Gå til innhold

Barnebidrag når far jobber svart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet jobber svart. Jeg får dermed ikke bidrag, fordi på papiret har han ikke nok inntekt. Noen som har vært borti dette?

Anonymous poster hash: d066d...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet 😜. Men er vel ikke så mye å gjøre med det. Enn å eventuelt melde far? Men det vil ikke gi oss mer bidrag 🙄

Anonymous poster hash: 53032...ee7

Skrevet

Er han så kjip at han ikke betaler, hadde jeg meldt fra om svart arbeid på flekken.

Anonymous poster hash: 3b678...789

Skrevet

Da melder du ham for svart arbeid.

Om du ikke får noe mer bidrag av det så kan du i hvertfall hindre at han tjener godt uten å ta ansvar for barna sine.

Anonymous poster hash: 2e2d7...1af
Skrevet

Vet du positivt at far jobber svart, så anmelder du ham. Det vil antakelig ikke gi deg mer penger i første runde, men du hjelper i alle fall samfunnet, fordi hver svartarbeider som blir tatt, vil bl.a. komme de som trenger ytelser fra det offentlige til gode.

Svartarbeid er ulovlig og straffbart, og den som utfører og/eller mottar svartarbeid bør absolutt straffes.

Anonymous poster hash: 9553c...cf5

Skrevet

Da hadde jeg lett sakt; selv om det er slutt mellom oss må du fremdeles bidra til ditt barn.

Enten blir vi enig om et privat bidrag. Eller så må jeg melde ifra om ditt arbeid slik at du blir tvunget til å betale skatt og jeg får bidrag på den måten.

Anonymous poster hash: 24fe4...98e

Skrevet

Da hadde jeg lett sakt; selv om det er slutt mellom oss må du fremdeles bidra til ditt barn.

Enten blir vi enig om et privat bidrag. Eller så må jeg melde ifra om ditt arbeid slik at du blir tvunget til å betale skatt og jeg får bidrag på den måten.

Anonymous poster hash: 24fe4...98e

Dette hadde jeg også gjort. Men pass på at du ikke gjør det skriftlig. Kan brukes mot deg at du visste om skatteundragelsen.

Anonymous poster hash: 04eff...91e

Skrevet

kan jo melde det,men du får jo ikke noe bidrag da, for da har han ikke inntekt igjen

Skrevet

Meld ifra. Her var det exen til min mann som jobba svart, og slik karva til seg mer bidrag enn hun hadde krav på. Meld svina!

Anonymous poster hash: 7db95...5e6

Skrevet

Dette er faktisk vanskelig. Staten kommer lenge før deg som kreditor, så får han en ordentlig smell kan du se laaaaaangt etter bidrag. I lys av det tror jeg heller ikke at det kan holdes mot deg at du har visst om det. Du har vært mellom barken og veden i nære relasjoner og med hensyn og ta til barnet ditt, da skal man ha gjort noe mer enn en liten unlatelsessynd for å få problemer. Du skal selvsagt presse ham for det det er verdt med det du vet for å få det du skal, og du skal selvfølgelig presse ham til å jobbe hvitt.

Anonymous poster hash: fa9ff...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...