Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Tok over en katt på ca. 1 år for en uke siden. På tirsdag måtte jeg til dyrlegen med henne da hun ikke var frisk. Hun skal nå ha penicillin i 10 dager. For å få i henne dette må jeg holde henne ganske godt fast, med et tak i nakkeskinnet. Hun liker det absolutt ikke og prøver å komme seg unna. Men, dette må jeg jo bare gjøre. Har prøvd å gjemme tablett i mat, men hun spiser det ikke. Eneste måten å få det i henne er å tvinge. Kan jeg risikere at hun blir redd meg pga dette og ikke vil ha noe med meg å gjøre? Anonymous poster hash: 0de18...743
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Nei, det kan jeg ikke tro. Jeg har aldri opplevd at mine katter blir redd meg, kun litt fornærmet Men det går over Anonymous poster hash: 4433e...764
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Håper du har rett. Hadde ikke vært særlig moro at katten skulle blitt redd meg resten av livet. Ser hun blir fornærmet rett etterpå. Da gjemmer hun seg og nekter å komme bort til meg. Ble litt redd for at hun skal forbinde meg med ubehageligheter å bli redd. Må muligens ha lenger kur og om denne ikke virker Anonymous poster hash: 0de18...743
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Kan pillen knuses/deles opp? Anonymous poster hash: 96640...0b7
Lille krøll Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Jeg surret min i håndkle siden hun klorte meg opp skikkelig. Stappet i henne pillen og så klappet jeg og koste til hun roet seg litt. Hun var dødens fornærmet men aldri sur lenge.
mammaogeadni Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Prøv å legg katten på rygg i fanget ditt, evnt i armkroken. Åpne munnen og legg tabletten så langt bak i munnen som du klarer. Hold igjen litt, så svelger hun nok. Kos masse og gi godbiter og snakk med "kosestemme". Liker hun ikke å ligge på rygg, så ta rumpa/halen mot magen din og åpne munnen samtidig som du legger inn tablett. Hvis det høres dramatisk ut, så knus tabletten og ha den i en liten bit leverpostei eller noe annet bløtt som hun liker. Det finnes mange metoder på å gi katter medisin. Du må nok finne det som passer din katt. Hun liker tydligvis ikke at du holder henne fast, så kanskje prøve noe annet? Finnes vel også flytende medisin? Kanskje dyrlegen kan skrive ut noe annet? Viktig at hun får mye positiv oppmerksomhet resten av tiden når hun ikke skal ha tablett. Hun kommer nok ikke til å bli redd for deg som du frykter, men det kan bli problemer å gi medisin senere hvis det føles traumatisk for henne første gang Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå