Gå til innhold

Er så sulten... Tips til mager men mettende mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i går med et lite slankeprosjekt (er ikke mye jeg skal ned, bare en cm rundt midjen så jeg kan skvise meg inn i bunaden min i dåpen til mini), og sliter allerede...jeg er jo så sinnsykt sulten.. Spiste feks to knekkebrød og en halv gulrot til lunsj og følte jeg ikke var i nærheten av mett (og tre timer senere går jeg snart på veggen av sult).. Er også ekstremt sugen på godteri..

Noen som har tips til sunn/mager mat som også er mettende?

Kan legge til at jeg er ekstremt kresen ift grønnsaker, salat etc... Er nok mer en kjøtt- og pasta/ris/brød-person :P har også lite tid til matlaging med en liten en i hus, så bør ikke ta for lang tid (eller kanskje det er retter som står seg en dag eller to slik at jeg kan lage mye på kvelden og så fordele utover flere måltider dagene etter?)

Anonymous poster hash: c09e3...76e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er gått tre timer bør du ha neste måltid. Mager skyr med frukt kan være et mellommåltid, kanskje?

Middag: lag grønnsaklapskaus i en stoooooor gryte så du har til mange dager framover. Bruk litt kjøtt også oppi hvis du syns du må. Med gulrot, kålrabi, løk, purre, potet, pastinakk og litt buljong smaker lapskausen kjempegodt.

Grønnsakslasagne med fullkornspasta er også et alternativ.

Anonymous poster hash: b73e1...29a

Skrevet

De første dagene er verst, bare hold ut! Spesielt ang sukkersug. Hvis du klarer deg helt uten sukker f.eks tre dager forsvinner det verste.

Du må bare hamstre inn av det du liker av grønnsaker da, og ha det til omtrent alle måltider. Og spise noe hver 3.time. F

Eks frokost, mellommåltid (grønnsak eller skyr f.eks), lunsj, nytt mellommåltid, middag og kvelds.

Anonymous poster hash: 0bdc9...636

Skrevet

Takk for svar dere :-)

Skyr, er det de yoghurtlignende i beger? Ligner det "vanlig" yoghurt?

Skrevet

Cottage cheese, avokado og rugsprø. Med salt og pepper på. Nam!

Skrevet

Takk for svar dere :-)

Skyr, er det de yoghurtlignende i beger? Ligner det "vanlig" yoghurt?

Ja, det er en litt tykkere yoghurt som metter mer. Finnes i forskjellige varianter, også med sånn granola som Go'morgen-yoghurt. Ellers kan du bruke Yoplait dobbel 0% yoghurt, den er min favoritt. Blander med frosne bær.

Anonymous poster hash: 0bdc9...636

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen min lager kjempegod pastasalat med fullkornspasta i (sløyfer eller skruer) og gode grønnsaker. Supplerer du med litt kikerter, for eksempel, får du et fullverdig og mettende måltid. Du kan jo velge selv hvilke grønnsaker, men kan bruker mye tomat (uten frøene), selleri, agurk... Og krydret dressing laget på yoghurt.

Skrevet

Mannen min lager kjempegod pastasalat med fullkornspasta i (sløyfer eller skruer) og gode grønnsaker. Supplerer du med litt kikerter, for eksempel, får du et fullverdig og mettende måltid. Du kan jo velge selv hvilke grønnsaker, men kan bruker mye tomat (uten frøene), selleri, agurk... Og krydret dressing laget på yoghurt.

Hvorfor tar dere bort frøene i tomater? Pga smak, eller er det noe med de jeg ikke kjenner til?

Anonymous poster hash: db4bf...a55

Skrevet

mango, advokado og paprika og mais er veldig godt sammen, og da blir jeg mett

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor tar dere bort frøene i tomater? Pga smak, eller er det noe med de jeg ikke kjenner til?

Anonymous poster hash: db4bf...a55

De gjør salaten våt og suppete. Ikke noe annet. Hvis du bare bruker "kjøttet" er salaten like god i 2-3 dager. Han lager en gigantporsjon og lar den stå, og da er tomatfrøene klinete å ha med ☺️

Skrevet

De gjør salaten våt og suppete. Ikke noe annet. Hvis du bare bruker "kjøttet" er salaten like god i 2-3 dager. Han lager en gigantporsjon og lar den stå, og da er tomatfrøene klinete å ha med ☺️

Blander han inn dressingen eller forsyner dere dere selv med den oppå salaten? Og hvordan lager han dressingen?

Anonymous poster hash: accf0...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...