Gå til innhold

Hvilket politisk parti stemmer du på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er bedre med han AUF lederen som kaller Listhaug for kjerring. Der ser vi gode holdninger

 

 

Anonymous poster hash: d76be...04f

Vi er vel alle kjerringer. Synes jo ikke akkurat at akevittkongen Sandberg er en bauta av et godt forbilde heller.

 

Anonymous poster hash: 889c7...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre med han AUF lederen som kaller Listhaug for kjerring. Der ser vi gode holdninger

 

 

Anonymous poster hash: d76be...04f

Jeg tenker at hun står den av på en helt grei måte uten videre me'n og at alle unge og uerfarne må få lov til å ha noen tabbekort. Meeeen, det er også viktig å kunne lese! Da hadde du oppdaget at jeg ikke stemmer ap og sånn sett egentlig ikke behøver forsvare en slik oppførsel heller

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun står den av på en helt grei måte uten videre me'n og at alle unge og uerfarne må få lov til å ha noen tabbekort. Meeeen, det er også viktig å kunne lese! Da hadde du oppdaget at jeg ikke stemmer ap og sånn sett egentlig ikke behøver forsvare en slik oppførsel heller

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

Selvfølgelig leste jeg. Men du tok spesifikt frem Listhaug og du tidligere stemte på ap. Alle har lov til å gjøre feil selvsagt men en 1. Mai tale øver man mye på går jeg utifra så tviler på det var en tabbe. Meeeen det er mye lettere å be om tilgivelse.

 

Alle partier har noen som man ikke liker sånn vil det alltid være. Det er da viktig å se på politikken og ikke personene. For det er litt svin på skogen hos sv og.

 

 

Anonymous poster hash: d76be...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig leste jeg. Men du tok spesifikt frem Listhaug og du tidligere stemte på ap. Alle har lov til å gjøre feil selvsagt men en 1. Mai tale øver man mye på går jeg utifra så tviler på det var en tabbe. Meeeen det er mye lettere å be om tilgivelse.

 

Alle partier har noen som man ikke liker sånn vil det alltid være. Det er da viktig å se på politikken og ikke personene. For det er litt svin på skogen hos sv og.

 

 

Anonymous poster hash: d76be...04f

Ja for all del, men nå stemmer jeg på partiet, ikke personen. Og jeg synes SV sine holdninger er mer humane og snille enn FrP sine. At de i tillegg har noen damer jeg ikke liker i ledende posisjoner hjelper ikke på inntrykket. Er det greit for deg nå at jeg stemmer sv, eller må du ha videre forklaring?

 

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med han AUF lederen som kaller Listhaug for kjerring. Der ser vi gode holdninger

 

 

Anonymous poster hash: d76be...04f

Så plutselig er det ikke lov å kalle en spade for en spade?

 

Anonymous poster hash: 980c4...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høyre ved forrige stortingsvalg og Venstre ved forrige kommunevalg. Hva jeg stemmer ved neste valg har jeg ikke bestemt meg for enda.

 

Synes spørsmålet "hva stemmer du?" er noe fjernt. Betyr det at dere som svarer her alltid stemmer det dere stemmer, og ikke rynker på nesen ved neste valg fordi dere allerede vet hva dere skal stemme? Det synes jeg er rart og synd. Jeg personlig liker å følge med på partiene for å ha en viss kontroll over hvem jeg er mest enig med og hvem jeg vil ha opp og frem. Tenker ikke dere andre det samme?

 

Anonymous poster hash: a9f90...a9c

Tja, noen av oss er ganske sikre på hva vi skal stemme, for vi har et parti som vi er prinsipielt enige med, som stor for de riktige grunnverdiene. Det betyr ikke at vi alltid er enige med partiet i enhver sak eller at vi alltid liker personene i ledelsen. Det er de store linjene som rekker. Det måtte ha skjedd noe dramatisk om jeg skulle ha stemt et annet parti. I mitt eget parti (jeg er medlem) kan jeg være med å påvirke. Kunne ikke tenke meg å vingle fra sak til sak og fra valg til valg. Det synes JEG er rart og synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Høyre ved forrige stortingsvalg og Venstre ved forrige kommunevalg. Hva jeg stemmer ved neste valg har jeg ikke bestemt meg for enda.

 

Synes spørsmålet "hva stemmer du?" er noe fjernt. Betyr det at dere som svarer her alltid stemmer det dere stemmer, og ikke rynker på nesen ved neste valg fordi dere allerede vet hva dere skal stemme? Det synes jeg er rart og synd. Jeg personlig liker å følge med på partiene for å ha en viss kontroll over hvem jeg er mest enig med og hvem jeg vil ha opp og frem. Tenker ikke dere andre det samme?

 

Anonymous poster hash: a9f90...a9c

Er nok litt usannsynlig at jeg stemmer et annet parti enn det jeg er medlem i.

 

Anonymous poster hash: d97be...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipper stort sett mellom Senterpartiet eller Rødt. Kan også sympatisere med SV, KrF og Venstre. Har lite sansen for Ap, Høyre og aller minst FrP.

Jeg er med andre ord i utakt med folket.

 

Anonymous poster hash: 6d7d1...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet blir moderert ihjel, hvorfor får dette stå???

 

 

 

Anonymous poster hash: 1f317...16e

 

Godt spørsmål.

 

Jeg er utlending og har ikke stemmerett, men hvis jeg hadde ville jeg gitt stemmen til Høyre. Jeg ønsker ikke snille politikere som styres av følesene sine og uten realitetssans, men rasjonale mennesker som kan logikk og tall. For det er penger som alt koker ned til i politikken.

 

Anonymous poster hash: d8463...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Godt spørsmål.

 

Jeg er utlending og har ikke stemmerett, men hvis jeg hadde ville jeg gitt stemmen til Høyre. Jeg ønsker ikke snille politikere som styres av følesene sine og uten realitetssans, men rasjonale mennesker som kan logikk og tall. For det er penger som alt koker ned til i politikken.

 

Anonymous poster hash: d8463...774

 

 

 

Hvorfor lyve på seg at man er utlending egentlig? Jeg er selv utlending og ikke norsk statsborger, og jo, vi har stemmerett ved fylkestings- og kommunestyrevalg. Det vi ikke har stemmerett til, er stortingsvalg. Men søtt at du prøvde :)

 

Jeg sitter for øvrig som vara i kommunestyret, og stemmer FrP

 

Anonymous poster hash: 8f698...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er vaskeekte nordmann er det noe usmakelig at noen utlendinger vil nekte andre likesinnede det samme livet de selv har fått. Kall med snill og økonomisk inkompetent eller hva dere vil...

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg som er vaskeekte nordmann er det noe usmakelig at noen utlendinger vil nekte andre likesinnede det samme livet de selv har fått. Kall med snill og økonomisk inkompetent eller hva dere vil...

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

 

 

"Fått"? Har ikke "fått" noe ekstra sammenlignet med det nordmenn får, jeg. Måtte jobbe fra måneden etter jeg kom til Norge og forsørge meg som alle andre. FrP gjør mye bra i kommunen vår, så da stemmer jeg på dem ved kommunestyrevalg. Det kan hende jeg ville ha stemt annerledes ved stortingsvalg hvis jeg hadde stemmerett der. Det er ikke bestandig et parti som har bra nasjonalt program, gjør mye bra på kommunenivå.

 

Anonymous poster hash: 8f698...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Fått"? Har ikke "fått" noe ekstra sammenlignet med det nordmenn får, jeg. Måtte jobbe fra måneden etter jeg kom til Norge og forsørge meg som alle andre. FrP gjør mye bra i kommunen vår, så da stemmer jeg på dem ved kommunestyrevalg. Det kan hende jeg ville ha stemt annerledes ved stortingsvalg hvis jeg hadde stemmerett der. Det er ikke bestandig et parti som har bra nasjonalt program, gjør mye bra på kommunenivå.

 

Anonymous poster hash: 8f698...7d3

Ja fått! Som i at også vi nordmenn har fått et liv mange andre bare kan drømme om! Født med sølvskje i munnen... Her i landet anses retten til arbeide som et gode.

Ved å støtte FrP lokalt støtter du også opp om deres innflytelse sentralt, om du liker det eller ikke.

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fått! Som i at også vi nordmenn har fått et liv mange andre bare kan drømme om! Født med sølvskje i munnen... Her i landet anses retten til arbeide som et gode.

Ved å støtte FrP lokalt støtter du også opp om deres innflytelse sentralt, om du liker det eller ikke.

 

Anonymous poster hash: 9f27d...b48

 

Vel, jeg stemmer på det partiet som gir kommunen gode vekstvilkår og tar vare på kommunens innbyggere. Sentralt får jeg ikke gjort noe til eller fra, men AP i denne kommunen holdt på å sette den på Robek-lista, så det var uaktuelt å stemme på dem.

 

Anonymous poster hash: 8f698...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fingeren ut av munnen, kjenner hvem vei det blåser og stemmer motsatt.

 

Anonymous poster hash: 3ded7...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV

Er aktiv i lokalpolitikken, og har stemt SV ved alle valg de siste 22 årene. De senere årene har jeg på alle partitester kommunalt og nasjonalt havnet på SV, med unntak av Rødt én gang. Alle de viktigste sakene for meg sammenfaller med SVs politikk, og aller lengst unna er Frp fulgt av Høyre, Krf og Venstre - så stemmen min havner aldri over på den Brun/blåe siden, styrt av egoisme, kapitalisme, gammeldags kvinne- og familiesyn som fremmer forskjellen mellom fattig og rik med elitistisk syn på skole, jobb og samfunn. 



Anonymous poster hash: af17f...881
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

SV

Er aktiv i lokalpolitikken, og har stemt SV ved alle valg de siste 22 årene. De senere årene har jeg på alle partitester kommunalt og nasjonalt havnet på SV, med unntak av Rødt én gang. Alle de viktigste sakene for meg sammenfaller med SVs politikk, og aller lengst unna er Frp fulgt av Høyre, Krf og Venstre - så stemmen min havner aldri over på den Brun/blåe siden, styrt av egoisme, kapitalisme, gammeldags kvinne- og familiesyn som fremmer forskjellen mellom fattig og rik med elitistisk syn på skole, jobb og samfunn. 

 

Anonymous poster hash: af17f...881

 

Her er forresten en interessant greie fra TEDx Oslo, som jeg anbefaler folk å se, hvis man kan bære av med engelsk som lugger litt å høre på  (sann med tanke på at spesielt FrP ser mot USA når det gjelder økonomi, utdanning osv.):

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: af17f...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere stemt FrP. Ved neste valg blir det enten høyre eller ap , har ikke helt bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...