Gå til innhold

Hva synes du om navnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Frida?

Og synes du det trenger et mellomnavn, eller står det seg best alene? :)

Anonymous poster hash: b79f9...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint, og finast aleine.

Skrevet

Verdens beste Frida! Jeg liker det nok mest fordi jeg har så gode assosiasjoner, men det er jo et internasjonalt navn, og det ser jeg på som et pluss. Frida står både fint alene og sammen med et annet navn.

Skrevet

Sto øverst på listen min, men det ble en gutt 😊

Skrevet

Liker godt Frida, og det kan fint stå alene

Anonymous poster hash: f7aa0...9c4
Skrevet

Frida er super fint! Syns det er veldig fint alene, men det kan også ha mellomnavn :)

- Frida

- Frida Sofie

- Frida Elise

- Frida Emilie

- Frida Amalie

Anonymous poster hash: 6d406...97e
Skrevet

Kjempefint! Men ville ikke ha spurt her inne, for det fører sjeldent noe godt med seg.. Jeg var så dum for 3 år siden, og lot vær å bruke favorittnavnet mitt på sønnen min, fordi det hele tiden ble kalt stygt her inne. Angrer faktisk, for nå har ei venninne brukt det på sønnen sin. Var jo jeg som ville ha det 😕

Anonymous poster hash: ca626...fba

Skrevet

Takk for svarene (koselig at alle er så positive!), og for forslagene til mellomnavn! :)

HI

Skrevet

Kjempefint! Men ville ikke ha spurt her inne, for det fører sjeldent noe godt med seg.. Jeg var så dum for 3 år siden, og lot vær å bruke favorittnavnet mitt på sønnen min, fordi det hele tiden ble kalt stygt her inne. Angrer faktisk, for nå har ei venninne brukt det på sønnen sin. Var jo jeg som ville ha det 😕

Uff, det var jo trist! :( Spør nå mest for gøy, jeg, men kan jo skjønne at man kan bli litt påvirket hvis alle er negative. Endte du opp med et navn som var veldig ulikt det du hadde tenkt?

HI

Skrevet

Ikke helt min smak, men et helt ok navn:) Synes det kan stå både alene og med et navn til, så det er vel litt hva dere ønsker. Har to navn på vår jente, da vi ønsket det. De fleste bruker kun det første, og ofte vi også, da det blir litt langt sammen. Men første navnet er forholdsvis vanlig, og i stedet for "Emilie P." eller "lille-Emilie" synes vi "Emilie Martine" er kjekkere (fiktive eksempler). Og så mange fine navn å bruke. :) Vi har kun et etternavn, synes fire navn kan bli litt mye, særlig hvis lange.

Anonymous poster hash: 31a37...557

Skrevet

Så kjedelig! Dumt når man angrer litt.

Jeg likte et jentenavn i så mange år, og når vi endelig ble gravide var det fortsatt et navn jeg elsket. Mannen min falt også for det med en gang, et av få navn han likte øyeblikkelig. Men navnet var plutselig blitt veldig populært (fra å nesten ikke være i bruk), og jeg har alltid vært opptatt av å ikke ha topplistenavn. Men, jeg visste at hvis vi valgte et annet navn (hadde mange andre kjempefine navn på listen) var jeg redd jeg alltid ville "kjenne et stikk" hver gang jeg møtte en med det navnet vi egentlig elsket.. Kunne ikke risikere å angre på det, så vi gikk for det med et mer uvanlig navn nummer to. Og veldig fornøyd:)

Litt nysgjerrig på hva det du ikke valgte var..?

Så HI: velg med hjertet uansett svar her:)

Skrevet

Så kjedelig! Dumt når man angrer litt.

Jeg likte et jentenavn i så mange år, og når vi endelig ble gravide var det fortsatt et navn jeg elsket. Mannen min falt også for det med en gang, et av få navn han likte øyeblikkelig. Men navnet var plutselig blitt veldig populært (fra å nesten ikke være i bruk), og jeg har alltid vært opptatt av å ikke ha topplistenavn. Men, jeg visste at hvis vi valgte et annet navn (hadde mange andre kjempefine navn på listen) var jeg redd jeg alltid ville "kjenne et stikk" hver gang jeg møtte en med det navnet vi egentlig elsket.. Kunne ikke risikere å angre på det, så vi gikk for det med et mer uvanlig navn nummer to. Og veldig fornøyd:)

Litt nysgjerrig på hva det du ikke valgte var..?

Så HI: velg med hjertet uansett svar her:)

Takk! :) Det skal jeg!

HI

Skrevet

Frida er veldig fint. Desidert finest alene!

Anonymous poster hash: f0b6b...4fe

Skrevet

Veldig fint :)

Skrevet

Seriøst? 😂😂

Anonymous poster hash: e2830...e00

Skrevet

Kjempefint! Men ville ikke ha spurt her inne, for det fører sjeldent noe godt med seg.. Jeg var så dum for 3 år siden, og lot vær å bruke favorittnavnet mitt på sønnen min, fordi det hele tiden ble kalt stygt her inne. Angrer faktisk, for nå har ei venninne brukt det på sønnen sin. Var jo jeg som ville ha det

Er også nygjerrig på hva for navn var så "stygt"? :o det er viktig at man navngir barnet sitt uten å ta til seg alle fordommer som fins der ute innenfor rimelighetens grenser. Navnet på barnet mitt fikk veldig mange negative reaksjoner til å begynne med men det brydde vi ikke oss om. Her vi bor så kjenner "alle" navnet på barnet vårt for det er ikke vanlig i området. 

Anonymous poster hash: 94301...25c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...