjørt eller kjoler? Jeg synes det er feil å ikke pynte seg 17. mai, med mindre man er turist el.l. Synes på en måte det er litt respektløst. Som å komme i olabukse og hettegenser i et bryllup. Man pynter seg av respekt for en feiring. Er man av en eller annen grunn "i mot" får man bli hjemme. Jeg ville vel tenkt at du var turist, eller kanskje sølte noe over hele deg og skiftet til noe du hadde i bilen eller at "noe var galt", og ville vel ikke tenkt videre på det. Men sønnen din synes kanskje det er litt ekkelt når alle andre er pyntet? Alle får jo gjøre som de vil, men jeg må jo si hva jeg mener når du spør her. Anonymous poster hash: 3ce34...ab2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Jeg har noen enkle gensere, hettegenser og 3 bukser. Jeg har ikke feiret jul før for noen år siden og da lånte jeg en kjole av søsteren min som nå bor langt unna. Kjøpte en kjole jeg brukte noen ganger i fjor ffjor men den reva og la ikke fikses... jeg kan selvfølgelig kjøpe meg jeg har helt angst for klesbutikker og aner ikke hva a jeg skal se etter. Blir så stressa av pynt anledninger! Anonymous poster hash: 99b3d...b08
Kakao1234 Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Jeg synes man skal pynte seg litt når man skal ut blant folk på en slik høytidsdag. Du trenger ikke være stivpyntet, men en enkel bukse og en pen bluse bør du vel kunne få til? Vet ikke hvor gammel sønnen din er, men er han stor nok til å legge merke til slikt, er det jo ikke noe stas om han blir flau over å gå i byen med mamma i "slabbedask-klær" heller...
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Jeg har noen enkle gensere, hettegenser og 3 bukser. Jeg har ikke feiret jul før for noen år siden og da lånte jeg en kjole av søsteren min som nå bor langt unna. Kjøpte en kjole jeg brukte noen ganger i fjor ffjor men den reva og la ikke fikses... jeg kan selvfølgelig kjøpe meg jeg har helt angst for klesbutikker og aner ikke hva a jeg skal se etter. Blir så stressa av pynt anledninger! Anonymous poster hash: 99b3d...b08 Jeg gikk ut fra at du ikke har råd til å kjøpe nye klær, men hvis det står på at du ikke klarer å gå på butikken syns jeg du kan gjøre en innsats for å pynte deg litt. Mange nettbutikker har fri retur og du kan klikke hjem flere antrekk og prøve i fred og ro. Men da må du kjappe deg for å få de tidsnok til 17 mai. Du trenger ikke være veldig pyntet, men en fin bukse og bluse kan du jo se om du finner.
Elsker livet Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Du kan bestille noe på zalando? Der er det gratis frakt og retur om det ikke skulle treffe.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Nå er er det jo både at jeg ikke aner hva jeg skal lete etter når jeg skal kjøpe klær og at jeg ikke har så mye penger som gjør det vanskelig. Sønnen min er nå 1 klassing og da er det feiring på skolen, var jo ikke det når han gikk i barnehagen. Jeg har bare ikke peiling på kleskode så vet ikke hva som er forventet. Jeg vil jo ikke skille meg ut og sånt, derfor jeg spør! Anonymous poster hash: 99b3d...b08
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Man pynter seg på 17 mai. Du får kjøpt en grei kjole til 199 kr 😉
Elsker livet Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Her er et forslag til noe som er litt pyntet, men samtidig er klær du kan bruke sammen med de andre klærne dine til vanlig. http://www.hm.com/no/product/36255?article=36255-A http://www.hm.com/no/product/30400?article=30400-E http://www.hm.com/no/product/48960?article=48960-B http://www.hm.com/no/product/20110?article=20110-A http://www.hm.com/no/product/47120?article=47120-A
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Nå er er det jo både at jeg ikke aner hva jeg skal lete etter når jeg skal kjøpe klær og at jeg ikke har så mye penger som gjør det vanskelig. Sønnen min er nå 1 klassing og da er det feiring på skolen, var jo ikke det når han gikk i barnehagen. Jeg har bare ikke peiling på kleskode så vet ikke hva som er forventet. Jeg vil jo ikke skille meg ut og sånt, derfor jeg spør! Anonymous poster hash: 99b3d...b08 Blås i kleskode. Gå i noe du synes er pent. De som ikke har bunad her går i pen bukse/topp, sommerkjole, skjørt og bluse etc. Styr unna joggebukse, jeans, joggesko, collegegenser o.l. så går det bra. Det viktigste er uansett at du føler deg bra! Anonymous poster hash: ccbfd...bc0
prekæs Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Gjør deg så fin du kan. Litt føn, litt sminke, fine sko og 17. mai sløyfe på jakken. Kanskje styre unna olabukse. Dette går bra, du blir fin nok
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Dager det har pisseregnet og blåst sidelengs på 17 mai har jeg brukt vanlige klær, i tillegg til regntøy over og pyntet litt opp med rosett på jakken. Viktigste er at du koser deg og er varm Anonymous poster hash: cf4d8...9a6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Jeg synes det er viktigere at man deltar og er med på markeringen enn at man har på penklær. Anonymous poster hash: 2755d...035
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 En litt pen bukse, en hvit/lys bluse eller skjorte, et skjerf i halsen og en 17. maisløyfe. Et par enkle svarte sko. Ferdig! Anonymous poster hash: 6256a...5cc
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 Sett på deg ei 17.maisløyfe. Og se til at klærne er strøkne, da ser du mer pynta ut 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå