Gå til innhold

Trekke visdomstann med "bare" lokalbedøvelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det skal jeg i morgen. Med min mega tannlegeskrekk. Sist jeg fikk lokalbedøvelse (pga rotfylling) kjente jeg jo hele inngrepet pga bedøvelsen ikke fungerte..Fy søren jeg gruer meg, søvn blir det ikke i natt😂!

Har noen gode erfaringer med trekking av visdomstann + lokalbedøvelse?

Anonymous poster hash: eadc1...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det to ganger, gikk fint!

Full panikk på forhånd, men flink og tålmodig tannlege. Han satte mye bedøvelse og sjekka at den virka før han satte i gang. Jeg trakk nede, og da skulke visst bedøvelsen virke frem til midt forran på underkjeven. Gjelder å vente lenge nok etter at bedøvelsen er satt. Har hatt skrekkopplevelser tidligere der bedøvelse ikke har virka. Trenger litt stor dose og mer tid for full effekt hos meg.

Skrevet

Ja, det skal jeg i morgen. Med min mega tannlegeskrekk. Sist jeg fikk lokalbedøvelse (pga rotfylling) kjente jeg jo hele inngrepet pga bedøvelsen ikke fungerte..Fy søren jeg gruer meg, søvn blir det ikke i natt😂!

Mener du at du heller ønsker full narkose, med anestesilege og oppvåkning på intensiven, eller? Det var da å ta hardt i...

Jeg har tatt to visdomstenner med lokalbedøvelse. Hvis de ikke sitter ekstremt godt fast/ er inneklemt, så er dette en prosedyre på under ett minutts varighet.

Anonymous poster hash: 15e27...790

Skrevet

Tatt to med lokalbedøvelse. Gikk helt fint, merket ingenting og trengte aldri smertestillende når bedøvelsen gikk ut.

De har vel tatt bilde av røttene dine og mener vel de er enkle å trekke.

Har du rette røtter så popper de rett ut.

Forstår skrekken din men det fungerer helt fint med lokalbedøvelse.

Anonymous poster hash: 4066e...194

Skrevet

Tanntrekk skjer nesten alltid "bare" med lokal.

Jeg trakk 4 visdomstenner med lokal. Ikke vondt.

Skrevet

Jeg har trukket visdomstann med lokalbedøvelse og kjente ingenting. Jeg har etter det borret et stort hull og det var vondt! Teorien min er at den som trakk tanna var bedre til å sette bedøvelsen.

Anonymous poster hash: 7f702...12e

Skrevet

Det er vanlig med bare lokalbedøvelse. Spesialister som tar vanskeligere tenner opererer med lokalbedøvelse de også.

Det er kun i helt spesielle tilfeller hvor pasienter ønsker det selv at man henviser til narkose. Men det koster mye.

Men jeg skjønner at med tannlegeskrekk er det ikke lett. Vær åpen om det. Si at bedøvelsen ikke fungerte sist.

Lykke til! Det går bra.

Anonymous poster hash: 14c27...253

Skrevet

Rotfylling er vondere enn trekking. Ikke alltid bedøvelsen virker når det er betennelse, som ved rotfylling.

Skrevet

Jeg er også en sånn som tannlegebedøvelsen ikke virker så godt på, i følge min tannlege møter de på noen sånne innimellom.

Men det er helt vanlig å ta visdomstennene med lokalbedøvelse altså, og de har råd for sånne som oss også.

Da jeg tok en visdomstann i høst fikk jeg godt med bedøvelse også måtte jeg sitte og vente en halvtime så den fikk skikkelig tak. Da de begynte satte de enda mer bedøvelse, og da av den gamle typen bedøvelse som de egentlig ikke bruker lenger men som de har funnet ut at virker bedre på oss som ikke responderer godt nok på den nye typen.

Tannlegen min er veldig oppdatert på dette og ikke minst opptatt av at jeg som er redd skal ha helt smertefri tannlegebehandling.

Jeg trakk tanna helt uten smerte.

Anonymous poster hash: 47e06...fba

Skrevet

Min mann har nettopp skadet kne og skulle skylle det ved sykehus. Han måtte i full narkose siden lokalbedøvelse ikke tar på betente områder. Tenker det er det samme ved rotfylling, det som er betent blir ikke bedøvet.

Med lokalbedøving kjenner du at de gjør ting i munnen din men du skal ikke kjenne smerte.

Skrevet

Jeg har sett et par ganger at pasienten må få bedøvelsen rett i nærva i tanna. Pga sterk betennelse. Det er grusomt. Men eneste alternativ.

Skrevet

Det er ikke noe problem i det hele tatt har trukket fire visdomstenner, alle "bare" med lokalbedøvelse. Gikk helt greit.

Anonymous poster hash: c6b66...438

Skrevet

Ja, hvordan er det ellers de gjør det? Full narkose? Jeg har trukket én visdomstann. Fikk mer enn normal dose med lokalbedøvelse fordi jeg fortsatt kunne kjenne når de knep meg i kinnet etter første sprøyte. Trengte ikke en paracet en gang etterpå 😃

Skrevet

Kjære deg. Hvis bedøvelsen ikke funker, så sier du bare ifra. Verre er det virkelig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...