Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Har gått ut i permisjon, termin neste uke. Sendte søknad til nav. Fikk brev ang at arb.giver måtte sende inn opplysninger ang lønn. Etter det har jeg ikke hørt noe. Er dette normalt? Får jo lønn gjennom qrb.giver i permisjonstiden, men alikevell. Anonymous poster hash: 4ece6...c67
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Jeg tror ikke jeg fikk noe beskjed annet enn at det var i orden. Men når du får lønna fra arbeidsgiver så er det uansett sånn at de må ta kampen med nav og ikke du, så du får nok pengene dine når du skal
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Du skal få et vedtak i posten fra NAV. Hvis du ikke har fått det kan det være at saken ikke er ferdigbehandlet eller at postgangen er litt treg. Jeg tror du kan se på nav.no hvordan det ligger an med saken din. Det kan jo være arbeidsgiver har somlet med å sende inn opplysninger også. Selv om du får utbetalt lønn fra arbeidsgiver så må du uansett sørge for at søknaken din blir godkjent av NAV. Det er ikke din arbeidsgiver som må ta kampen dersom du får avslag, det er ditt ansvar selv om du får lønn som vanlig. Hvis du får avslag fra NAV kan arbeidsgiver såklart nekte å utbetale lønn og kreve tilbake feilutbetalt lønn. Så det er absolutt ditt ansvar til syvende og sist. (Bare som et lite svar til det svaret du fikk over her om at det er arbeidsgiver som må ta kampen, for det stemmer ikke) Mest sannsynlig så er grunnen til at du ikke har fått svar noe av det jeg nevnte først her Anonymous poster hash: bd7b7...a8d
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Du skal få et vedtak i posten fra NAV. Hvis du ikke har fått det kan det være at saken ikke er ferdigbehandlet eller at postgangen er litt treg. Jeg tror du kan se på nav.no hvordan det ligger an med saken din. Det kan jo være arbeidsgiver har somlet med å sende inn opplysninger også. Selv om du får utbetalt lønn fra arbeidsgiver så må du uansett sørge for at søknaken din blir godkjent av NAV. Det er ikke din arbeidsgiver som må ta kampen dersom du får avslag, det er ditt ansvar selv om du får lønn som vanlig. Hvis du får avslag fra NAV kan arbeidsgiver såklart nekte å utbetale lønn og kreve tilbake feilutbetalt lønn. Så det er absolutt ditt ansvar til syvende og sist. (Bare som et lite svar til det svaret du fikk over her om at det er arbeidsgiver som må ta kampen, for det stemmer ikke) Mest sannsynlig så er grunnen til at du ikke har fått svar noe av det jeg nevnte først her Anonymous poster hash: bd7b7...a8d Nå mente jeg ikke i form av at hun kanskje får avslag, men det er arbeidsgiver som må sende inn riktig dokumentasjon. Det får ikke HI gjort noe med, den må komme fra arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå