Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Gutten vår er bedt i bursdag imorgen, men nå har tante og onkelen hans invitert han med på hytta sammen med deres gutt.Vi har sagt at han kommer i bursdag(de er veldig gode venner), men nå nekter han og bare gråter at han vil heller på hyttetur!Hva ville dere gjort?stygt å si at han ikke kommer, men tar med pakke en dag han kommer på besøk til han?uff jeg veit ikke Anonymous poster hash: 736ea...e46
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 I utgangspunktet hyttetur, men å slå seg vrang, kraftig maling og grining som virkemiddel for å få viljen sin er såpass ufordragelig at jeg likevel ender på bursdag. Anonymous poster hash: 6ca79...19e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Ikke slått seg vrang, men sår gråting og skikkelig lei seg....har så lyst til alt Anonymous poster hash: 736ea...e46
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Jeg er så redd han skal få lite venner i bursdagen..bruker bare be de nærmeste...dilemma her Anonymous poster hash: 736ea...e46
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Utrolig teit dag å ha bursdagsselskap da, veldig mange reiser jo bort denne helgen... Anonymous poster hash: 35bc9...585
TPK Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Har dere sagt at han kommer i bursdag så må dere holde den avtalen. Utrolig frekt å melde avbud dagen før fordi et mer fristende tilbud dukker opp! Ikke lær barnet at det er greit. Men er det ikke mulig å rekke begge deler? At de kan dra til hytta etter bursdagen?
Hengebukksvinet Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 Han bør gå i bursdagen.Man kan ikke bare droppe en avtale fordi et mere fristende tilbud dukker opp.Det bør han lære først som sist.Tenk om det var han som var bursdagsbarnet...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #8 Skrevet 5. mai 2016 Kan de ikke bare utsette tidspunktet litt på når de hadde tenkt å dra til hytta så gutten rekker begge? Eller at dere kan ta han med til hytta om det er umulig å vente noen timer? Det er jo egentlig ikke vanskelig og få til begge deler. Anonymous poster hash: 700e7...ddc
Superdolly Skrevet 5. mai 2016 #9 Skrevet 5. mai 2016 Jeg ville tenkt gjennom hva om situasjonen var omvendt. Hva om det var din sønn som hadde invitert noen få, gode venner i bursdag og så ombestemte bestevennen seg fordi et mer fristende tilbud dukket opp dagen før? Ville din gutt syntes det var helt greit å bli dumpet i siste liten, så reis på hyttetur. Hadde din gutt blitt lei seg og skuffet, prioriter bursdagen. Og så lurer jeg veldig på om det ikke er mulig å utsette avreisen til hytta noen timer, sånn at han kan dra etter bursdagsselskapet. Det er den løsningen jeg ville valgt...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #10 Skrevet 5. mai 2016 Jeg ville ringt og sagt gutten skulle på hyttetur. Idiotisk å legge selskap midt i en langhelg og ødelegge for familien. Når han i tillegg inviterer kun et veldig få antall og ikke hele årskull/trinn så kan det fort komme få. De får heller flytte bursdagen til neste uke. Jeg mener som regel at en avtale er en avtale. Men at gutten skal gå glipp av flere dager på hyttetur med familie kun fordi han må to timer i selskap synes jeg ikke er greit. Jeg ville aldri meldt avbud dersom det heller kom en annen bursdag, invitasjon til kino osv. Anonymous poster hash: fb240...6f0
Yellow Brick Road Skrevet 5. mai 2016 #11 Skrevet 5. mai 2016 Jeg ville ringt og sagt gutten skulle på hyttetur. Idiotisk å legge selskap midt i en langhelg og ødelegge for familien. Når han i tillegg inviterer kun et veldig få antall og ikke hele årskull/trinn så kan det fort komme få. De får heller flytte bursdagen til neste uke. Jeg mener som regel at en avtale er en avtale. Men at gutten skal gå glipp av flere dager på hyttetur med familie kun fordi han må to timer i selskap synes jeg ikke er greit. Jeg ville aldri meldt avbud dersom det heller kom en annen bursdag, invitasjon til kino osv. Anonymous poster hash: fb240...6f0 Tull og tøys. Hadde familien hatt planer før bursdagsinvitasjonen kom, så hadde det vært helt kurant å takke nei Men det hadde de ikke, og de har takket ja til bursdagen og da er det en selvfølge å stå ved det. Sånn er livet, noen ganger kan man ikke få med seg alt, enten man er barn eller voksen. Sånn sett kan man jo si at det var dumt av tante og onkel å invitere gutten på hyttetur uten å spørre foreldrene først om det var andre planer på gang.
Yellow Brick Road Skrevet 5. mai 2016 #12 Skrevet 5. mai 2016 Og btw - selvfølgelig vil han på hyttetur, skjønner det godt jeg. Men det hjelper ikke, avtaler er til for å holdes.
februarprins2013 Skrevet 6. mai 2016 #13 Skrevet 6. mai 2016 hadde dratt på hyttetur,hvis gutten vil det mest, må ikke tvinge han i bursdag han ikke vil i
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #14 Skrevet 6. mai 2016 Har de virkelig spurt gutten før dere? Det syns jeg i så fall var veldig ubetenktsont. Anonymous poster hash: b9db1...7a5
Gjest Antarctica Skrevet 6. mai 2016 #15 Skrevet 6. mai 2016 Man lærer barna å holde avtaler, noe annet er råttent!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #16 Skrevet 6. mai 2016 Kjenner at jeg tenker mest på bursdagsbarnet her nå. Han vet sikkert utmerket godt at din sønn kommer. Dere har sagt at han kommer, og de er veldig gode venner. Hva tror du bursdagsbarnet tenker om barnet ditt ombestemmer seg i siste liten? Her i huset blir bursdager prioritert. Mest pga. bursdagsbarnet som fortjener at de som er invitert - og takket ja! - kommer på besøk. Og ikke minst: Hvorfor lære barnet sitt at det er greit å takke ja til mer fristende avtaler, og bare droppe de egentlige planene? Anonymous poster hash: 8c1e7...647
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #17 Skrevet 6. mai 2016 Sønnen din skal selvfølgelig gå i bursdagen han har takket ja til! Noe annet er uhørt frekk og guffen oppførsel! Anonymous poster hash: 7528b...743
nasse nøffen Skrevet 6. mai 2016 #18 Skrevet 6. mai 2016 Hvis det kommer mange i bursdagen så hadde jeg latt han dra på hyttetur. MEN hvis det kun er noen få så hadde jeg tenkt på bursdagsbarnet
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #19 Skrevet 6. mai 2016 Man går i bursdag Anonymous poster hash: ba4d6...cd2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #20 Skrevet 6. mai 2016 Jeg går visst mot strømmen her ser det ut som... Men - jeg ville sendt han på hyttetur jeg da! ( Har 5 barn selv - og aldri opplevd at noen av mine barn har "savna noen" i et selskap. Men - jeg har heller aldri "lagt vekt" på de som ikke kommer, unger er enkle på den måten Så lenge foreldrene slutter å klage/slenge med leppa!!! Livet er slik. Noen kan komme. Noen ikke. Ok, de har sagt de kan, men så kommer det noe i veien - thats life! Anonymous poster hash: 4bc1c...081
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #21 Skrevet 6. mai 2016 Bursdag. En avtale er en avtale. Gode venner har bare bursdag en gang i året, er det få som er bedt vil hans fravær legges merke til. Syns man skal tenke på bursdagsbarnet også. Hyttetur kan han gjøre en annen helg han ikke har gjort avtaler. Anonymous poster hash: 3e9b5...e61
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #22 Skrevet 6. mai 2016 Jøss...hvor gammelt er dette barnet?? Anonymous poster hash: 1e0d9...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå