Gå til innhold

Igangsetting med ballong.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen tråder tidligere her om dette. Derfor håper jeg det er en del som kan dele sin erfaring nå når jeg snart skal i ilden.

 

Tok det lang tid før noe skjedde med ballong?

Endye du med medikamenter i tilegg?

Var du langt på vei ved ballong insett?.

Hadde du født før?

Hvis du har opplevd flere fødsler hvordan var det med ballong i forhold til naturlig?

 

Er tredjegangsfødende og settes i gang uke 37 så redd det skal ta en evighet.

 

Anonymous poster hash: 8fc17...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt i gang to dager over termin, riene startet umiddelbart etter at ballongen ble satt inn. Trengte ingen medikamenter eller annen hjelp, gutten ble født ca åtte-ni timer etter at ballongen ble satt inn etter en fin men litt hektisk fødsel (4 cm - ferdig gikk på 45 min 😮)

 

Dette var andre barnet, første ble født på termin uten noe hjelp.

 

Gikk mye fortere med andremann (særlig aktiv-fasen), men tilskriver det nok mer at jeg hadde født før og at fødsler er ulike. Ballongen var nok bare et lite knips for å starte.

Skrevet (endret)

Ble satt igang med ballong en fredag formiddag. Et døgn etter datt den ut/kom ut når jeg dro i den.. Fikk så en pille oppi der med hormoner. Dette var kl 17 lørdagen. Ca 12.5 timer etter det gikk vannet. Fødte så etter 8.5 timer. Åpningen fra 3 cm til 8 gikk veldig fort. Var en slitsom fødsel uten pauser mellom riene.

 

Ble satt igang til termin pga svangerskapsforgiftning.

 

Mitt første barn:)

Endret av Håpefull86
Skrevet

Tok 1,5 døgn før ballong ble satt i til ting skjedde. Fikk 2 tabletter oppi først også.  Fra 3 cm til ungen var ute tok det 30 min, så når ting først begynte å skje så gikk det j...fort! 

 



Anonymous poster hash: 2b2dd...b9c
Skrevet

den er veldig effektiv :) hadde den og så gikk det ca 10 timer så var han ute

Skrevet

Ballong brukes gjerne fordi det er en skånsom metode. Derfor kan det fort ta litt tid. Jeg fikk beskjed om at det var vanskelig å si, men alt fra noen timer til to-tre dager var mulig. Men et døgn etter går de vel over til noe annet? Husker ikke helt. Ble ikke ballong på meg, da det var så vanvittig vondt (det er vanligvis ikke det, kun for noen) og så fikk de det ikke til på forsøk to. Men har hørt at det kan være lettere å sette i gang fødsel hvis man har født før, uten at jeg kan fremlegge noen kilder på det. Har også hørt at færre for vondt av å sette den inn når født før. Jeg fikk satt in modningspille i stedet, også det kunne ta tid (jeg var heller ikke særlig moden, var over tre uker til termin), men fødte samme kveld.

 

 

Anonymous poster hash: 1cc96...99c

Skrevet

Ballong brukes gjerne fordi det er en skånsom metode. Derfor kan det fort ta litt tid. Jeg fikk beskjed om at det var vanskelig å si, men alt fra noen timer til to-tre dager var mulig. Men et døgn etter går de vel over til noe annet? Husker ikke helt. Ble ikke ballong på meg, da det var så vanvittig vondt (det er vanligvis ikke det, kun for noen) og så fikk de det ikke til på forsøk to. Men har hørt at det kan være lettere å sette i gang fødsel hvis man har født før, uten at jeg kan fremlegge noen kilder på det. Har også hørt at færre for vondt av å sette den inn når født før. Jeg fikk satt in modningspille i stedet, også det kunne ta tid (jeg var heller ikke særlig moden, var over tre uker til termin), men fødte samme kveld.

 

 

Anonymous poster hash: 1cc96...99c

Beklager trykkfeilene.. Mobil.. *får *inn

 

Anonymous poster hash: 1cc96...99c

Skrevet

Har sett noen tråder tidligere her om dette. Derfor håper jeg det er en del som kan dele sin erfaring nå når jeg snart skal i ilden.

 

Tok det lang tid før noe skjedde med ballong?

Endye du med medikamenter i tilegg?

Var du langt på vei ved ballong insett?.

Hadde du født før?

Hvis du har opplevd flere fødsler hvordan var det med ballong i forhold til naturlig?

 

Er tredjegangsfødende og settes i gang uke 37 så redd det skal ta en evighet.

 

Anonymous poster hash: 8fc17...bb5

Jeg ble satt i gang med ballong i uke 37, tredjegangsfødende. Født naturlig de to andre gangene i uke 40+

Jeg fikk ballongen morning tirsdag, fødte onsdagskveld.

Fikk maserier med en gang, som varte helt til kvelden, da sjekket jordmor ballongen, og den var løsnet, så hun tok den ut. pga at baby lå så høyt oppe så kunne de ikke ta vannet, og det var egentlig hovedproblemet hele veien. De turte aldri å ta vannet på meg, så derfor tok fødselen såpass lang tid. Så om din baby ligger høyt oppe så vil jeg anbefale å prøve å få han godt ned før du settes i gang og etter du er satt i gang, før du blir koblet til alle slags ledninger. Sitt på yogaball! Lykke til :) 

 

Anonymous poster hash: 72f66...71b

Skrevet

Ble satt igang med ballongkateter, førstegangsfødende i uke 37. Ballongen satt de inn kl.11. Fikk beskjed om at jeg var umoden og måtte belage meg på at dette kom til å ta tid, kanskje ikke funke i det hele tatt. Fire timer etterpå datt ballongen ut og jeg fikk noen voldsomme smerter. Fikk en stikkpille og beskjed om å slappe av. Det gjorde jeg leeeenge, men så nytta det ikke å slappe av lenger og vips var han ute tidlig på kvelden der ;)

Skrevet

Ble satt i gang med ballong mandag kveld 6 dager før termin. Var ikke moden i det hele tatt,ingen åpning eller noe.

Tirsdag morgen falt den ut. 4cm åpning da,så de tok vannet i 11tiden.

Skjedde ikke stort annet enn litt murring, så fikk drypp for å stimulere rier i 13-tiden.

15.37 den tirsdagen var barnet ute.

 

Ift andre fødsler syns jeg riene var tettere og mer intense,men dette var pga drypp,ikke pga ballong. Det gikk også raskere da jeg ble satt i gang enn de gangene jeg har startet selv.

Skrevet

Ble satt i gang i 11 tiden på kvelden,8 dager over termin. Fikk rier/maserier kort tid etter, så fikk smertestillende å sove på. Ballongen datt ut når jeg gikk på do ca 7 om morgenen. Etter en stund tok de vannet, halv 9 satte de meg på drypp da jordmoren mente at riene ikke var sterke nok + at jeg hadde veldig høyt blodtrykk og protein i urinen. 13.55 var baby ute☺ intens fødsel, der epuderalen ikke fungerte.

 

Helt klart forskjellig fra forrige gang som startet av seg selv og epiduralen fungerte. Tror det som var mest "frustrerende" for min del var at dryppet stadig ble stilt opp når jeg hadde så store smerter, at det var noen som "styrte" det😜 men smertene ble glemt like fort som sist, og hadde helt klart kunne gjort det igjen☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...