Gå til innhold

gravid og hovent underliv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 33 (2.gangs gravid) og utover dagen hovner jeg opp i skjedeåpning og mellomkjøtt. Dette er i og for seg ikke noe problem det, men blir så hoven at jeg sprekker opp ved tørk med toalettpapir.. ikke noe særlig storveis å tenke på at jeg kan komme til å komme inn på fødeavdelingen ferdig revnet før barnet er ute hoho!! jeg har ikke lagt på meg mer enn 5kg, men jenta vår har allerede ligget med hode ned(og presser på som bare juling!) de siste 2 ukene, så regner med at dette har noe med saken og gjøre. Jeg smører meg 2-3 ganger til dagen med kokkosolje, og dette har begynt å hjelpe litt på, men lurer på om noen har noen andre gode tips? Jordmor nevnte hjemmelagde is-bind, men husker fra barsel ved sist fødsel at dette egentlig ikke var særlig behagelig for meg.

takker for alle svar!

Anonymous poster hash: bb28d...170
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hate to be the one to tell you - men du bør kanskje hvile mer. Regelrett ligge. Litt kjedelig, men om du er smertefri ellers så kan du jo se netflix ;)

Anonymous poster hash: 4ab7a...c2c

Skrevet

Har det på akkurat samme måte og har hatt det sånn en måneds tid allerede. Er bare i uke 27. Hadde ikke dette problemet med nr 1. Føler meg så sår, åpen og tung i underlivet at jeg bare klarer bruke mannens boxere 😂

Ingen gode tips herfra dessverre, annet enn at det har hjulpet litt her å lage isbind som du kalte det, samt å ikke gå i tette klær.

Skrevet

Kan man bruke kokosolje nedentil uten at det svir etc? Hvor får man kjøpt det? Jeg er i uke 30 og også litt hoven, men største problemet er at jeg er tørr og sår, akkurat som om alt er i ubalanse der nede. Pyton! Kanskje olje kunne hjelpe på tørrheten.

Anonymous poster hash: 5c9c6...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...