Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Dere sluttet å ha nattestund med sang, lesing osv? Og når sluttet dere å hjelpe til med tannpuss? Anonymous poster hash: f333d...6ee
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Vi har en jente på 8 år og vi hjelper fortsatt til med tannpussen (etter anbefaling fra tannlegen). Hun pusser selv stort sett, men vi følger med og veileder så hun pusser lenge nok alle steder og hjelper henne med tanntråd. Vi leser for henne på senga fremdeles, det er koselig, gir kos og nærhet og anbefalt å lese høyt for større barn også.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Har hjulpet med tannpuss til rundt 10 år, fra ca 9 år har de pusset annenhver dag alene. Nå har vi aldri lest på senga, det gjør vi i stua før tannpuss og de som vil hører på. Hender fremdeles at 15-åringen slenger seg i sofaen og hører 😉 Følger de til senga, drar for gardiner, dytter dyne rundt og gir nattakos gjør vi så lenge vi får lov. Hverken 12 eller 15 åringen har protestert enda... Spør eldste av og til da, han kommer inn i stua for å si natta og jeg spør: Skal jeg følge deg ned? Han svarer da: Det kan du godt. Tror han synes det er litt koselig ☺ Anonymous poster hash: f6d9e...522
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har ikke fått pusset tennene på eldste på flere år. Han blir 11 i neste uke. Minste pusser selv noen ganger i uka, og om morgenen så pusser jeg resten. Tannlegen her sier de må få hjelp til de er 10 år. Han er nå 8 1/2. Jeg følger begge opp om kvelden og har varierende tid på senga. Fra 1 min til 30 min. Leser ikke, men prater, ler og koser. Det er herlig kvalitetstid og slutter ikke med det før de sier noe selv 😊😊
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Jeg pusser tenna til 10 åringen på kvelden. Han ordner selv på morgen. Vi følger alltid barna (eldste 13 år) dvs vi kommer inn på rommet, sitter på sengekanten og prater om dagen, morgendagen eller hva som vi ønsker å prate om. Idag ville han prate om noe greier i kameratgjengen. Vi leser for 10 åringen og han leser selv....eget ønske. Akkurat de minuttene på sengekanten med prat er utrolig verdifullt Anonymous poster hash: 0fa3b...f4b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 8-åringen blir pusset tenner på om kvelden Vi leser og prater på senga. Anonymous poster hash: 69d25...1ff
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har bare en 5-åring enda, men kommer til å pusse tennene hans til han er minst 10 år. Tar ingen sjanser når det gjelder tenner. Når det kommer til nattakos, sang og lesing på sengekanten håper jeg at jeg aldri blir kastet ut av rommet.. Jeg kommer til å fortsette helt til det blir protestert på Anonymous poster hash: fe178...97f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #8 Skrevet 5. mai 2016 8-åringen og 10-åringen vil fortsatt ha kosestund, sang og gjerne bok. Den eldste kastet meg ut av rommet rundt 12-årsalderen, tror jeg. Anonymous poster hash: 10c14...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå