Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Et barn som i lang tid har mobbet mitt barn. I dag kom mitt barn gråtende hjem fra ei venninne. Mitt barn, venninnen og en annen venninne hadde lekt der da den siste jenta (mobberen) kom dit også. Hun sier da til de andre at om de blir med henne hjem så skal de få div ting og få lov til div ting. Mitt barn sier at hun ikke kan dra dit fordi hun hadde avtale om at hun skulle være der hun var. Jenta er jo ikke interessert i at mitt barn skal leke med dem, så hun tar med de andre å drar (lover dem gull og grønne skoger om de blir med henne og dropper mitt barn). Sier fra om dette til jentas mor og hun sier at dette er ikke jentas skyld. Hun kan ikke noe for at de andre ville bli med henne.... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 2faa7...c89
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Jeg tenker at dette ikke var ment som mobbing men at din datter oppfattet det slik på grunn av forhistorien. Jeg tenker også at det burde vært mulig å ringe hjem og gi beskjed om at planene var endret og at datteren din nå dro til denne andre jenta. Anonymous poster hash: bf2e9...993
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Jeg tenker at dette ikke var ment som mobbing men at din datter oppfattet det slik på grunn av forhistorien. Jeg tenker også at det burde vært mulig å ringe hjem og gi beskjed om at planene var endret og at datteren din nå dro til denne andre jenta. Anonymous poster hash: bf2e9...993
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Jeg tenker at jeg ville tatt en prat med foreldrene til jentene som ble med mobberen. Jeg ville satt pris på å vite om det dersom min datter ble lurt til å være en "medmobber". Mobbing er et kollektivt problem, så dersom de andre jentene er forberedte og klarer å stå imot slike situasjoner senere, vil ikke mobberen ha like mye makt. Anonymous poster hash: be210...51a
Gjest Antarctica Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Det er jo mobbing hvis hun anstrenger seg alt hun kan for å bryte opp leken de andre har og skille ut en som ikke kan bli med.
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 På 5.5.2016 den 14.07, Anonym bruker skrev: Et barn som i lang tid har mobbet mitt barn. I dag kom mitt barn gråtende hjem fra ei venninne. Mitt barn, venninnen og en annen venninne hadde lekt der da den siste jenta (mobberen) kom dit også. Hun sier da til de andre at om de blir med henne hjem så skal de få div ting og få lov til div ting. Mitt barn sier at hun ikke kan dra dit fordi hun hadde avtale om at hun skulle være der hun var. Jenta er jo ikke interessert i at mitt barn skal leke med dem, så hun tar med de andre å drar (lover dem gull og grønne skoger om de blir med henne og dropper mitt barn). Sier fra om dette til jentas mor og hun sier at dette er ikke jentas skyld. Hun kan ikke noe for at de andre ville bli med henne.... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 2faa7...c89 Dette er utestenging. Har hun disse vennene enda, og dette fortsetter, så burde hun finne seg nye å vaere sammen med, for slike vennskap er ikke verdt det å bli vaerende I. Ikke lett, men en prosess man må igjennom, og jeg tror hun kommer til å vaere glad for det i ettertid. I et vennskap skal man ta vare på hverandre og ikke bryte hverandre ned. Evt kan du også kontakte skolen, hvis dette også er et problem i skoletiden Jeg vet det er en gammel tråd, men kan hende noen leser det enda, og som trenger dette raadet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 22 minutter siden, Mari Y skrev: Dette er utestenging. Har hun disse vennene enda, og dette fortsetter, så burde hun finne seg nye å vaere sammen med, for slike vennskap er ikke verdt det å bli vaerende I. Ikke lett, men en prosess man må igjennom, og jeg tror hun kommer til å vaere glad for det i ettertid. I et vennskap skal man ta vare på hverandre og ikke bryte hverandre ned. Evt kan du også kontakte skolen, hvis dette også er et problem i skoletiden Jeg vet det er en gammel tråd, men kan hende noen leser det enda, og som trenger dette raadet. Ganske små barn må faktisk få trå feil uten å bli avskrevet for livet. Det er klart at det er fristende når en får et «godt tilbud». Snakk med de andre jentenes foreldre HI, det er tydelig at jenta som utestenger ditt barn ikke har foreldre med gangsyn. Anonymkode: 85eaf...5a3
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ganske små barn må faktisk få trå feil uten å bli avskrevet for livet. Det er klart at det er fristende når en får et «godt tilbud». Snakk med de andre jentenes foreldre HI, det er tydelig at jenta som utestenger ditt barn ikke har foreldre med gangsyn. Anonymkode: 85eaf...5a3 Jeg mener ikke at man skal bli avskrevet for livet, men tenker mer på hva som er positivt for jenta som blir utestengt. Evt kan det jo hende at den andre jenta har forandret seg, og blitt bedre. Hvis ikke, så boer en tenke på hva som er best for en selv. Hvis et vennskap ikke gir en noe tilbake, så har man ikke noe glede av det. Et vennskap boer kunne vaere gjensidig. Men og å snakke med de andre foreldrene kan nok vaere en loesning, i hvert fall slik at de gjoeres oppmerksom på det Og så gjenstaar det å se om foreldrene gjoer noe med det eller ikke. Jeg vet at ikke alle foreldre tar det alvorlig at barnet deres mobber, men noen foreldre gjoer faktisk det, og hvis jeg hadde hatt barn hadde jeg satt veldig pris på det dersom noen kom til meg med det
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Mari Y skrev: TJeg mener ikke at man skal bli avskrevet for livet, men tenker mer på hva som er positivt for jenta som blir utestengt. Evt kan det jo hende at den andre jenta har forandret seg, og blitt bedre. Hvis ikke, så boer en tenke på hva som er best for en selv. Hvis et vennskap ikke gir en noe tilbake, så har man ikke noe glede av det. Et vennskap boer kunne vaere gjensidig. Men og å snakke med de andre foreldrene kan nok vaere en loesning, i hvert fall slik at de gjoeres oppmerksom på det Og så gjenstaar det å se om foreldrene gjoer noe med det eller ikke. Jeg vet at ikke alle foreldre tar det alvorlig at barnet deres mobber, men noen foreldre gjoer faktisk det, og hvis jeg hadde hatt barn hadde jeg satt veldig pris på det dersom noen kom til meg med det Her er det ikke snakk om at vennskapet ikke gir barnet noe. Det er snakk om at jentene fikk beskjed om «at hvis dere blir med meg hjem får dere is», de hadde lyst på is og den tredje kunne ikke bli med. Et «dick move» av jenta sol gjorde det, men ikke annet enn en liten feil av de andre. Det er langt bedre for et barn å styrke relasjonene de har enn å kutte den ut med en gang det blir litt motgang. Anonymkode: 85eaf...5a3
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det ikke snakk om at vennskapet ikke gir barnet noe. Det er snakk om at jentene fikk beskjed om «at hvis dere blir med meg hjem får dere is», de hadde lyst på is og den tredje kunne ikke bli med. Et «dick move» av jenta sol gjorde det, men ikke annet enn en liten feil av de andre. Det er langt bedre for et barn å styrke relasjonene de har enn å kutte den ut med en gang det blir litt motgang. Anonymkode: 85eaf...5a3 Jeg tenker at dersom hensikten er å stenge jenta ute, ved at hun ikke får leke med dem osv. Og at hun gir is til andre eller inviterer alle utenom henne for å stenge henne ute av venneflokken, så har vi alle godt av å laere hvem vi vil ha i livet vaart eller ikke. Det finnes mange venner aa ta av. Ekte vennskap er bygget på gjensidig respekt. Dersom man ser at det bare gjoer vondt, så laerer man mye av å bare kutte dem ut. Jeg tror man kommer mer styrket ut av det enn å forbli i et vennskap man ikke har godt av
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Er dette egentlig utestenging da? hvis denne jenta spesifikt hadde sagt at ditt barn ikke fikk børe ned eller kun invitert de to andre, så ja. Men gjorde hun egentlig det? Elker i lokket hun alke tre ned seg med løfte om å få ting, nen jenta de sa nei? Anonymkode: f2f00...b4d
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette egentlig utestenging da? hvis denne jenta spesifikt hadde sagt at ditt barn ikke fikk børe ned eller kun invitert de to andre, så ja. Men gjorde hun egentlig det? Elker i lokket hun alke tre ned seg med løfte om å få ting, nen jenta de sa nei? Anonymkode: f2f00...b4d Hvis det skjer gjentatte ganger ville jeg nok ha tenkt noe i den retning, men jeg vet ikke iom at det er en situasjon jeg ikke kjenner til
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 Hvorfor drar du frem 2 år gamle tråder? Anonymkode: 1f136...7bf
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Jeg unnskylder ikke mobbern, men hun følte seg sikkert utestengt selv ? Hun fant en måte å få seg venner på. En dårlig måte, men kanskje ikke så rart hun gjorde slik hun gjorde det. 🤔 uff. Merker jeg gruer meg litt til dattern min begynner på skolen. Får vondt av barnet ditt. Anonymkode: 4067c...5fe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Arg... gammel tråd ja. Irriterende. Tråder er ferskvare. Anonymkode: 4067c...5fe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 21 minutter siden, Kamomille skrev: Og hvorfor drar vi opp en tråd fra 2016!!! Hvis man kan fortsette diskusjonen, hvorfor ikke? Det er lov å dra de frem, liker du det ikke, er det faktisk så enkelt som å ikke gå inn på den! Anonymkode: 8b577...c7f
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg unnskylder ikke mobbern, men hun følte seg sikkert utestengt selv ? Hun fant en måte å få seg venner på. En dårlig måte, men kanskje ikke så rart hun gjorde slik hun gjorde det. 🤔 uff. Merker jeg gruer meg litt til dattern min begynner på skolen. Får vondt av barnet ditt. Anonymkode: 4067c...5fe Jeg unnskylder på ingen maate mobberne, men det kan vaere at man ikke alltid vet hvordan man skal forholde seg til hver enkelt. Hvis det f eks er en person man merker at man missliker sterkt, f eks av personlige grunner, så kan nok tendensen til mobbing vaere sterkere. Så ett spoersmaal er hvordan takle mennesker man overhodet ikke kan fordra eller kommer overrens med. Jeg tror svaret f eks kan ligge i å unngaa de så mye man overhodet kan. Også der det kommer til venner. Det er ikke ventet at alle mennesker skal kunne gå sammen. Det er nesten umulig. Man boer kunne snakke om hvorfor man ikke liker en person, for det tror jeg kan gjoere det bedre. Bare så lenge det ikke blir sladder og baksnakking ut av det. Men bare en helt aerlig, fornuftig samtale, f eks med foreldre e l. Om man foeler at det er lurt, kan man også forsoeke å konfrontere personen med det man ikke liker at de gjoer, evt på en hyggelig måte. Om det ikke er så lurt, tror jeg uansett det er best å bare holde mest mulig avstand, men man skal selvfoelgelig ikke gå til det punktet aa stenge folk ute. Man boer bare velge hvilket selskap man oensker å vaere I, rett og slett.
Admin Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 Tråden er ryddet for avsporinger. Ann Christin, admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå