Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med ett hjemmeboende barn i ett stort hus. I dag har vi en stue på 45 kvm og kjøkkenet/spisestue er 23 kvm. romløsningen er litt merkelig og jeg har lyst til å gjøre noen enkle ombygninger. Jeg tenker å ta ca 10 kvm av stuen og lage en walk in closet i tilknytning til badet. Veggene vil bli flyttet endel og vi vil da få ett kjøkken/spisestue på 25 kvm og stue på 30 kvm. Det må da være stort nok? Dere som har samme størrelse er dere fornøyd eller tenker dere at dere skulle ha hatt større plass?

Anonymous poster hash: 7de33...157
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mer enn en stue?

Kjøkkenet vårt er omtrent på størrelse med deres. Det er helt greit. Vi får greit plass til 16 personer rundt bordet og fler enn det er vi sjelden. Favorittstua vår er på bare 10 m2. Den har alt vi trenger i det daglige, men å ha bare en stue hadde fort blitt et problem. Vi har en annen stue nesten uten møbler men med god plass til trening, dans, lek eller et større bord hvis vi har mange gjester, en bitte liten ekstrastue som også fungerer som gjesterom og en litt større stue som brukes mest i litt mer formelle anledninger. Det er deilig å kunne gå til hvert sitt rom hvor vi ikke forstyrrer hverandre. Jeg ville derfor først og fremst sikkret meg minst to stuer før jeg vurderte å lagen noe walk in closet.

Anonymous poster hash: 55d38...908

Skrevet

Takk for svar! Vi har en loftstue itillegg på ca 20 kvm hvor vi har tv. Vi har to studentbarn som kommer hjem med kjærester med jevn og ujevne mellomrom. Vi merker godt at vi trenger litt plass, spesielt i ferier og høytider når de er hjemme over tid.

Skrevet

Vi hat kjøkken/stue/spisestue i ett og åpen løsning. Kjøkkenet-spisestue tar ca 30 kvm

Så er selve stue/sofa tv-delen 20 kvm -ikke mega stort men trenger liksom ikke så mye plass for å sitte i sofaen

Anonymous poster hash: d0143...42e

Skrevet

Vi hat kjøkken/stue/spisestue i ett og åpen løsning. Kjøkkenet-spisestue tar ca 30 kvm

Så er selve stue/sofa tv-delen 20 kvm -ikke mega stort men trenger liksom ikke så mye plass for å sitte i sofaen

Anonymous poster hash: d0143...42e

Det er det jeg også tenker. Slik vi har det nå er bare en liten del av stuen i bruk i det daglige og jeg mener derfor at vi bør klare oss med en mindre stue. Hi 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...