Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg føler jeg må ha en endring i livet mitt. Tenkte at å få et barn kunne være løsningen. Men da blir jeg bare enda mer låst. Jeg har vært så utrolig mye alene i livet, fant mannen min. Men han jobber borte 4 uker på og 4 uker av. Det betyr at jeg fremdeles er mye borte. Jeg har ingen venner, har godtatt det. Men er så lei. Noen som har tips til meg? Ser jeg bare problemer? Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Jeg kan hvertfall si at du ikke skal få barn for å bøte egne problemer eller ensomhet. Et barn skal ikke bli født med en jobb Anonymous poster hash: 1620b...2fb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Å få barn løser sjelden en vanskelig situasjon. Snakk med mannen! Må han jobbe på denne måten? Kan han vurdere å bytte jobb? Kan du gjøre noe for å få venner? Omgås kollegaer mer? Melde deg på kurs/hobbyer/trening hvor du treffer folk? Lykke til uansett 😃 Anonymous poster hash: b6193...09c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Ja, du ser tydeligvis bare problemer. Du må ta tak i situasjonen din selv. Få kontakt med andre mødre med barn på samme alder som ditt? Søk alenemødre også siden du er alene med barnet mye av tiden. Har du noen interesser? I så fall, meld deg inn i en klubb/forening, ta kurs. Ønsker du å lære noe nytt, igjen klubb/forening/kurs. Når mannen din er borte så kan du ha en fast barnevakt slik at du kommer deg litt ut. Trener du? Om du ikke trener, start med det. Trening og aktivitet fører til bedre sinnsstemning, gir bedre kroppsfølelse og dermed ofte også bedre selvbilde. Kanskje du kan melde deg som frivillig til noe i nærmiljøet? Er barnet ditt lite, slå opp en hyggelig lapp på helsestasjonen eller spør der om de vet andre som trenger større nettverk og søk etter bekjente. Vær mye ute med barnet ditt. La det leke i parker osv., da kommer du gjerne i kontakt med andre foreldre. Du må være aktiv selv om du vil endre noe og det er mye du kan gjøre! Anonymous poster hash: 3a101...664
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Frivillig arbeid? Besøke eldrehjem? Ser ut som det kan være godt for deg å komme ut å møte nye mennesker! Anonymous poster hash: d94fd...141
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er så ulykkelig nå for tiden. Tårene triller. Barnevakt har jeg ikke særlig mulighet til. Prøvde på sånn Facebook gruppe,men ble advart. Har en hobby som jeg elsker, der er jeg 1 gang i uka. Vet ikke mer hva jeg skal gjøre Hi Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er så ulykkelig nå for tiden. Tårene triller. Barnevakt har jeg ikke særlig mulighet til. Prøvde på sånn Facebook gruppe,men ble advart. Har en hobby som jeg elsker, der er jeg 1 gang i uka. Vet ikke mer hva jeg skal gjøre Hi Anonymous poster hash: ff30d...95e Er du sikker på at du er i riktig forhold hvis du føler deg så ensom? Anonymous poster hash: b8d20...1a5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Er du sikker på at du er i riktig forhold hvis du føler deg så ensom? Anonymous poster hash: b8d20...1a5 Så det er der det ligger? Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er så ulykkelig nå for tiden. Tårene triller. Barnevakt har jeg ikke særlig mulighet til. Prøvde på sånn Facebook gruppe,men ble advart. Har en hobby som jeg elsker, der er jeg 1 gang i uka. Vet ikke mer hva jeg skal gjøre Hi Anonymous poster hash: ff30d...95e Les gjennom rådene du har fått over en gang til, ta initiativ. Bestill deg også en time til legen din og snakk med ham/henne om hvordan du har det. Er det ting i fortiden din som er ubearbeidet kan det være godt å få bearbeidet. Kanskje du kan ha godt av samtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen, de er ofte gode samtalepartnere og de er ofte kjent i kommunen og vet hvilke muligheter som finnes som du kanskje ikke har tenkt på selv. Spør også legen om å ta en full sjekk på deg, D-vitamin, stoffskifte, jern, B12 m.m. Noen ganger kan man bli deprimert pga. mangler eller ubalanser i kroppen også. Tiden nå er den tiden på året vi har lavest D-vitaminnivåer, og da kan noen ha store mangler uten å vite det, og da ser man ofte svart på ting. Snakk også med mannen din, det er viktig at han vet hvordan du har det. Dere må sammen finne en løsning slik at familielivet fungerer bedre. Det er ditt ansvar å skape deg et liv utenom mannen, men dere som par må også finne måter å legge tilrette slik at det blir lettere for deg å ha et liv utenom også når mannen er borte i perioder. Anonymous poster hash: 3a101...664
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 Så det er der det ligger? Anonymous poster hash: ff30d...95e Ikke vet jeg, men du var ensom og ulykkelig til du traff ham, nå er du ensom og ulykkelig med ham... Anonymous poster hash: b8d20...1a5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 Ikke vet jeg, men du var ensom og ulykkelig til du traff ham, nå er du ensom og ulykkelig med ham... Anonymous poster hash: b8d20...1a5 Jeg har det fantastisk når han er hjemme Er det som er.. Hi Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #12 Skrevet 6. mai 2016 Jeg har det fantastisk når han er hjemme Er det som er.. Hi Anonymous poster hash: ff30d...95e Hi, du sa du var ensom og ulykkelig før du traff mannen. Du trodde at det å få mann og barn skulle gjøre deg mindre ensom og ulykkelig. Men årsaken til at du føler deg ulykkelig ligger trolig i deg selv. Det at du har det flott når mannen er hjemme viser at dere har mye godt i forholdet dere Men du må selv gjøre tiltak for å føle deg mindre ulykkelig og ensom når han er borte. Kanskje det på sikt ikke er riktig for dere at han jobber så mye borte. Men selv om han begynte å jobbe hjemme hele tiden så kan du ikke la all din lykke være avhengig av ham, det blir veldig feil for dere begge to. Hvorfor var du ulykkelig før du traff mannen? Anonymous poster hash: 3a101...664
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #13 Skrevet 6. mai 2016 Hi, du sa du var ensom og ulykkelig før du traff mannen. Du trodde at det å få mann og barn skulle gjøre deg mindre ensom og ulykkelig. Men årsaken til at du føler deg ulykkelig ligger trolig i deg selv. Det at du har det flott når mannen er hjemme viser at dere har mye godt i forholdet dere Men du må selv gjøre tiltak for å føle deg mindre ulykkelig og ensom når han er borte. Kanskje det på sikt ikke er riktig for dere at han jobber så mye borte. Men selv om han begynte å jobbe hjemme hele tiden så kan du ikke la all din lykke være avhengig av ham, det blir veldig feil for dere begge to. Hvorfor var du ulykkelig før du traff mannen? Anonymous poster hash: 3a101...664 Tenker det samme. Mannen eller evt barn kan ikke komme inn og redde deg eller ordne opp og gjøre deg lykkelig. Men jeg tenker også at folk som er glade og fornøyde i forholdet blir ikke helt knust selv om mannen er til sjøs eller jobber offshore. De hviler i at han kommer tilbake og lever sitt liv mens han er borte. Anonymous poster hash: b8d20...1a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Takk for svar dere. Skjønner at jeg sikkert har tenkt feil.. Men problemet er egentlig at jeg alltid kommer opp i en situasjon hvor jeg mister venner. Det GJØR SÅ VONDT å se en etter en slette meg på Facebook for eks. Jeg er ikke god nok for folk. VONDT !! Er det lov å spørre hvorfor? Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Takk for svar dere. Skjønner at jeg sikkert har tenkt feil.. Men problemet er egentlig at jeg alltid kommer opp i en situasjon hvor jeg mister venner. Det GJØR SÅ VONDT å se en etter en slette meg på Facebook for eks. Jeg er ikke god nok for folk. VONDT !! Er det lov å spørre hvorfor? Anonymous poster hash: ff30d...95e Selvfølgelig er det lov. Men hva skal det tjene til? Hvis du vet hvorfor, skal du da liksom endre deg og bli noe annet, noe folk kan like? Anonymous poster hash: b8d20...1a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 Selvfølgelig er det lov. Men hva skal det tjene til? Hvis du vet hvorfor, skal du da liksom endre deg og bli noe annet, noe folk kan like? Anonymous poster hash: b8d20...1a5 Men jeg har jo ingen igjen 😢😢 Hvorfor er jeg ikke god nok som jeg er? Jeg vet ikke hvorfor heller , bare går utfra ting... Anonymous poster hash: ff30d...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå