Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg har en jobb hvor det er forventet at jeg er tilgjengelig 24/7 via tlf og i ytterste konsekvens med utrykning. Jeg svarer på Mail, tlf og sms, og kjenner jeg er sliten av å måtte sjekke tlf "hele tiden". I perioder er det stille, og det kan gå uker mellom hver gang. Men likevel føler jeg at jeg alltid er på jobb. Har ingen tillegg for denne tilgjengeligheten, jobber vanlig 37,5 times uke. Lederen min mener at det bare er sånn, er jeg uenig kan jeg finne meg en annen jobb. Jeg trives godt i jobben, men kunne ønske det var en regulering av tilgjengeligheten, feks i form av en vakt tlf, slik at jeg kunne hatt helt fri innimellom. Det er ikke leder enig i, fordi det ville blitt en tilleggsoppgave jeg kunne krevd høyere lønn for. Tar gjerne imot innspill! Anonymous poster hash: 50e48...47b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Skal du være tilgjengelig er du bakvakt. Tror du burde sjekke arbeidsmiljøloven og kontakte fagforeningen høres ut som din arbeidsgiver ikke er helt på nett med loven Anonymous poster hash: cdec2...a76
Luksusdyret Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Når du har fri så har du fri. Hvis du svarer telefoner, e-post osv så jobber du, og skal ha lønn for den tiden du jobber. Enig med at du må snakke med fagforeningen, han kan ikke true deg med oppsigelse fordi du krever at han overholder arbeidsmiljølovens bestemmelser. Loven er der av en grunn, og din arbeidsgiver er en del av denne grunnen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er tilgjengelig på telefon utenom nattestid og ved avtale. Ingen utrykningsplikt. Blir kompensert med 12 dager avspasering i året. Anonymous poster hash: 58031...771
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Takk for svar! Skal kontakte fagforeningen. Lederen min selger inn tjenestene vi som firma tilbyr med 24 timers tilgjengelighet, og det er åpenbart at det har stor verdi hos kundene våre. Kunne vi fått noen dagers avspasering hadde det vært greit, men når man får høre at det bare er sånn det skal være, blir det veldig useriøst. 771- hvordan kom dere fram til den løsningen? Anonymous poster hash: 50e48...47b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Takk for svar! Skal kontakte fagforeningen. Lederen min selger inn tjenestene vi som firma tilbyr med 24 timers tilgjengelighet, og det er åpenbart at det har stor verdi hos kundene våre. Kunne vi fått noen dagers avspasering hadde det vært greit, men når man får høre at det bare er sånn det skal være, blir det veldig useriøst. 771- hvordan kom dere fram til den løsningen? Anonymous poster hash: 50e48...47b Avtalen ble inngått før jeg startet, så jeg vet ikke hvilket grunnlag den er basert på juridisk sett. Praktisk sett så er den der fordi hvis vi ikke er tilgjengelig så må noen andre ta stilling til spørsmålene, og da både fått dårligere svar men også dyrere, antageligvis. Bedre at vi som kjenner sakene svarer. Anonymous poster hash: 58031...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå