Gå til innhold

Senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en kan trene bort senebetennelse i armer ved styrketrening? Eller blir det bare vondt verre. Har kronisk senebetennelse. .... har begynt å trene styrke, men sliter så med armene.

Anonymous poster hash: f2d24...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke årsaken til plagene, men tøying hjelper meg. Etter jeg begynte med det, så har jeg ikke måttet kontakte lege for senebetennelse.

http://www.musikkparken.no/node/1617

Anonymous poster hash: db1fc...28a

Skrevet

Som nr. to skriver så er det viktig å tøye om du har senebetennelse.

Om du trener tung styrke før du er bedre av senebetennelsen så risikerer du at du blir verre. Stikkordet er heller øvelser som skaper sirkulasjon, dvs. lette øvelser og tøyninger til å begynne med.

Har du betennelse så må du også dempe betennelsen. Sukker og raske karbohydrater og for lite riktige fettsyrer øker betennelsen. Så kutt ut sukker og spis minimalt av raske karbohydrater til du er bra av senebetennelsen.

Unngå solsikkeolje, soyaolje og maisolje. Få i deg omega3 via tilskudd 2-3 ganger daglig og ta f.eks. tilskudd med gurkemeie samtidig med omega3. Både omega3 og gurkemeie har betennelsesdempende effekt. Gurkemeie virker ofte mer betennelsesdempende enn tabletter fra legen.

Husk å tøye brystmuskelen også daglig, ikke bare skulder/arm.

Styrketrening er suverent for å forebygge senebetennelse i fremtiden. Så kutt ned på belastningen på armer akkurat nå inntil du er bedre av senebetennelsen, og tren deg så sakte opp med tålmodighet etterpå. Ikke øk for raskt motstanden i vektene uten at du er sikker på at du tåler det.

Ellers kan du få gode øvelser hos en fysioterapeut. Akupunktur og trykkbølgebehandling er noe av det som best og raskest behandler senebetennelser.

Men unngå sukker og raske karbohydrater og begynn å ta tilskudd med omega3 og gurkemeie 2-3 ganger daglig, da vil du merke rask bedring på senebetennelsen.

Anonymous poster hash: ca071...2e4
Skrevet

Takk for svar begge to, skal ta med meg desse rådene videre. 😊

Anonymous poster hash: f2d24...d39

Skrevet

Hvordan tøyer man brystmuskelen?

Anonymous poster hash: a8f05...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...