Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg spiste ganske mye godteri flere ganger i uken før jeg ble gravid. Lå ca fem kilo over trivselsvekten. Med en gang jeg fant ut at jeg skulle ha barn så la jeg om kostholdet til minimalt med godteri og mer sunn mat, og jeg har nå gått ned 2 kilo på en uke. Men så leste jeg dette: "Grunnen til at man helst ikke skal slanke seg under svangerskapet er denne: Over lang tid har vi som voksne spist små mengder tungmetaller og andre uheldige stoffer. Kroppen vår lagrer disse i fettreservene, som over tid kan ha fått mye deponert uheldige giftstoffer. Når du slanker deg, så vil disse giftstoffene frigis i blodstrømmen, ikke nødvendigvis i like lave doser som da vi spiste dem (!), og blodstrømmen er som kjent innom det sårbare fosteret." Er dette sant?? Har jeg skadet fosteret i magen min?? Er bare fem uker på vei, midt i den hyppigste celledelingen... Anonymous poster hash: ae667...7fc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Nei, to kilo i seg selv har nok absolutt ikke skadet barnet ditt. Man skal ikke aktivt gå inn for å slanke seg, men de som f.eks. lider av alvorlig svangerskapskvalme vil jo også gå ned i vekt. Større vekttap er ikke heldig i svangerskapet. Du har gjort alt det riktige - når du oppdaget du var gravid la du om til et sunt kosthold. Det vil gi deg og babyen din mange helsefordeler på sikt, så fokuser heller på det Anonymous poster hash: 03887...187
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Jeg spiste ganske mye godteri flere ganger i uken før jeg ble gravid. Lå ca fem kilo over trivselsvekten. Med en gang jeg fant ut at jeg skulle ha barn så la jeg om kostholdet til minimalt med godteri og mer sunn mat, og jeg har nå gått ned 2 kilo på en uke. Men så leste jeg dette: "Grunnen til at man helst ikke skal slanke seg under svangerskapet er denne: Over lang tid har vi som voksne spist små mengder tungmetaller og andre uheldige stoffer. Kroppen vår lagrer disse i fettreservene, som over tid kan ha fått mye deponert uheldige giftstoffer. Når du slanker deg, så vil disse giftstoffene frigis i blodstrømmen, ikke nødvendigvis i like lave doser som da vi spiste dem (!), og blodstrømmen er som kjent innom det sårbare fosteret." Er dette sant?? Har jeg skadet fosteret i magen min?? Er bare fem uker på vei, midt i den hyppigste celledelingen... Anonymous poster hash: ae667...7fc Nei. Masse kvinner går ned i vekt de første ukene pga kvalme osv. De får likevel friske barn. Anonymous poster hash: 697cb...932
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Tusen takk snille dere Dere har veldig gode poeng, mange som raser i vekt under svangerskapet som dere sier. Og også under ammingen etterpå uten at barna tar skade Takk for at dere skrudde på hodet mitt rett vei igjen! Hilsen TS Anonymous poster hash: ae667...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå