Gå til innhold

Det er så mange ufordragelige smågutter!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her i familien er det en liten gutt i 5-7 års alderen med en diagnose som ikke synes.

Dette barnet har reagert noen ganger med å "trenge" seg fram når det er kø. En gang var når de skulle gå av bussen og da var det voksne folk som ba dette barnet å ta det med ro og skjerp deg.

Betyr det da at barnet må holdes unna lekeplasse o.l?

 

Ikke alltid det er ufordraglighet.



Anonymous poster hash: cca32...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Her i familien er det en liten gutt i 5-7 års alderen med en diagnose som ikke synes.

Dette barnet har reagert noen ganger med å "trenge" seg fram når det er kø. En gang var når de skulle gå av bussen og da var det voksne folk som ba dette barnet å ta det med ro og skjerp deg.

Betyr det da at barnet må holdes unna lekeplasse o.l?

 

Ikke alltid det er ufordraglighet.

 

Anonymous poster hash: cca32...30e

Nei, men det betyr at du eller pappan må være i nærheten og irettesette oppførselen.

 

Anonymous poster hash: 14686...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres virkelig ikke normalt ut!

 

Anonymous poster hash: 95019...b53

Dette er min erfaring også. Gutter er en gjeng uopdragne unger som ikke har respekt og medfølelse for noen!

 

Anonymous poster hash: ec4d7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du mange barn med diagnose som adhd/autisme?

Mange av disse barna har f.eks ikke språk og har vanskligheter med og ta til seg ting som blir sagt.

 



Anonymous poster hash: cca32...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i HI: småguttene er mer ufordragelige. Hvorfor?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14686...008

 

Her er det vel bare du som er ufordragelig, HI.... 

 

Anonymous poster hash: 5e172...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at gutter ikke kan gå forbi hverandre uten å slå hverandre, dytte, brøle, røske eller klapse til hverandre. Har arrangert barnebursdag i samme lokale hvor en guttebursdag ble holdt, og hjelpe meg for et støynivå!!!

Ser mange sier at guttevold og utagering er for en kort periode, mens jenteintriger er for livstid..

Vel, gutter baksnakker minst like mye som jenter..

I tillegg kjører de i fylla, bedriver kriminalitet, banker mødrene og kjærestene sine, voldtar og dreper..sånn satt på spissen.. Men ikke satt på spissen likevel.. Statistikken taler vel for seg..

 

Anonymous poster hash: 3d100...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter har mer testosteron, noe som i dagens samfunn kan tale i deres disfavør.

 

Anonymous poster hash: 3a690...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at gutter ikke kan gå forbi hverandre uten å slå hverandre, dytte, brøle, røske eller klapse til hverandre. Har arrangert barnebursdag i samme lokale hvor en guttebursdag ble holdt, og hjelpe meg for et støynivå!!!

Ser mange sier at guttevold og utagering er for en kort periode, mens jenteintriger er for livstid..

Vel, gutter baksnakker minst like mye som jenter..

I tillegg kjører de i fylla, bedriver kriminalitet, banker mødrene og kjærestene sine, voldtar og dreper..sånn satt på spissen.. Men ikke satt på spissen likevel.. Statistikken taler vel for seg..

 

Anonymous poster hash: 3d100...8fa

Ærlig talt! Hva er det for et svar?! Du får det ut til å høres ut som om majoriteten av gutter ender opp med å banke kjerring og unger, voldta og forøvrig bedrive annen kriminalitet... Det er jo helt på jordet. Ja, majoriteten av voldsforbrytere er menn men majoriteten av menn er IKKE voldsforbrytere. Makan...

 

Jeg ser i skolen til guttene mine, så og si alt er gjort på jentenes premisser og såkalt feminin oppførsel blir premiert. Gutteoppførsel er stort sett ansett som fy skam. Jeg blir så lei iblant. Og nei, det er selvfølgelig ikke greit å slå og snike osv uansett kjønn, bare så det er sagt. Men at gutter feks lekesloss med hverandre skjønner jeg ikke problemet med.

 

Anonymous poster hash: df25e...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snur vel snart nå som alle guttene skal ha på seg kjole, neglelakk og få lov til å være småjenter, og jentene skal ha på seg dress fra Felleskjøpet.

 

Det har jo vist seg allerede at guttene også har begynt å bitche på samme måte som jentene.

 

Anonymous poster hash: b5ed1...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at gutter ikke kan gå forbi hverandre uten å slå hverandre, dytte, brøle, røske eller klapse til hverandre. Har arrangert barnebursdag i samme lokale hvor en guttebursdag ble holdt, og hjelpe meg for et støynivå!!!

Ser mange sier at guttevold og utagering er for en kort periode, mens jenteintriger er for livstid..

Vel, gutter baksnakker minst like mye som jenter..

I tillegg kjører de i fylla, bedriver kriminalitet, banker mødrene og kjærestene sine, voldtar og dreper..sånn satt på spissen.. Men ikke satt på spissen likevel.. Statistikken taler vel for seg..

 

Anonymous poster hash: 3d100...8fa

Du må skaffe deg kunnskap. Det skulle ikke vært lov å oppdra unger med et så lavt kunnskapsnivå.

 

Anonymous poster hash: 1ba20...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Hva er det for et svar?! Du får det ut til å høres ut som om majoriteten av gutter ender opp med å banke kjerring og unger, voldta og forøvrig bedrive annen kriminalitet... Det er jo helt på jordet. Ja, majoriteten av voldsforbrytere er menn men majoriteten av menn er IKKE voldsforbrytere. Makan...

 

Jeg ser i skolen til guttene mine, så og si alt er gjort på jentenes premisser og såkalt feminin oppførsel blir premiert. Gutteoppførsel er stort sett ansett som fy skam. Jeg blir så lei iblant. Og nei, det er selvfølgelig ikke greit å slå og snike osv uansett kjønn, bare så det er sagt. Men at gutter feks lekesloss med hverandre skjønner jeg ikke problemet med.

 

Anonymous poster hash: df25e...5f5

Ok, jeg har tre gutter og takler verken slåssing eller bråk. Har man behov for å ventilere finnes det andre måter å gjøre det på; turne, klatre i et tre, hoppe på trampolinen etc. Det er helt unødvendig å ta energien sin ut på andre mennesker, jenter eller gutt.

 

Anonymous poster hash: 95019...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de med bare gutter vil forsvare de som fy nå og klage på at jenter er verre på andre måter 😁

 

Anonymous poster hash: 87493...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de med bare gutter vil forsvare de som fy nå og klage på at jenter er verre på andre måter 😁

 

Anonymous poster hash: 87493...82e

Jeg har begge deler, og min erfaring er at jenter er verst, i alle fall i skolealder. Guttene er nok mer herjete, men ikke så intrigeskapende. På den andre siden skal det bare én bajasgutt til for å hemme læringsutbyttet til en hel klasse. Mens én jente kan ødelegge et barns selvtillit og oppvekst. Det viktigste må uansett være å ta ansvar for å oppdra barna sine til å bli skikkelige individer. Man kan ikke være bestevenn med alle, men man skal uansett oppføre seg høflig og skikkelig.

 

Anonymous poster hash: 9751d...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har båe gutter og jenter og er helt uenig md HI sin observasjon.

 

Gutter kan være mer støyende og fysiske ja, men det gjelder bare en liten del av dem. De aller fleste småguttene jeg kjenner er vennlige, hjelpsomme og greie. På samme måte er også de fleste småjenter jeg kjenner vennlige, hjelpsomme og greie, men også her er det en del som oppfører seg slemt og er fæle. Den ene datteren min går i en klass hvor alle guttene er supergeie, mens tre av jentene er noen små monstre som mobber, er ekle og frekke. I en av sønnene mine sin klasse er de fleste jentene veldig greie, mens de har et guttefirkløver som alltid finner på tull og er frekke.

 

Kjønn har faktisk ikke noe å si på om barna er veloppdragne eller ei, men gutter og jenter har litt ulike måter å være "fæle" på. Felles er at de få som er det er i mindetall. De aller fleste, både gutter og jenter, er veldig greie og snille :)



Anonymous poster hash: eaa98...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert over hvor mange slappe foreldre som finnes. Har tre gutter selv, og deres kjønn spiller liten rolle. De skal være godt oppdratt uansett. Får ofte kommentarer på oppførselen til barna mine, folk blir nesten ovverrasket når de er høflige, venter på tur, hjelper mindre barn, takker for maten eller sitter pent ved bordet. Skulle bare mangle! At de er gutter gir dem ingen rett til å oppføre seg dårlig. Ille for de barna som ikke får riktig veiledning hjemmefra, tenk så mange sure voksne og stygge blikk de møter i løpet av en dag, også er det ikke deres skyld.

 

Anonymous poster hash: 162e2...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har tre gutter og takler verken slåssing eller bråk. Har man behov for å ventilere finnes det andre måter å gjøre det på; turne, klatre i et tre, hoppe på trampolinen etc. Det er helt unødvendig å ta energien sin ut på andre mennesker, jenter eller gutt.

 

Anonymous poster hash: 95019...b53

Dersom alle som er med er med fordi de har lyst og det ikke sjenerer andre, så ser jeg ikke problemet...

 

Anonymous poster hash: df25e...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert over hvor mange slappe foreldre som finnes. Har tre gutter selv, og deres kjønn spiller liten rolle. De skal være godt oppdratt uansett. Får ofte kommentarer på oppførselen til barna mine, folk blir nesten ovverrasket når de er høflige, venter på tur, hjelper mindre barn, takker for maten eller sitter pent ved bordet. Skulle bare mangle! At de er gutter gir dem ingen rett til å oppføre seg dårlig. Ille for de barna som ikke får riktig veiledning hjemmefra, tenk så mange sure voksne og stygge blikk de møter i løpet av en dag, også er det ikke deres skyld.

 

Anonymous poster hash: 162e2...020

Tenker det samme som deg at det er ikke kjønnet, men foreldrene det står på.

Jeg har jo bare gutter så skjønner at jeg ikke kan uttale meg her. Når jentene blir eldre har de fortsatt søt og uskyldig å flyte på, men miljøet er beinhardt. Guttene derimot er mer synlig i sin utagering og følgelig får sterkere konsekvenser.

Uansett så erfarer de fleste foreldre at barn er egne individer som vokser, utvikler, tenker selv og tar egne valg etterhvert så den søteste uskyldige toåringen med eksemplarisk oppdragelse kan bli til et ukontrollerbart mønster ettersom årene flyger forbi.

 

Anonymous poster hash: 3a621...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...