Gå til innhold

Hvor lenge kan man holde ut med 3-4 timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

søvn hver natt? Her begynner vi å nærme oss 9 mnd. Humøret skranter, forholdet til mannen består av et håndtrykk når vi overleverer babycallen i vaktskiftet på natten, storesøster blir mer og mer sjalu fordi vi ikke har overskudd til noe pga babyen...

Lege finner ikke noe galt. Puppavvenning er prøvd. Samsoving har ingen effekt på søvnen. Prøvd eget rom.

Babyen våkner hvert 30 min fra den legges til dagen starter.

Hva gjør vi... Føler alt dreier seg om å få ungen til å sove! Har ikke klart å nyte babytiden, snart er den over. Går snart på veggen.

Anonymous poster hash: e826b...035
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bedre til slutt! Har dere sjekket om barnet har refluks, forresten?

Anonymous poster hash: e83cc...d0c

Skrevet

Føler med deg. Min er 16 mnd og holder på sånn enda :( holder på å bli gal. Ingen tegn til at de skal snu heller, hver kveld/ natt er et mareritt! Min første var og sånn, så har vært ekstra uheldig :(

Anonymous poster hash: 86bb9...769

Skrevet

Regner med at dere har forsøkt, men dere har tatt babyen til kiropraktor eller manuellterapeut?

Ellers vet jeg om flere tilfeller hvor baby har hatt reflux uten at det er blitt oppdaget før barnet var større.

Jeg har av andre grunner enn barn gått på så lite søvn i flere år. Det går når man må, men på sikt risikerer man å bli syk :/

Kan det hjelpe om dere bytter på å sove en hel natt? En hel natts søvn innimellom kan gjøre underverker mtp. å holde ut videre. Del på nettene fem dager i uken, en natt sover du hele natten, en natt sover mannen hele natten. Vet noen som har valgt å ta annenhver natt også, selv om de da annenhver natt har hatt så godt som ingen søvn.

Anonymous poster hash: 24f96...9b9
Skrevet

Matintoleranser kan forresten også i noen tilfeller gi atypiske symptomer (ikke typiske mageproblemer, men andre symptomer). Er han sjekket for om han f.eks. tåler melk og gluten?

Anonymous poster hash: 24f96...9b9
Skrevet

søvn hver natt? Her begynner vi å nærme oss 9 mnd. Humøret skranter, forholdet til mannen består av et håndtrykk når vi overleverer babycallen i vaktskiftet på natten, storesøster blir mer og mer sjalu fordi vi ikke har overskudd til noe pga babyen...

Lege finner ikke noe galt. Puppavvenning er prøvd. Samsoving har ingen effekt på søvnen. Prøvd eget rom.

Hva gjør vi... Føler alt dreier seg om å få ungen til å sove! Har ikke klart å nyte babytiden, snart er den over. Går snart på veggen.

Dere er ikke de eneste som går igjennom dette. Tro meg.

Dere må jo bare ta en natt hver. Bytt på å sove sammen med barnet. Samsoving er undervurdert.

Dere står vel ikke opp begge to hver gang barnet våkner?

Det går over, som sagt maaange har vært igjennom dette før dere. Det løser seg til slutt. Skjønner at det er slitsomt når det står på, men dere er jo trosd alt to foreldre her.

Anonymous poster hash: 3ffc0...155

Skrevet

ville som hun over sier, delt på nettene, altså annehver natt hver, hvorfor skal begge foreldre være helt på kjøret, hver dag. når man kan være det annenhver dag, og om du ikke ammer. så er det ikke noe grunn til å kunne gjøre det, samtidig så kan dere ta en alene dag med eldste, at den som får sovet ut natt til lørdag, tar med søsken i bassenget eller noe annet hyggelig.

hva anngår søvnene har jeg ingen tips til, hva med å bare overse det? opplever du at det er smerte, eller at barnet er sulten?

Anonymous poster hash: 93320...0db
Skrevet

Jeg holdt to år før jeg ble sykmeldt (hadde da jobbet ett år etter perm). Sov på dagen og kom meg på beina.

Med andremann sov jeg mer fordi jeg la meg 20.00 i 1,5 år. Han våknet hver time. Ingenting galt med han heller, før han begynte å hoste hele kvelden og natta da han var ca 1,5. Hadde astma. Sannsynligvis hatt det fra han var noen måneder. Med astmamedisin begynte han å sove tyngre og sov to timer om gangen, innimellom 5-6. Han hadde også ofte øreverk og fikk etterhvert også dren (3 år) og sov mye bedre etter det. Fortsatt litt våken om natta, men etter år med avbrutt søvn tre fire ganger om natta, så er en oppvåkning og morgen kl 5.00 himmelen 😊. Mannen og meg sitt forhold er rimelig skakkjørt etter disse årene, tror noe er ødelagt for alltid.

Kan dere hanke inn noen besteforeldre til å sove hos dere noen netter? Forsøke å roe og bysse så dere får litt fri? Hvis ikke dere kan ha barnet på overnatting hos andre eller hos dere alene med barnevakten.

Anonymous poster hash: e60bf...d2b

Skrevet

søvn hver natt? Her begynner vi å nærme oss 9 mnd. Humøret skranter, forholdet til mannen består av et håndtrykk når vi overleverer babycallen i vaktskiftet på natten, storesøster blir mer og mer sjalu fordi vi ikke har overskudd til noe pga babyen... Lege finner ikke noe galt. Puppavvenning er prøvd. Samsoving har ingen effekt på søvnen. Prøvd eget rom.Babyen våkner hvert 30 min fra den legges til dagen starter. Hva gjør vi... Føler alt dreier seg om å få ungen til å sove! Har ikke klart å nyte babytiden, snart er den over. Går snart på veggen. Anonymous poster hash: e826b...035

Hadde det sånn. Ble sykemeldt etter permisjon for å takle det. Vi måtte være to hjemme for å klare det. Viste seg at det var flere matvarer barnet ikke tålte.

Ville kuttet melk for å se om det hjelper

Anonymous poster hash: 4ce95...3b3

Skrevet

Mine to siste var urolige på natta til de var ca 1.5 år. Ikke noe galt med noen av dem, men klarte ikke å få orden på natta før de hadde glemt puppen😉Gikk 1 mnd eller 2 (husker ikke helt) etter at amming både natt og dag var avsluttet. Har du sluttet å amme på dagtid, eller bare på natt? Det er et mareritt når det står på, men som regel er det "plutselig" over. Hold ut, det går over ☺

Anonymous poster hash: e5b55...c1b

Skrevet

Så langt 9 år.

Anonymous poster hash: ca658...6da

Skrevet

Minste Jenta er 3 og endelig får jeg lengre økter om natta. Så her har det vart i nesten 5 år.

Anonymous poster hash: 762bd...14e

Skrevet

Sover ca 4 t pr natt og gjort i 18 år

Anonymous poster hash: c8133...489

Skrevet

6,5 år holdt vi på med det. Nå har vi sovet godt i 2 år, og endelig begynner vi å få overskudd tilbake...

Anonymous poster hash: b8df9...7f7

Skrevet

Ta en natt hver, ligg sammen med barnet. Har dere sjekket ørene? Mini sov lite pga vann i mellomøret.

Anonymous poster hash: dacd6...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...