Gå til innhold

Er jeg streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er streng på at måltider skal foregå ved matbordet og tv-en av. Mange av barnas venner får spise de fleste måltider foran tv men jeg bare tillater dette noen ganger til kveldsmat og i helger.

Har dere måltidsregler?

Anonymous poster hash: 5602e...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser jo de frokost og middag sammen de aller fleste dagene. Da har det aldri vært noe spørsmål om å se TV, heller ikke når venner er på besøk.

Anonymous poster hash: 25d04...0a2

Skrevet

Jeg er streng på at måltider skal foregå ved matbordet og tv-en av. Mange av barnas venner får spise de fleste måltider foran tv men jeg bare tillater dette noen ganger til kveldsmat og i helger.

Har dere måltidsregler?

Anonymous poster hash: 5602e...6f1

Du er ikke streng. Mine spiser frokost foran TV i uka og noen ganger i helgene. De må pent forholde seg til reglene i det huset de er på besøk i.

Anonymous poster hash: d2152...929

Skrevet

Vi spiser omtrent aldri foran TV. Alle sitter ved bordet samtidig. Unntaket er en sjelden gang en lørdagskveld hvis maten ikke er klar før barne-tv, og i blant om morgenen i helgene (kanskje én gang i mnd)

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns heller ikke noe om måltider i sofaen. Der kan man spise lørdagsgodt eller litt kveldssnacks, ikke vanlige måltider. Det blir bare rot og klin av å sitte med tallerkenen i fanget.

I tillegg, noe som ikke alle vet: hvis man spiser mens man ser tv spiser man 20-50% mer mat... 😮

Skrevet

Vi spiser ikke i sofaen (dvs. at jeg gjør det hele tiden, men jeg bestemmer også at regelen ikke gjelder meg). Hvis vi skulle ha spist i sofaen, hadde det vært altfor dårlig matinntak på de fleste av oss, for ingen er født med evnen til å multitaske. Jeg takler ikke barn med dårlige bordmanerer, da, så det er kanskje akkurat det jeg er strengeste på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...