Gå til innhold

Hva gjorde din migrene bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd alt tror jeg. Bortsett fra fysio, kiropraktor, naprapat osv, for det koster endel. Men kjenner at migrenen stråler fra nakke og skuldre...

Vet snart ikke hva jeg kan gjøre, da jeg ikke kan være i full jobb. Jobber nå som selvstendig næringsdrivende.

Anonymous poster hash: b1e02...b82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forebyggende medikamenter, relativt strengt kosthold - og så går jeg fast både til fysio og akupunktør.

Skrevet

Betablokkere, Propal retad 80mg

Anonymous poster hash: 304b5...fd3

Skrevet

Å få barn!

Migrenen dukket opp i tenårene og forsvant da jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: 69c25...d24

Skrevet

Lavkarbo. Kan ikke bruke forebyggende, svimer hele tiden av de. Men har god hjelp i anfallsmedisiner, Sumatriptan, som virker i løpet av en time.

Men lavkarbo har virkelig gjort hverdagen min til en drøm. Har gått fra 15-20 anfall, til 4-6 i måneden. Fått et nytt liv!

Anonymous poster hash: 58d41...c6d

Skrevet

Ok, takk for svar :-) Vil så gjerne bli bedre...

HI

Anonymous poster hash: b1e02...b82
Skrevet

Streng lavkarbo her også.

Jeg har ME og fibromyalgi i tillegg og dersom jeg ikke tar hensyn til kroppen og sykdommene så kommer det på løpende bånd.

Før hadde jeg opp til utrolige 10 anfall i måneden som varte fra 1-4 dager!! Mer dager med anfall enn uten. Alt som blir til sukker i kroppen fremprovoserer anfall hos meg.

Har god effekt av nesespray mot de anfallene jeg nå får.

Skrevet

Gå til lege og få medisiner.

Jeg bruker Zomig, får det på blå resept.

Anonymous poster hash: 20575...fed

Skrevet

Slutta på p-piller, og satt inn hormonspiral!!

Har mye sjeldnere anfall nå!

Anonymous poster hash: c2df6...b1c
Skrevet

Kuttet ut sukker.

Har ikke spist noe som inneholder sukker på snart tonår, og det kjennes godt.

Migreneanfallene (med aura) forsvant samtidig med sukkerstopp.

Anonymous poster hash: 37406...3e4

Skrevet

Blodfortynnende:)

Anonymous poster hash: 140d5...d26

Skrevet

Blodfortynnende:)

Anonymous poster hash: 140d5...d26

Skrevet

Kuttet ut hormonell prevensjon. Fikk migrene da jeg begynte på p - piller som 19 åring. Hadde kun ett anfall i mnd, kunne stille klokka etter det. Merkelig nok var det ingen, og heller ikke jeg, som så sammenhengen. Hadde som sagt kun ett anfall i mnd, men det var til gjengjeld helt forferdelig. Hadde noen tilbudt meg et nakkeskudd når det sto på som verst, tror jeg at jeg hadde takket ja. Migrenen forsvant som dugg for sola da jeg gikk av prevensjon for å bli gravid og kom tilbake da jeg begynte på igjen etter fødsel. Først da forsto jeg sammenhengen. Kan i dag få tilløp til migrene, men det utvikler seg aldri til å bli så ille at jeg bare vil dø.

Skrevet

Samme oppskrift som de over. Sluttet på p pille, anfallene kom gradvis før de til slutt ga seg noen måneder etter jeg satt inn hormonspiral. Nå gruer jeg meg til den blir tatt ut (i forbindelse med planlegging av graviditet), migrene er det verste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...