Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Barna skal til faren sin... Vet ikke hva jeg skal gjøre selv. Anonymous poster hash: 0ed3d...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Misunnelig! Her blir det barnetog, være sosial med de andre foreldrene og barna i barnehagen, bruke alt for masse penger på kjipe kakestykker og kaffe som selges etter barnetoget. Så blir det litt mat, før vi drar til sentrum og ser på borgertoget.. Så blir det tivoli.!Folksomt, slitsomt.. Hater det! Men gjør det for ungenes del. Skulle mye heller ha vært hjemme for meg selv med ansiktsmaske, musikk og favorittboken min. Anonymous poster hash: fb097...d9a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Skal delta i arrangement ved den lokale skolen. Først barnetog og så underholdning, servering, leker etter barnetoget. Eldste skal gå i tog sammen med klassen, resten av oss går sikkert i toget sammen med barnehagen. Ingen planer etter arrangementet, mulig vi tar en tur til mine foreldre(en time å reise), evt om de kommer hit. Et eller annet godt til middag og kake blir det uansett. Anonymous poster hash: eab2d...08e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Barnetog,leker på skolen,hjem å slappe av litt før russetog kl 16,så hjem og grille og spise kake.Tivoli tar vi dagen før eller etter 17.mai. Anonymous poster hash: f1dd5...c49
sug lut Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Høre korpsmusikk fra klokka seks mens jeg henger ut flagg og stryker sløyfer, delta på flaggheising klokka åtte, til byen og se hele barnetoget, fange opp unger, stappe i dem is og evt bytte fra bunadsko til joggesko for de som trenger det, opp på skolen til leker, is, kos, kaffe og masse hyggelige mennesker, borgertog og familie på besøk til middag. Har gleda meg lenge allerede.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Absolutt ingenting regner jeg med. Samboeren skal nok enten jobbe eller dra å være med datteren sin. Jeg regner med jeg blir hjemme med babyen vår. Det er vel muligens siste året jeg kan droppe 17.mai så da får jeg nyte å kunne være hjemme Anonymous poster hash: ed2c2...4fd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Sannsynligvis veldig lite. Føder en gang mellom i dag og 17.mai. Mannen tar barna med i tog med bhg hvis vi ikke er på Føden, da er de hos mamma. Anonymous poster hash: 216b8...b2c
Snøfnugget Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Vi får besøk av barnets besteforeldre, oldeforeldre og en av tantene. Lager god mat og dessert. Tar muligens en tur på skolen for å høre korpset, får se hvordan formen min er også. Barnet er bare to år så fornøyd med bare besøk 😊
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Vi gjorde noe nytt i fjor og vi håper det kan bli fadt tradisjon. Opp tidlig for å levere unger i barnetog. Se talene til ungene og korpset spille, samt vinke med litt flagg til de gamle som sitter på ballkongen på sykehjemmet. De startet på sykehjemet for å gi disse litt 17mai stemning. Toget går til byen da drar vi hjem for å ordne litt, rydde unna kaoset som var litt før osv. Ned til byen for å finne oss en plass og ta med oss barn hjem. I byen har møtte vi ett vennepar i fjor som har mindre barn enn oss. Skravlet med de og koste oss. Usikker på om dt ble en is på veien hjem eller om vi bare gav opp. Vi endt hvertfall opp hos oss. Lapskausen ble varmet så vi fokk oss litt mat. Kaker hadde vi i kjøleskapet og is i frysen. Ungene forsvant ut av finstasen og inn i pysjen slik at de kunne leke og kose seg. Så var det ned til byen for å levere ett barn i borgertoget og vi andre så på. Før de tok turen hjem igjen. Byen på 17mai er ikke helt oss. Det er tivoli osv i byen, men det er de før og etter slik at vi tar det en annen dag. Har hatt korpsbarn, da har det gått i ett så nå nyter vi å kunne slappe av litt. Skolen her har ikke arrangemang siden det ble for kort tid mellom barnetog og borgertoget. Tror det er veldig mange som syns det var ok, selv om noen syns det er synd. Nok stress den dagen, så for de klassene som evt må arrangere blir det totalt kaos og få får kost seg. (Få som er villige til å stille opp på en slik dag, selv om det er ett klassetrinn som har ansvar hvet år. Ikke slik at noen har det hvert år. Derfor det ble bestemt å ikke ha, samt at det var lti tid. ) Anonymous poster hash: 49797...6d2
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Sender avgårde mellomste med korpset kl 8.30. Gjør oss klare til å reise til byen å se toget kl 10. Plukke opp eldste i toget kl 12. Vi arrangerer 17mai på skolen så vi må møte opp der kl 13. Sørge for at ungene får gå i det lokale toget kl 14.30. En av oss serverer is og kaker frem til 16.30 mens den andre underholder minsten på 3. Mellomste kommer tilbake med korpset 16.45. En av oss tar med ungene og ser russetog kl 17 mens den andre blir igjen på skolen og rydder opp. Så er det grilling hos mamma kl 18.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Her skal vesla på snart fire gå i tog sammen med pappa'n sin, mens jeg tar det med ro hjemme. Er gravid i 7. måned og har fått høyt blodtrykk, så må ta det med ro. Regner med de kjøper pølser og is etter toget er ferdig. Vi skal hjem til foreldrene mine på middag rundt klokka 16, og om jeg orker det så baker jeg med meg en stor 17.mai-bløtkake, slik jeg vanligvis gjør. Anonymous poster hash: 6b12b...3ed
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Frokost med familien min, tog i byn, hjem og slappe av før vi skal bort på skolen for leker osv. Bergen Anonymous poster hash: 1a1c7...ac0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Barne/folketog, det er ett og samme toget heldigvis. Deretter besøke oldemor på sykehjemmet og oldebesta som er hjemme hos seg selv. Så arrangement i idrettshallen før grilling hjemme hvis fint vær. Rømmegrøt og spekemat om vi ikke er så heldige. Anonymous poster hash: 4e32f...116
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Til byen for å se på skoletoget, lunsj i byen med svigers før vi ser borgertoget med min mor. Hjem for å hente kake og bil, før vi spiser middag mine foreldre. Barna er små enda og bryr seg ikke om skoletoget her vi bor. Anonymous poster hash: 72faa...b69
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 Er det virkelig så mange som spiser middag med foreldrene sine på 17-mai altså? Det er hyggelig å høre, men jeg har alltid tenkt på det som en nabo/venne-dag... Anonymous poster hash: 46ec7...d7d
februarprins2013 Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 masse kos med sønnen og foreldrene mine vi skal se på barnetoget ,gå på tivoli og bare kose oss og så på en skole i nærheten på ettermiddagen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 Er det virkelig så mange som spiser middag med foreldrene sine på 17-mai altså? Det er hyggelig å høre, men jeg har alltid tenkt på det som en nabo/venne-dag... Anonymous poster hash: 46ec7...d7d For oss har det alltid vært en familiedag, så middag med foreldre har vært fast tradisjon lenge. Ofte har vi imidlertid startet med venne/nabo-17.maifrokost, før barnetog, arrangement på skolen og så ut til mine foreldre. Lokalt lite borgertog der ute, før leker og is i barnehagen, og middag hos mine foreldre som koselig avslutning på dagen Anonymous poster hash: f1a35...338
sotosmor Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 Først se på barnetoget, så spise is og litt mat hjemme. Så drar vi kanskje på skolen hennes og spiser kake, méns hun leker med de andre barna. Så skal hun skifte klær og kle seg litt ut,før vi kjører til byen igjen for borgertoget. Etter det er det kaffe og kake hjemme. 17 mai er en av årets mest stressende dager synes jeg.
sotosmor Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Er det virkelig så mange som spiser middag med foreldrene sine på 17-mai altså? Det er hyggelig å høre, men jeg har alltid tenkt på det som en nabo/venne-dag... Anonymous poster hash: 46ec7...d7d Vi er alltid sammen med min mor og bror på 17 mai, vi må gjøre alt som vi bruker å gjøre det skal ting fungere her i huset.
Gjest Skrevet 7. mai 2016 #21 Skrevet 7. mai 2016 Opp i byen til barnetoget, hygge på restaurant med familien, rusle en tur i byen, så hjem for mer bespising med familie og tilslutt grilling med venner. Dropper tivoli GLATT. Overpriset ræl og ikke minst kaos. Nei takk! Tar heller en tur extra til Liseberg i en seinere anledning.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #22 Skrevet 7. mai 2016 17 mai frokost klokka åtte mediebilde storfamilie. Barnetog klokka ti. Kioskarbeid på skolen fra 12-14. Grillfest med venner og familie på ettermiddagen/kvelden hjemme hos oss. Vi blir 25 stk 😊🎉 Anonymous poster hash: f6d1e...a78
Mia_73 Skrevet 7. mai 2016 #23 Skrevet 7. mai 2016 Vi er bortreist. Helt topp for min del og 10-åringen ga uttrykk for at han syns det er deilig å slippe tog. Om maks 4 år er det på'an igjen, da er minsten skolebarn.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #24 Skrevet 7. mai 2016 Meg og mannen elsker 17 mai selv om vi ikke har barn enda :-) vi pleier først og se på barnetoget i Stavanger, så går og spise lunsj, så hjem noen timer før vi drar ut igjen og ser på folketoget. Så pleier vi og dra hjem eller til venner for og grille. Er gravid så vet ikke om jeg holder ut like lenge som andre år ;-) Anonymous poster hash: fd927...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå