Gå til innhold

Jeg klarer det bare ikke!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Å holde styr på babyen (2 mnd) og 2-åringen alene. Jeg pleier å hente eldste i barnehagen sammen med babyen. Det går fint - problemene starter når vi kommer hjem. Denne babyen er en sånn som skal være på meg hele tiden. Hun nekter å ligge i vugga, under babygym eller i sjal, og vil spise OFTE. 2-åringen hyler og skal ha oppmerksomhet, og skremmer baby som slipper puppen og hyler i kor. Midt oppi dette skal jeg liksom skrelle poteter :( eneste løsningen jeg kommer på er å gi 2-årigen iPaden, hvilket jo ikke er helt pedagogisk korrekt. Hjelp!

 

Anonymous poster hash: 790d2...712

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Skrell potetene før du henter i bhg.

Lag "enkle" middager og ha mest mulig klart på forhånd, eller lag gryteretter m kvelden når toåringen er lagt. Så varmer du bare opp?

 

Det går seg heldigvis til, men akkurat nå er det litt hardt 😆 Mine er halvannet år i mellom og det var ikke alltid idyll her heller!

Skrevet

Dette er en periode, og jeg skjønner det godt. Vær i forkant! Poteter og lignende kan ordnes i stand på forhånd. En rolig periode tidligere på dagen kan du gjøre klart til middag, slik at alt bare kan settes på uten om og men. Det er også lov med generelt enkle løsninger i slike perioder. Babyen kommer til å bli mindre avhengig av deg etterhvert, og to-åringen mer vant til den nye tilværelsen. Inntil da, gjør det du må for å få det til. iPad er OK, bare det ikke blir absolutt hele ettermiddagen, så det går nok også fint. :-)

Skrevet

Hjelpe neg, du skaper jo styr ved å ikke ha middagen klar før henting. Det er det aller viktigste. Ha også kveldsmat klar i en matboks, så slipper du å stå på kjøkkenet. Dette må du bruke tid på imens største er i bhg, kanskje det viktigste du gjør i løpet av en dag.

 

Så babyen - du må øve mer på sjal/meitai/ergo. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om baby ikke var i sjal de første månedene, det var livreddende. Noen babyer trenger å vennes på bæring, om de ikke ble bært fra første stund. Bare gi pupp når baby vil ha, ammingen og melkeproduksjonen vil stabilisere seg fortere da.

 

Anonymous poster hash: d4093...31f

Skrevet

Gjør klart mest mulig før du henter i bhg, sånn at middagen kan lages med en hånd. Og det er greit å se litt på ipad i en sånn periode!

Skrevet

Hvorfor er det et problem at eldste ser litt iPad?

 

Anonymous poster hash: 8854d...1f6

Skrevet

Hvorfor er det et problem at eldste ser litt iPad?

 

Anonymous poster hash: 8854d...1f6

Det er da ikke spesielt bra. Vil helst bruke tiden etter barnehagen på å snakke og leke med henne, i stedet for at hun sitter passiv og stirrer inn i en skjerm.

 

Takk for tips dere andre, skjønner jeg må bli enda flinkere til å planlegge. Men bæresjal det GÅR bare ikke, hun hylskriker.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 790d2...712

Skrevet

Det er da ikke spesielt bra. Vil helst bruke tiden etter barnehagen på å snakke og leke med henne, i stedet for at hun sitter passiv og stirrer inn i en skjerm.

 

Takk for tips dere andre, skjønner jeg må bli enda flinkere til å planlegge. Men bæresjal det GÅR bare ikke, hun hylskriker.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 790d2...712

 

Få henne sjekket hos en kiropraktor eller manuellterapeut. Kan være hun har låsninger i nakke/rygg som gjør at hun får smerter eller ikke greier å slappe av.

 

Ellers kan du også forberede morgendagens middag kvelden før. Når du lager middag, lag større porsjoner slik at du kan fryse ned en eller to middager til en annen dag.

 

Anonymous poster hash: aceeb...249

Skrevet

Når du skriver at bæresjal ikke fungerer, har du prøvd bæresele? Begge mine har hatet bæresjal, det ble alt for trangt, men elsket å være i Angelpack'en.

 

Anonymous poster hash: 5cb19...95d

Gjest Antarctica
Skrevet

Mine trivdes ikke i verken bæresele, bæremeis el lign. Men de kunne sitte i vippestolen og se på at jeg lagde middag eller sorterte skittentøy.

Skrevet

Det er da ikke spesielt bra. Vil helst bruke tiden etter barnehagen på å snakke og leke med henne, i stedet for at hun sitter passiv og stirrer inn i en skjerm.

 

Takk for tips dere andre, skjønner jeg må bli enda flinkere til å planlegge. Men bæresjal det GÅR bare ikke, hun hylskriker.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 790d2...712

Javel. Men dersom det er de kravene du har til deg selv går ikke kabalen din opp.

 

Jeg har selv tre tette og har lært å senke kravene til meg selv.

 

Anonymous poster hash: 8854d...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...