Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Hvordan feirer dere jul? Anonymous poster hash: aafda...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Har ei venninne som er gift med en muslim. De feirer jul med familien til.min venninne. Nissen kommer, gaver under treet, strømpe på.morgenen osv. Eneste de gjør er at de steker en kkalkun som de tar med seg. Alle da andre spiser ribbe, medisterpøler og medisterkaker. Venninnen min, mannen og barna spiser kalkun. Anonymous poster hash: 4a706...4f3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Jeg tror at det er den letteste løsningen. En må ikke bytte,hver jul feires hos besteforeldre som feirer Jul. Anonymous poster hash: c7804...5bc
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 Jeg tror at det er den letteste løsningen. En må ikke bytte,hver jul feires hos besteforeldre som feirer Jul. Anonymous poster hash: c7804...5bc Det blir det jo. Den tenkte jeg ikke over. De godtar at andre spiser svin? Anonymous poster hash: aafda...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 Det blir det jo. Den tenkte jeg ikke over. De godtar at andre spiser svin? Anonymous poster hash: aafda...3a5 De godtar at de andre spiser svin ja. Slik er det jo i de fleste sammenkomster. Bursdager, skolefester osv. De kan ikke nekte andre å spise svin. Anonymous poster hash: 4a706...4f3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 De godtar at de andre spiser svin ja. Slik er det jo i de fleste sammenkomster. Bursdager, skolefester osv. De kan ikke nekte andre å spise svin. Anonymous poster hash: 4a706...4f3 Har nettopp møtt en herlig mann, han kaller seg moderne muslim. Kjenner og en muslim som spiser svin og bærer korset. Er stor forskjeller. Anonymous poster hash: aafda...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Jeg må jeg legge meg! Nå er det andre gang jeg leser "dere som ammer muslimer" Natta jenter Anonymous poster hash: 5f3e5...300
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Jeg må jeg legge meg! Nå er det andre gang jeg leser "dere som ammer muslimer" Natta jenter Anonymous poster hash: 5f3e5...300 Da er det på tide å finne senga. God natt. Anonymous poster hash: aafda...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 Det blir det jo. Den tenkte jeg ikke over. De godtar at andre spiser svin? Anonymous poster hash: aafda...3a5 Nå vet jeg ikke akkurat hvordan de løser Jul men det ser ut som enkel løsning til meg. Godtar? Hba er det å godta? Jeg vokste opp i et internasjonalt miljø så kanskje ikke forstår problemstilling helt. Vi var katolikker,jøder protestanter muslimer. Alle spiste hba de tok med seg vel. Vegetarianere var det også. Ja de godtok at vi spiste kjøtt. 😀 det bøe aldri stilt spørsmål egentlig. Jeg antar vel Jul er enklest hos toreligionsfamilie. Min vennegjeng hadde enkel løsning ihvertfall vi gikk på besøk hos den som feirer! Der var du sikret middag og kake! Anonymous poster hash: c7804...5bc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #10 Skrevet 5. mai 2016 Vi feirer jul hos min familie hvert år. Vi lager pinnekjøtt og ribbe, mannen min har selvsagt ingen problem med at det spises svinekjøtt av andre. Anonymous poster hash: 257aa...86c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #11 Skrevet 5. mai 2016 Det blir det jo. Den tenkte jeg ikke over. De godtar at andre spiser svin? Anonymous poster hash: aafda...3a5 Godtar?!? De bestemmer da ikke hva andre skal spise, like lite som andre bestemmer hva de skal spise! Den som hadde forsøkt å nekte meg å spise noe ut fra religiøs overbevisning hadde fått seg en kotelett oppi rattata'n. Anonymous poster hash: 2c043...2f4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #12 Skrevet 5. mai 2016 Har ei venninne som er gift med en muslim. De feirer jul med familien til.min venninne. Nissen kommer, gaver under treet, strømpe på.morgenen osv. Eneste de gjør er at de steker en kkalkun som de tar med seg. Alle da andre spiser ribbe, medisterpøler og medisterkaker. Venninnen min, mannen og barna spiser kalkun. Anonymous poster hash: 4a706...4f3 Broren min med familie spiser også kalkun på julaften. De er kristne... Anonymous poster hash: 28d95...16e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #13 Skrevet 5. mai 2016 Godtar?!? De bestemmer da ikke hva andre skal spise, like lite som andre bestemmer hva de skal spise! Den som hadde forsøkt å nekte meg å spise noe ut fra religiøs overbevisning hadde fått seg en kotelett oppi rattata'n. Anonymous poster hash: 2c043...2f4 Er du dum? Selvsagt kan ingen nekte noen å spise noe som helst, men man kan nekte å sitte ved samme bord. Noe jeg forøvrig aldri har møtt muslimer som gjør. Anonymous poster hash: b2bf7...c21
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #14 Skrevet 5. mai 2016 Vi feirer jul akkurat som vi alltid har gjort. Vi spiser pinnekjøtt på julaften, så det er ikke noe behov for tilpasning i matveien. Eneste "avviket" er at mannen min ikke tar juledrammen, men det gjør ikke jeg heller, siden jeg hater sprit. Anonymous poster hash: b2bf7...c21
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #15 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har en svigersønn som er muslim, og til vår glede betyr det bl.a at de feirer jul hos oss hvert år 👏👏 Vi spiser pinnekjøtt, så det er ikke noe problem. Om vi lager ribbe senere i julen, lager han seg bare noe annet. Det er ikke av religiøs overbevisning han ikke spiser svin, men han er oppvokst med at det er urent og ekkelt, så det byr han imot å spise. Akkurat som jeg ikke orker tanken på å spise froskelår og snegler. Anonymous poster hash: 7de57...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå