Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Hvis svaret er ja, hvor gammel er barnet og er barnet enig/uenig i at du skal kunne følge med? Og hvor går grensen (alder) ifh til å ha oversikt? Anonymous poster hash: 7350e...0f2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Ja. 10. Jeg har full tilgang ellers har han ikke mobil. Anonymous poster hash: d862e...94f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Ja, barna er 11 og 13år gamle. Skal de ha mobil skal jeg kunne gå inn å sjekke frem til de er myndige, det er min regel såfremt jeg skal betale tlf regningen. Syns de det er teit at jeg kan gjøre det, så betaler ikke jeg abb for de altså har de ikke tlf. Jeg er ytterst sjeldent inne og sjekker på mobilen deres, men jeg sjekker at de ikke har byttet passord osv. For det har vi også en regel på her i huset, vi foreldre skal komme inn på alt med passord. Bytter de utn å siifra, betyr det er de prøver å sjule noe. Mannen har hatt de samme regelen på sine, og kampen der ang dette har han tatt så mine gidder ikke å ta kampen. Hun ene gikk nemlig uten mobil i lang tid da hun byttt passord på noe og ikke ville gi den fra seg. Det ble vips sperret tlf. Anonymous poster hash: f87a2...1fa
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Har full tilgang til 9 og 12 åringens mobil. Har også full tilgang til pcen til 12 åringen, med Skype, chat og spill. Det er sjeldent jeg går igjennom sakene hans da jeg ønsker at han kommer å sier ifra hvis det er noe han reagerer på. Heldigvis er han flink til å si ifra enda når han opplever noe som ikke er greit på nett eller over telefonen. Anonymous poster hash: d2eb3...f8b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Selvfølgelig har jeg tilgang til barnas telefoner. Endres passordet, så blir telefonen inndratt umiddelbart. Det samme gjelder nettbrett og pc-er. Anonymous poster hash: 56a1a...15f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Selvfølgelig har jeg tilgang til barnas telefoner. Endres passordet, så blir telefonen inndratt umiddelbart. Det samme gjelder nettbrett og pc-er. Anonymous poster hash: 56a1a...15f Og ungene er 11 og 12, forresten. Anonymous poster hash: 56a1a...15f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Tusen takk for svar! Min sønn er 11 år, det er ikke ofte jeg er inne på telefonen (kanskje hver 3/4 mnd) og er bare innom meldinger for å sjekke at det er en hyggelig tone. For 2 år siden fant jeg ut at det jeg trodde var en god venn faktisk ikke var så snill mot min sønn, han hadde sendt en del stygge meldinger! Dsv så er ikke min sønn så flink til å dele hvis det skjer noe spesielt, derfor ønsker jeg å følge med. Grunnen til spm mitt var fordi min mann mente det var å gå langt over streken (at min sønn mobil er privat) Anonymous poster hash: 7350e...0f2
x-pat Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Takk for svar! Min gutt er 11 år, det er ikke ofte jeg er innom mobilen hans (kanskje 2-3 ganger i halvåret) og da bare for å sjekke stemningen på meldinger. For 2 år siden fant jeg stygge meldinger fra en annen gutt som jeg trodde var en god venn, vi fikk snakket ut om det. Dsv så er ikke min sønn så flink til å ta opp vanskelige ting, men når jeg tok det opp så var han åpen og ville fortelle. Heldigvis er ikke dette et problem lengre da vi bor et annet sted men min mann mener det er å gå langt over streken og at vår sønns mobil er privat, jeg er uenig og ønsket å høre hva andre praktiserte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå