Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Jeg var hos en privat tannlegeklinikk for nå 6 uker siden. På forhånd ba jeg om faktura, og fikk beskjed om at dette gikk fint. Jeg fikk etter behandlingen med meg en faktura (med forfallsdato en uke senere). Fakturaen gikk i glemmeboken og jeg fikk kort tid etter inkassovarsel. Denne har forfallsdato om ca en uke fra nå. I kveld (18:00 ca) fikk jeg en epost fra daglig leder i klinikken om at saken lå klar til å bli sendt til namsmann og med trussel om politianmeldelse for at jeg visstnok har mottat en tjeneste jeg på forhånd ikke hadde tenkt å betale for. I tillegg la han til at dersom jeg ble anmeldt kom jeg ikke til å få visum til USA eller mulighet til å adoptere? Regningen var også brått gått fra 1000kr til 3200kr. Saken er altså gått rett fra inkassovarsel til trussel om namsmann og anmeldelse. Er dette lovlig? Skal ikke saken gå til et inkassobyrå først og SÅ til namsmann? Kjenner jeg synes det er ekkelt å få en epost så sent på kvelden med trussel om politianmeldelse.. Anonymous poster hash: db132...cba
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 HAHAHA unnskyld reaksjonen men, 1. veldig uprofesjonelt klinikk. 2. du kan anmelde han også for sin opptreden. 3. ja, han kan gå rett til namsmannen. 4. jeg tviler veldig sterkt på at dette vil ha noe utfall for en tur til USA. Anonymous poster hash: db5a9...852
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 HAHAHA unnskyld reaksjonen men, 1. veldig uprofesjonelt klinikk. 2. du kan anmelde han også for sin opptreden. 3. ja, han kan gå rett til namsmannen. 4. jeg tviler veldig sterkt på at dette vil ha noe utfall for en tur til USA. Anonymous poster hash: db5a9...852 Det går fint. Reagerte med latter først selv, helt til jeg innså at han faktisk var seriøs.. Anonymous poster hash: db132...cba
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Du kan begynne å tenke på namsmannen om en 5-10 år. Det er så lang tid det tar. Bare betal før det, så er det null problem. Anonymous poster hash: ebb4a...bab
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Jeg var hos en privat tannlegeklinikk for nå 6 uker siden. På forhånd ba jeg om faktura, og fikk beskjed om at dette gikk fint. Jeg fikk etter behandlingen med meg en faktura (med forfallsdato en uke senere). Fakturaen gikk i glemmeboken og jeg fikk kort tid etter inkassovarsel. Denne har forfallsdato om ca en uke fra nå. I kveld (18:00 ca) fikk jeg en epost fra daglig leder i klinikken om at saken lå klar til å bli sendt til namsmann og med trussel om politianmeldelse for at jeg visstnok har mottat en tjeneste jeg på forhånd ikke hadde tenkt å betale for. I tillegg la han til at dersom jeg ble anmeldt kom jeg ikke til å få visum til USA eller mulighet til å adoptere? Regningen var også brått gått fra 1000kr til 3200kr. Saken er altså gått rett fra inkassovarsel til trussel om namsmann og anmeldelse. Er dette lovlig? Skal ikke saken gå til et inkassobyrå først og SÅ til namsmann? Kjenner jeg synes det er ekkelt å få en epost så sent på kvelden med trussel om politianmeldelse.. Anonymous poster hash: db132...cba Det er det vanvittigste jeg har hørt på lenge ! Kontakt inkassoklagenemda. Anonymous poster hash: 7924c...ccf
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Det går fint. Reagerte med latter først selv, helt til jeg innså at han faktisk var seriøs.. Anonymous poster hash: db132...cba Det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 7924c...ccf
Gjest Antarctica Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Han har satt en forfallsdato på, og det betyr at du har fram til den dagen til å gjøre opp for deg. Med den aktuelle summen som står på den regninga. Han kan ikke begynne med torpedo-virksomhet for å få fortgang i sakene.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Det er regler på hvordan man skal gå frem for å sende en regning til inkasso. Det å sende en truende mail, et ikke en del av det man skal gjøre😉 Man må sende et inkassovarsel,som du har fått, og jeg mener det ikke er lov at regningen skal tredobles på inkassovarselet. De har lov å sette å et purregebyr og vel også en rente, men ikke så mye. Jeg ville ringt forbrukerrådet og spurt hvordan reglene er. Anonymous poster hash: fda38...53f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 Det er greit klinikken opptrer ukorrekt i forhold til pengeinnkreving, men det er DU som ikke har gjort opp for deg. Betal regningen din, så er saken ute av verden. Anonymous poster hash: 00106...db1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 Jeg ville ha kontaktet politiet/advokat og vist frem regning og mail! Dette er langt ifra lov,og han kan overhodet ikke tredoble regningen. Betaler du ikke blir regningen sendt til inkassobyrå,som igjen betaler han utestående beløp. Hadde han gjort det hadde han aldri fått mer enn de opprinnelige 1000 kr pluss fakturagebyr. Sikkert derfor han er redd for å ikke tjene det tredobbelte... Betaler du ikke etter x antall purringer fra inkassobyrå vil de sende til namsmann,men det koster flesk bare så det er sagt. Betal opprinnelig beløp på fakturaen du har fått og gå aldri til den idioten igjen! Anonymous poster hash: 892f1...aa7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 Du betaler regningen som ikke har gått forbi forfallsdato. Klinikksjefen er en idiot. Anonymous poster hash: 7907a...605
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #12 Skrevet 6. mai 2016 Du betaler inkassovarselen og hvis du hører noen mer, skriver du pent at regningen er betalt og hvis han ikke lar deg være i fred, anmelder du han for trussler Anonymous poster hash: 08e42...1dd
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #13 Skrevet 6. mai 2016 Altså... Det tar ikke 5 + år før en sak kommer til namsfogden. Du skal ha to betalingspåminnelser før han kan sende saken videre, så her har han gjort feil. Han har foreløpig ingen sak. Betal regninga di nå du, så skal det der gå bra Anonymous poster hash: d6e43...72f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #14 Skrevet 6. mai 2016 Takk for svar fra alle. Jeg har kontakta politi nå og forhørt meg litt om saken. De mente at deg han gjør ikke er lov. Han har lagt på gebyrer langt over det tillatte (skal være maks 67kr) og han er påbudt å gi meg minst 14 dager på å betale. Politiet reagerte også på måten han hadde kontaktet meg. Jeg er enig i at det er jeg som ikke har betalt det jeg skylder, men jeg er også uenig i fremgangsmåten til klinikken. Anonymous poster hash: db132...cba
3 i april Skrevet 6. mai 2016 #15 Skrevet 6. mai 2016 Hadde tatt en telefon til denne dotten og sagt at du har Vært I kontakt ned politiet pga malen hans, og at du dermed ikke betaler det han ktevde I mailen men den purringer så enda ikke var gått ut på dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå