Gå til innhold

Falsk positiv etter hormonspiral?


Liten januarspire - nummer 4

Anbefalte innlegg

Hjelpes! Skulle egentlig melde meg inn i prøve-forumet for å spørre om råd for hvordan vi skulle gå fram etter å ha fjernet hormonspiral og ennå ikke fått mens igjen, men etter ønske fra mannen tok jeg en graviditetstest som lyste positiv! Er litt i sjokk nå. Vi ønsket ett siste barn og spira er planlagt, men jeg hadde regnet med det skulle ta litt mer enn noen dager. Nå tenker jeg at det må være falsk positiv? Kan den virkelig være positiv nå, når eggløsningen var 30.04? Ett par uker siden spiralen ble fjernet. I tillegg er testen tatt på kvelden og det var under 2 timer siden jeg hadde vært på toalettet, så urinen var svak. Klarer ikke forstå at det kan ha klaffet allerede...

post-590474-59118_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten tvil positiv, og har hørt om mange som blir så kjapt gravid etter hormonspiralen :) Selv brukte jeg 6 uker etter uttak :)

Nja, hvordan vet du sikkert at du hadde el akkurat 30 april? 

En test er aldri falsk positiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde positiv EL-test den 28. Og i bruksanvisningen til el-test stod det at eggløsningen ville finne sted ca 24-48 timer etter positiv. Hadde sex natt til 30.april. Idag har jeg vært å kjøpt digital test, men vet ikke om det kanskje er best å vente til imorgen tidlig, så jeg får testet i morgenurin?

 

Jeg er ennå i sjokk. Hadde trodd det skulle ta 4-5 måneder i hvertfall. Vi må jo ha ny bil og har akkurat startet oppussing av kjøkken å bad. Følte plutselig at jeg har det veldig travelt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Skulle egentlig melde meg inn i prøve-forumet for å spørre om råd for hvordan vi skulle gå fram etter å ha fjernet hormonspiral og ennå ikke fått mens igjen, men etter ønske fra mannen tok jeg en graviditetstest som lyste positiv! Er litt i sjokk nå. Vi ønsket ett siste barn og spira er planlagt, men jeg hadde regnet med det skulle ta litt mer enn noen dager. Nå tenker jeg at det må være falsk positiv? Kan den virkelig være positiv nå, når eggløsningen var 30.04? Ett par uker siden spiralen ble fjernet. I tillegg er testen tatt på kvelden og det var under 2 timer siden jeg hadde vært på toalettet, så urinen var svak. Klarer ikke forstå at det kan ha klaffet allerede...

Jeg tok ut spiral i Mars og er mest sannsynlig 6 uker på vei...det var ikke planlagt og vi hadde ikke drømt om at vi skulle bli gravide igjen.. har alltid hatt full oversikt over min syklus ,men tydelig at den er forandret etter at jeg tok ut spiralen. nå er det full omstilling og helt andre fremtidsplaner  for denne familien! Så ja det kan gå veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig overraskelse ❤️ Gratulerer!

 

Ja, fikk erfare at det kan gå fort etter uttak av spiral. Etter p-staven tok det 7 måneder før vi ble gravide, så er litt i sjokk over å teste positivt bare ett par uker etter uttak av spiralen. Føler det kom brått på😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den testen din er jo ganske tydelig.. kan det tenkes at el testen slo ut fordi du allerede var befruktet?

Før jeg testet positivt nå 18 april på 9dpo var el testen godt som positiv fra 5-6 dpo..

 

Tenker at det skal godt gjøres å få en slik strek bare 7 dager etter el, fylt mulig, men lite troverdig. Kansje du skulle prøvd den digitalen å se hva den sier?

Jeg har erfaring med at digitalen er mer nøyaktig på ettermiddagen, det kan du lese om i digital tråden :) Men det er selvsagt ditt valg :)

Gratulerer forresten ;)

Fikk et sjokk selv denne gang da vi ikke hadde startet prøvingen enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digitalen slo ut den også 🙈 Ganske sikker på El-testingen for jeg testet enda 4 dager etter positiv EL-test og 4. Dagen var EL-testen helt negativ.

 

Er bare å innse at det ikke er snakk om falsk positiv. Jeg klarer ikke skjønne det ❤️

post-590474-60315_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalen slo ut den også Ganske sikker på El-testingen for jeg testet enda 4 dager etter positiv EL-test og 4. Dagen var EL-testen helt negativ.

 

Er bare å innse at det ikke er snakk om falsk positiv. Jeg klarer ikke skjønne det ❤

GRATULERER!!!! - ble litt nysgjerrig på det du sa om EL test. Viset EL testen pos i 4 dager? Var sånn hos meg også, så plutselig helt hvit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte EL-testen sakte men sikkert å bli positiv (at en kunne tyde en svak T-strek) noen dager før EL (28.04) men det stod i bruksanvisningen at den ikke var positiv før teststreken var like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Og da ville eggløsning skje innen 24-48timer. Fra 28.04 til 02.05 gikk den fra å være tydelig til fraværende. 03.05 var den borte. Så eneste dagen den var like sterk som kontrollstreken var 28.

 

Har "dessverre" kun det av erfaring med EL-testing di siste 7 årene 😅😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk forresten :D har visst om svangerskapet i en uke nå og mannen har allerede begynt å se på babyutstyr. Men jeg har ikke klart å skjønne der riktig ennå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...