Gå til innhold

Var jeg frekk? Navnevalg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte tilfeldigvis en gammel klassevenninne forleden dag. Hun er gravid, og derfor ble det naturlig at vi snakket litt rundt det. Jeg spurte henne om hun hadde funnet navn til barnet, noe hun hadde. Navnet er et topplistenavn, klassisk og mye brukt gjennom tidene.

Uten å tenke meg om sa jeg "ja, det er jo et fint navn, jeg har faktisk hele fem stykker med samme navn i klassen min. Det er helt utrolig! Ved siden av det er det enda tre til på trinnet, tipper kanskje det er enda flere som har det som mellomnavn også."

Jeg merket at hun ble litt brydd, og da innså jeg at jeg kanskje hadde oppført meg litt dumt. Håper ikke jeg såret henne. Mente ikke noe vondt med det jeg sa.

Anonymous poster hash: b4a6e...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Det hadde vært frekt om du hadde himlet med øynene mens du etterspurte fantasien hennes 😁

Anonymous poster hash: 85c27...954

Skrevet

Om hun ikke tåler å få høre slikt så burde hun kanskje valgt et annet navn. Velger man et poppis navn så kommer det til å være mange andre som heter det.

Skrevet

Synes ikke det var så frekt. Om det plager henne at andre barn har samme navnet så bør hun jo kanskje revurdere valget uansett. Men så kan jo gravide noen ganger legge litt mer i ting da, så man vet jo aldri. Husker de hormona...

Anonymous poster hash: 4d98a...f19
Skrevet

Tror mer det var måten du sa det på som plaget...

Anonymous poster hash: 1b650...cd2

Skrevet

Neste gang kan du kanskje tenke deg litt om før du kommenterer andres navnevalg? Skjønner det ikke var vondt ment, men skjønner også at hun ble brydd.

Anonymous poster hash: 60245...ee1

Skrevet

Det synes jeg var en utrolig tar og småslem ting å si. Hva i all verden var poenget ditt?

- kom la meg gni inn hvor lite ordinær og kjip du er i navnevalget.

Anonymous poster hash: ec4da...97c

Skrevet

Ja jeg syns du var frekk!

Anonymous poster hash: a237f...3e9

Skrevet

Frekk og frekk. Var vel ikke akkurat nødvendig å fortelle henne at hun hadde valgt et 13-på dusinet-navn.

Anonymous poster hash: b8823...09f
Gjest Muji81
Skrevet

Frekk? Kanskje ikke. Men særlig fintfølende var du ikke.

Skrevet

Jeg innså det selv rett etter at jeg hadde sagt det. :/ Jeg mente ikke å være frekk, og jeg sa det heller ikke i en frekk tone. Jeg sa det rett og slett fordi jeg synes det er litt merkelig og morsomt at jeg har hele fem gutter i klassen med navnet, og at det er enda flere av dem på trinnet. Mente det mer som at mange åpenlyst liker navnet.

Neste gang skal jeg tenke meg om før jeg prater.

Hi

Anonymous poster hash: b4a6e...ffe

Skrevet

Nå er jeg veldig nysgjerrig på navnet....

Anonymous poster hash: f9489...e76

Skrevet

Det der er akkurat sånt som jeg kan finne på å si, også. Mer dumt enn frekt, tror nok hun skjønner at du ikke mente noe vondt.

Skrevet

Helt greit å være litt dum i blant. Jeg greide å si at jeg synes funkishus er styggere enn styggest til noen som holdt på å bygge hus... Tenkte ikke på at de kanskje bygger funkishus... Så dum kan man være. Men herregud, man må jo tåle at folk tenker ulike ting.

Anonymous poster hash: 361c3...235

Skrevet

Nei du var jo bare ærlig 😊

Anonymous poster hash: 99225...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...