Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Jeg er streng på at måltider skal foregå ved matbordet og tv-en av. Mange av barnas venner får spise de fleste måltider foran tv men jeg bare tillater dette noen ganger til kveldsmat og i helger. Har dere måltidsregler? Anonymous poster hash: 5602e...6f1
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Vi spiser jo de frokost og middag sammen de aller fleste dagene. Da har det aldri vært noe spørsmål om å se TV, heller ikke når venner er på besøk. Anonymous poster hash: 25d04...0a2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Jeg er streng på at måltider skal foregå ved matbordet og tv-en av. Mange av barnas venner får spise de fleste måltider foran tv men jeg bare tillater dette noen ganger til kveldsmat og i helger. Har dere måltidsregler? Anonymous poster hash: 5602e...6f1 Du er ikke streng. Mine spiser frokost foran TV i uka og noen ganger i helgene. De må pent forholde seg til reglene i det huset de er på besøk i. Anonymous poster hash: d2152...929
TPK Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Vi spiser omtrent aldri foran TV. Alle sitter ved bordet samtidig. Unntaket er en sjelden gang en lørdagskveld hvis maten ikke er klar før barne-tv, og i blant om morgenen i helgene (kanskje én gang i mnd)
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Jeg syns heller ikke noe om måltider i sofaen. Der kan man spise lørdagsgodt eller litt kveldssnacks, ikke vanlige måltider. Det blir bare rot og klin av å sitte med tallerkenen i fanget. I tillegg, noe som ikke alle vet: hvis man spiser mens man ser tv spiser man 20-50% mer mat... 😮
beef sister Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Vi spiser ikke i sofaen (dvs. at jeg gjør det hele tiden, men jeg bestemmer også at regelen ikke gjelder meg). Hvis vi skulle ha spist i sofaen, hadde det vært altfor dårlig matinntak på de fleste av oss, for ingen er født med evnen til å multitaske. Jeg takler ikke barn med dårlige bordmanerer, da, så det er kanskje akkurat det jeg er strengeste på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå