Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Eller mindre for den sakens skyld. Får de disponere pengene fritt? Min fikk 35000 ca. Han fikk 5000 av de til å kjøpe noe han har ønsket seg, resten er fordelt på bsu konto og en annen sparekonto som han selv ikke disponerer. Anonymous poster hash: f5cdd...2f9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 De jeg kjenner ønsker å spare selv, men hvorfor bsu konto? Femtenåringer betaler sjelden skatt så å fylle opp den kontoen nå ødelegger jo bare muligheten for skattereduksjon senere. Anonymous poster hash: 3208b...bac
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Vi gjorde som dere HI. 5000,- til fri disp, resten på sparekonto. BSU er lite lurt før de har skattepliktig inntekt. Anonymous poster hash: 6e1ce...6cc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Min sønn kommer til å få godt over 50 000 til sin konfirmasjon. Han er også klar over at han ikke får sløse bort alt. Nå skal det sies at han er veldig fornuftig. Pengene vil bli spart til sertifikat og andre dyre ting. Noe skal han selvsagt få bruke . Det største ønske er en gaming pc. Anonymous poster hash: b6344...628
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Jeg visste ikke dette med bsu. Takk. Da får vi vel overført dette til sparekonto. Hi Anonymous poster hash: f5cdd...2f9
guggu Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Sjekk barnas boligspar eller start bsu- de kan brukes før vanlig bsu og så kan du flytte pengene til vanlig når du kan spare skatt senere. Og har samme gode rente ;-)
Gjest Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 5000 til det de ville og resten er spart. Noe annet er uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Jeg fikk bruke mine som jeg ville men måtte si i fra sån at mamma kunne gi meg penger fra konvolutten først (hun passet på den) så det ble til at jeg ikke gadd å vente til hun kom hjem fra jobb osv for å kunne gi meg penger så brukte dem på ny PC og tlf resten gikk med til ferie penger året etter. Nå er det lenge til jeg får konfirmant men tror jeg kommer til å gjøre noe alla det selv. Anonymous poster hash: 38ad4...fcb
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Jeg fikk bruke mine som jeg ville men måtte si i fra sån at mamma kunne gi meg penger fra konvolutten først (hun passet på den) så det ble til at jeg ikke gadd å vente til hun kom hjem fra jobb osv for å kunne gi meg penger så brukte dem på ny PC og tlf resten gikk med til ferie penger året etter. Nå er det lenge til jeg får konfirmant men tror jeg kommer til å gjøre noe alla det selv. Anonymous poster hash: 38ad4...fcb Ville ikke jeg gjort!! Anonymous poster hash: f5cdd...2f9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Min fikk 350.000 til konfirmasjonen, 200.000 hadde vi spart siden han var nyfødt, og så fikk han resten av familie og venner ,han skal kjøpe seg båt for 150.000,så skal han spare resten til førekort og bil Anonymous poster hash: 1ec24...4e2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Om min velger konfirmasjon, får han knapt ei eneste krone til å sløse. Kanskje han får en sum for å kjøpe seg noe han ønsker seg, noe med verdi - ikke noe som skal sløses vekk. Men summen får vi diskutere når vi vet hva han vil kjøpe. Det som er igjen havner på kontoen hans som skal gå til førerkort, bil og første bolig (ikke penger han får disponibelt på 18-årsdagen nei!). Jeg fikk forresten alle konfirmasjonspengene mine selv. Vips, brukte alt på klær, alkohol og narkotika. Man har ikke akkurat langt perspektiv når man er 14/15 år. Anonymous poster hash: 94bb7...16c
nasse nøffen Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Jo når noen får gaver på 150 000 kroner så må jo foreldre ha kontroll... Min datter fikk alle selv, hun fikk vel ca 20 000 totalt. Hun brukte de til det hun hadde lyst på. Hun er 18 år nå, og har egen bil og BSU. Så de går ikke nedenom og hjem selv om de får disponere pengene SINE
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Oj! Jeg er den første til å preke måtehold og langsiktig tenkning, men det der syns jeg faktisk var kjipt, HI...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Min fikk 350.000 til konfirmasjonen, 200.000 hadde vi spart siden han var nyfødt, og så fikk han resten av familie og venner ,han skal kjøpe seg båt for 150.000,så skal han spare resten til førekort og bil Anonymous poster hash: 1ec24...4e2 Ha ha ha du er morsom du :-) Anonymous poster hash: 8e875...7f2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Vi hadde dårlig råd, så jeg fikk vel disponere pengene som jeg selv ville. For meg betydde det at jeg kunne være med på noe av det alle de andre fikk gjøre, eller kjøpe meg noe jeg hadde lyst på av klær, sminke osv. Sikkert ikke veldig økonomisk, men det gjorde ungdomstiden min litt mer levbar... Anonymous poster hash: 9a01d...095
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 Vi hadde dårlig råd, så jeg fikk vel disponere pengene som jeg selv ville. For meg betydde det at jeg kunne være med på noe av det alle de andre fikk gjøre, eller kjøpe meg noe jeg hadde lyst på av klær, sminke osv. Sikkert ikke veldig økonomisk, men det gjorde ungdomstiden min litt mer levbar... Anonymous poster hash: 9a01d...095 Jeg tror du brukte pengene på den aller beste måten de kunne vært brukt. Anonymous poster hash: 3208b...bac
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 Eller mindre for den sakens skyld. Får de disponere pengene fritt? Min fikk 35000 ca. Han fikk 5000 av de til å kjøpe noe han har ønsket seg, resten er fordelt på bsu konto og en annen sparekonto som han selv ikke disponerer. Anonymous poster hash: f5cdd...2f9 Vi har gjordt det sammen med vår konfirmant, han fikk bruke 3000 og resten står fordelt på BSU og sparekonto (i hans navn). Det er mange som påpeker skattefordel og at man ikke bør sette inn penger på BSU. Jeg er uenig. Jeg klarte ikke fylle opp min BSU fordi jeg studerte i maaange år, og skulle inderlig ønske at jeg hadde satt av mer av pengegavene jeg fikk langsmed der. Særlig de jeg fikk før jeg flyttet hjemmefra. Det hadde vært mer mer verdifullt å ha en bugnende BSU enn skarve 5000 i skattefordel i året når man uansett tjener penger! I tillegg vet jeg at besteforeldre er i gården synes det er OK at når de gir store pengegaver, så blir de forvaltet fornuftig, og BSU låser pengene spesifikt til bolig. konfepenger på BSU=supersmart! Anonymous poster hash: 8754e...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå