Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg har rett på fem uker med ferie hvert år gjennom min arbeidsgiver, det samme har min mann. Kan jeg ta f eks 5 mnd permisjon, så fem uker ferie, så tre mnd permisjon igjen etter det? Og kan min mann så ta pappapermen og deretter sine fem uker med ferie? Og dersom dette strekker seg over to kalenderår, kan både jeg og han da ta ut fem uker ferie hver (ingen samtidig) både det første året og det andre året, for dermed å kunne strekke ut lønnet permisjonstid til 79 uker (80 %)? Anonymous poster hash: 0f9a9...534
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Jeg tar 5 uker ferie rett etter permisjonstiden min, for at den skal vare lengre. Så skal jeg jobbe en liten stund for så å ta mine 5 uker ferie som jeg har det året. Dvs og permisjonen tar jeg ingen i år, men tar 2*5 uker ferie neste år. Du bestemmer selv når du vil ta ut ferien din, midt i permisjonstiden eller etter, iallefall gjør vi det. Arb giver får eget skjema. Der vi skriver hva vi ønsker. Anonymous poster hash: 0897a...bb3
TPK Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Du kan bare forskyve permisjonen med de lovpålagte ferieukene, altså 4 uker +1 dag. Resten må du enten ta ut før permisjon eller avtale med arbeidsgiver at du får overføre til neste år (evt for å ta i direkte forlengelse av permisjonen). Jeg tror det er arbeidsgiverne deres som må godkjenne når dere tar ferien. Noen har jo f.eks forhåndsbestemt fellesferie i juli.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Du bestemmer selv, i samarbeid med arbeidsgiver, når du skal ta ut ferieen din. Om ferien kommer inne i selve permisjonstiden (og ikke etter permisjonen er over), så må du fylle ut søknadspapirer til NAV. Jeg ringte selv NAV for en uke siden for å finne ut av dette. Har avtalt med arbeidsgiver at jeg skal ta ut mine fire ferieuker som én fridag i uka (i tjue uker) når jeg starter på jobb igjen. Da kommer all ferie etter permisjonen er over. Anonymous poster hash: a3082...2ff
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Jeg tok ut ferien min rett etter min 6 uker permisjon som jeg måtte ha, begynte så på felles permisjon etter endt ferie. Anonymous poster hash: 8b8a7...154
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Du kan ikke ta den tarifffestede uka midt i og slik forlenge perm. Den må tas etterpå. Anonymous poster hash: 398b2...0b6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 Men når betales feriepengene ut da? Anonymous poster hash: 02516...701
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Du kan ikke ta den tarifffestede uka midt i og slik forlenge perm. Den må tas etterpå. Anonymous poster hash: 398b2...0b6 Jo det kan man. Jeg tok 4 uker ferie midt i permisjonen, og 5 uker når perm var ferdig. Slik forlenget jeg permen min med 9 uker. Anonymous poster hash: a9975...9c5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Jo det kan man. Jeg tok 4 uker ferie midt i permisjonen, og 5 uker når perm var ferdig. Slik forlenget jeg permen min med 9 uker. Anonymous poster hash: a9975...9c5 Hun skriver at du ikke kan ta den femte uken. Du kan ta den lovbestemte 4+1 i perm. Om man søker om mer ferie får du avslag. Men da er det bare å søke jobben om å få tatt ut resterende ferie etter permisjonen for å være hjemme lenger. Anonymous poster hash: 96d6f...e33
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 Men når betales feriepengene ut da? Anonymous poster hash: 02516...701 Nav betaler ut i mai. Får du fra arbeidsplassen så betales det ut til samme tid som tidligere. Anonymous poster hash: 96d6f...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå